חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מדבר ממליץ לכבוד פריחת האביב חג הפסח ובואו של הקיץ על 2 יינות לבנים – שרדונה UNOAKED ו- ויונייה מבציר 2016

משהו טוב קורה לו ליקב הבוטיק מדבר, שבבעלותו של ידידי איציק וולף. חיזוק לכך, ראיתי אמש באירוע השקה שקיימה חברת "ישרקו" מבית "הסקוטית" אליו הגיעו עשרות רבות של קרואים שהגיעו לחגוג יחד עם אנשי היקב ואנשי חברת השיווק וההפצה את האירוע. חיזוק נוסף לכך, שמעתי ישירות מאיציק וולף שסיפר לי שקיבל לפני ימים אחדים הזמנה ל- 4 – משטחים של יינות היקב לאנגליה והוא נאלץ להתנצל ולומר שפשוט אין לו יין  כרגע לייצא. יקב הבוטיק מדבר קנה לעצמו שם טוב של יקב המנפיק ענבים מהנגב. האינטימיות והייחודיות היו שם המשחק. לרגעים יכולת לחשוב, שדי לו לאיציק וולף ב- 60,000 בקבוקים בשנה ולהישאר שם בצניעות הבוטיקית מבלי להתפשר על איכויות. רק שלכוחות דרישת השוק יש מהלכים גדולים מזה, והתכנית העסקית בין איציק וולף לחברת "ישרקו" זה להגדיל את היקפי הייצור לכדי 100,000 בקבוקים בשנה. כששוחחתי אמש עם שלי חברתי זוגתו של איציק וולף שלי, ועם ביתו דנה, שמעתי "שהם כבר עתה חשים בתעצומות מהלך הגידול הבאים לידי ביטוי בביקוש נרחב בארץ ובעולם ליינות היקב עד כדי חוסר יכולת עכשווית להיענות והם רואים בכך ברכה". בתרבות היין בישראל ולמעשה בעולם כולו, תופעה מעניינת של מעבר משתיית יין אדום ליין לבן. חובבי היין הלבן אינם יודעים כי ניתן על פי ההלכה, לשתות בליל הסדר ולקיים מצוות ארבעת הכוסות ביין לבן – העיקר שיהיה היין המשובח ביותר שקיים בבית. עיקרי ההלכות קובעים בעניין זה: כל יין כשר לפסח טוב גם לארבע כוסות בליל הסדר, ובכלל זה גם יין לבן. ישנה לכאורה יש נטייה לחשוב שיש עדיפות ליין אדום, אך פסקו רבנים לאורך ההיסטוריה שיין לבן ראוי יותר, משום זכר לדם בני ישראל שהרגו המצרים, ועל מנת להימנע מעלילות דם שהיו פורצות בפסח שבהן הואשמו היהודים בשתיית דם ילדים. אם היין הלבן משובח יש להעדיפו בכל מקרה על יין אדום כפי שכבר קבע הרמ"א בזמנו. ה"חברה הסקוטית" מבית "ישרקו", אשר קיבלה לאחרונה את הזיכיון לייבוא ושיווק יינות יקב "מדבר" מציעה לכבוד הפסח הקרוב מגוון יינות אדומים ולבנים – כשרים למהדרין ולפסח. יקב מדבר ממליץ לכבוד פריחת האביב חג הפסח ובואו של הקיץ על 2 יינות לבנים – שרדונה ו- ויונייה מבציר 2016.

יקב מדבר ממוקם ברובע האמנים שבערד, היקב הוקם בשנת 2012 והוא בבעלות איציק וולף ומשפחתו והוא כקונספט חשיבה ירוקה המאמין בהפרחת השממה, מייצר יין מענבים הגדלים בנגב.

היקב מציע לפסח 2018 שני יינות לבנים מומלצים לליל הסדר :

יקב מדבר ויונייה 2016 

רשמי טעימה שלי: הצבע זהוב צלול כעין הקש עם שוליים בוהקים. האף, פירותי, הדרי, פרחוני ומבושם נוגע בתיבול עדין וברמיזה לפרי טרופי. הפה, בינוני נוטה למלא. חמיצות טובה ותומכת מאוזנת בפרי בשל, תיבול, נגיעות עץ, מתקתקות מאוד עדינה ברקע, מורכבות ואיזון. הסיומת ארוכה.   

