חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אמפורה ממליץ לכבוד פריחת האביב, שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ על 2 יינות בלאן דה נואר 2016 ו- מד רד 2014

יקב אמפורה והחווה הם מחלוצי השימוש בתהליכים אקולוגיים המיושמים כיום בייצור היין ומעורבותם במהלכים לחיסכון באנרגיה והקטנת הזיהום הסביבתי תגדל בעתיד. כל זאת אנו עושים מבלי להתפשר על ערכי האיכות העילית.
מערכת אנרגיה סולארית מספקת את מרבית צריכת החשמל של היקב (למעט בתקופת השיא, בעת הבציר). למערכת הסולארית תתווסף בעתיד גם מערכת קירור אקולוגית, המבוססת על הפרשי הטמפרטורה בין פני הקרקע לעומק של כמאה מטר. מהלך זה צפוי לחסוך כ- 50% מצריכת האנרגיה הנדרשת כיום למערכות הקירור של היקב.
מערכת המים ביקב מבוססת על שיטת טיהור מים הנקראת “אגן ירוק”. מי השופכין של בית הבד והיקב עוברים טיהור ביולוגי בעזרת שלוש בריכות צמחים המיועדים לטיהור – צמחי גומא וקנה מסוגים שונים. המים זורמים דרך הבריכות בגרוויטציה ומסתננים עד לקבלת מים נקיים. בנוסף, משמשות הבריכות כמקום קינון ושהייה לציפורים. יקב אמפורה נמצא עם הפנים לעתיד עם צוות ייננים חדשים והנהלה חדשה ועם הרבה חזון רצון וכוונות טובות. ב-2016 ד”ר יובל סמואל נכנס כשותף פעיל ביקב ומאז משמש כמנכ”ל החדש של היקב. ד”ר סמואל הוא בעל רשת המרפאות הווטרינריות אשר נושאת את שמו. בשנים האחרונות הרחיב את עסקיו לתחום הנדל”ן, הייעוץ העסקי ועתה הוא נכנס לענף היין. בשנת 2016 היינן מעיין קושיצקי מצטרף ליקב אמפורה ומחליף את היינן ארקדי פפיקיאן. קושיצקי מגייס צוות ייננים צעיר שיעבוד תחתיו בהפקת יינות היקב. ביקב אמפורה ובחוות מקורה מקפידים על הדדיות אקולוגית עם הסביבה ופועלים בהתאם לערכים של שייכות לסביבה, התערבות מינימאלית ומניעת זיהום סביבתייקב אמפורה ממליץ לכבוד פריחת האביב, שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ על 2 יינות בלאן דה נואר 2016 ו- מד רד 2014.

יקב אמפורה בלאן דה נואר 2016 Blanc de Noir

רשמי טעימה שלי: צבעו זהוב עם נימות גוון ורדרדות ושוליים בוהקים. כשהאביב כבר כאן, והקיץ ממשמש ובא וכשאתם חושבים על תחילתה של ארוחה אין טוב מאשר יין קליל, מרענן, משהו כזה שבין יין לבן לרוזה עם אף פירותי קייצי פרחוני, ופה, עם נוכחות פרי, רעננות, גוף קל עד בינוני, שיהיה מהנה ללגימה נעים וגם טעים וכזה הוא הבלאן דה נואר. החומציות נוכחת ומאוזנת. והסיומת טובה.     

שנת בציר: 2016

תיאור היין על פי היקב:

היין שייך לסדרת מדיטראניאן המאופיינת ביינות שופעים ומלאי נוכחות, מרשימים כבר בעודם צעירים, אם כי יישון של מספר שנים יטיב עמם ויוסף למורכבותם. הבלאן דה נואר 2016 נמצא בחצי הדרך בין לבן לרוזה, מיוצר מענבים אדומים: קברנה סוביניון, מרלו ומעט קברנה פרנק. השרייה מינימאלית של הקליפות עם הנוזל מוסיפה ליין עומק ונוכחות. ארומה- פרחונית בשילוב ניחוחות של פירות טרופיים, דבש וקרמל. בפה- רך, מלא פרי וקל לשתייה, בעל סיומת ארוכה.

זן ענבים: קברנה סוביניון , מרלו ומעט קברנה פרנק

כרמים וגובה הכרמים: רמת הגולן 900 מטר גליל עליון 750 מטר

טמפרטורת תסיסה: 12°C – 15°C

השבחה ויישון בחביות: ללא חבית

יישון בבקבוק: 3 חודשים

אלכוהול: 13%

PH: 3.03

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6°C – 10°C

מחיר: 73 ₪.

יקב אמפורה Med Red 2014

רשמי טעימה שלי: צבע אדום ארגמן כהה. שוליים בוהקים. באף, פרי יער שחור. פריחה סגלגלה. פלפל שחור. עשבוניות ארץ ישראלית כמרווה וטימין. קליית חבית. תבלין. הפה, גוף בינוני עד מלא. פירותי. מתובל. חמיצות טובה ונוכחת. טאניות קלה. רמיזה למתקתקות קלה. איזון טוב. סיומת ארוכה. יופי של יין אמצע הדרך.

על היין: 
שנת בציר: 2014
הרכב זני:
קברנה סוביניון
סירה
מוצא הכרמים:
מנרה (כ- 700 מטרים מעפ"י)
שעל (כ- 840 מטרים מעפ"י)

פרטים אנולוגיים:
תסיסה: זני הענבים תססו המיכלים נפרדים ואוחדו לאחר השבחה בחביות.
השבחה: כ- 12 חודשים בחביות עץ אלון מנפחים שונים.
חביות: עץ אלון צרפתי בנפח של 300 ו- 500 ליטר.
שהייה בבקבוק: 6 חודשים לאחר הביקבוק.

נתונים כימיים:
תכולת אלכוהול (%/לנפח): 15.1
חומצה כללית T.A: 6.01
חומציות pH: 3.66
ערך כלורי (קק"ל/100 ליטר): 91

תיאור היין על פי היקב:
מד-רד 2014 מהווה את שער הכניסה לעולם יינות האיכות של יקב אמפורה. כבר בנגיעה הראשונה ניתן להבחין כי מדובר ביין בעל ארומות מתפרצות וחדות – פלפל ירוק, מנטה ומגוון רחב של תבלינים חמים האופיניים לאיזור הגידול הצפוני. בהמשך ועם השהייה בכוס נפתח בניחוח פרי שחור ברמז לחרוב, תותים שחורים ואוכמניות כאשר מעל לכל מרחפת עננת סיגליות נעימה ומענגת. בחיך תחושה קלילה ונעימה עוטפת את חלל הפה בנגיעות של טאנינים רכים ומובילה לסיומת חמצמצה ומאוזנת.

טמפ' הגשה מומלצת: 16-20°C

מחיר לצרכן: 77 ₪.

יקב אמפורה רכישה דרך אתר היקב

חוות מקורה, ת.ד. 133, זיכרון יעקב

04-9840702

[email protected]

קרדיט צילום בקבוקים: רוני סופר

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top