יין זה, זכה ב 2016 במדליית זהב בתחרות דקנטר לונדון היוקרתית.

רשמי טעימה מטעם היקב: יין יבש, ארומתי ופירותי, מתאים במיוחד לבשרים על האש, לאוכל אסיאתי, ועוד.

אלכוהול: 14%

מחיר לצרכן: 90 ₪.

כשרות: כשר למהדרין לפסח

יקב מדבר שרדונה ללא עץ UNOAKED 2016

רשמי טעימה שלי: את חובבי השרדונה, ניתן לחלק לשני ז'אנרים "עם עץ" ו"בלי עץ". מצד אחד, תקבלו חמאתיות ומורכבות, ומצד שני, הפרי ידבר אתכם נטו. אישית, אני בצד של ה"עם עץ" אבל, אני אף פעם לא אומר לא, ליין טוב. כזה הוא גם השרדונה ללא עץ של יקב מדבר. צבע, זהוב צלול כעין הקש עם שוליים בוהקים. האף, רענן. ארומאטי. פרחוניות קלה. נוגע בפרי טרופי. מרמז על אגס, אפרסק לבן. הפה, בינוני. רענן. חומציות טובה ומאזנת פרי עגול. קצת טאניות. יובש נאה. רמיזה טרופית לצד איפוק ומינראליות קלה. סיומת טובה.

רשמי טעימה מטעם היקב: יין לבן מאופק ופירותי, שלא עובר כלל התבגרות בחבית, וכך הוא שומר על מאפייניו הפירותיים של הזן.

המלצת הגשה: זהו יין מעולה כאפריטיף, אבל גם לליווי דגים ופירות ים וגבינות שונות.

אלכוהול: 12.5%

כשרות: כשר למהדרין לפסח

מחיר לצרכן: 90 ₪.

יינות יקב מדברזוכים להערכה רבה בשל טעמם הייחודי. היקב ממוקם בנגב בערד, ברובע האמנים, רוב היינות עשויים מענבים מכרם ייחודי, ברמת הנגב הגבוהה, 800 מטר מעל לפני הים. בית הגידול לגפנים במדבר מצטיין באדמת לס בלתי מחלחלת, יובש קיצוני שמחייב השקייה מושכלת, קרינת שמש ייחודית בליווי הבדלי הטמפרטורה בין היום והלילה ועונות השנה, מיטיבים עם הגפנים.

היינן של היקב: שחר לנדמן ודיאגו צ'ורלטי מפנזנו שבקיאנטי בטוסקנה, שמסייע ומייעץ לו, בשיתוף פעולה עם הכורמים, מופקדים על עשיית היין. טעמם, מומחיותם וניסיונם בשטח באים לידי ביטוי הולם ובלתי מתפשר ביין איכותי וטעים.

הסקוטית, אשר נרכשה לפני כארבע שנים ע"י קבוצת טיב טעם, מיזגה את מלוא פעילות החברה הסקוטית לתוך חברת הבת ישרקו – מהחברות המובילות בשוק בתחום האלכוהול והיין, העוסקת בייבוא, שיווק והפצה של מותגי אלכוהול ויין מהארץ והעולם.

יקב מדבר, הוא לחלוטין אחת מפינות החמד היותר מסקרנות בתעשיית היין הישראלית בת זמננו. לאחרונה ניכרת מגמת התמסדות בשוק המקומי ובאה לידי ביטוי ההשקעה הרבה בהבנת הטרואר הצחיח הזה). היקב מייצר ומשווק למעלה מ- 60,000 אלף בקבוקים בשנה של מגוון יינות. בשנים האחרונות שווקו מוצרי יקב מדבר על ידי היקב בעצמו.

ניתן להשיג בסניפי טיב טעם, בחנויות מקצועיות ומסעדות וברים נבחרים

יקב מדבר

סדן 10, ערד, 89095

קרדיט צילום בקבוקים: איל קרן צילום קולינארי

08-866-2100

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top