חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי ברקן, משיקים לקראת חג הפסח: "סופרייר" Supérieur, קברנה סוביניון 2013, יקבי ברקן לרגל החג, יין הדגל מסדרת "סופרייר" יגיע במארז עץ מרהיב וחגיגי

התמחות בזן קברנה סוביניון נמצאת בלב העשייה של יקבי ברקן, ובאה לידי ביטוי בקשת רחבה של יינות שמכינים מזן זה. קברנה סוביניון מסדרת העילית Supérieur הוא היהלום שבכתר עשייה זו.

כל יינות העולם הגדולים נשענים על טרוארים דגולים. אולם בעוד חלקם מבטאים ישירות מאפייני כרם יחיד, כמו יינות בורדו המובחרים, יינות ה- Grand Cru של בורגון, או יינות נפלאים אחרים מהעולם הישן והחדש.
עשיית קברנה סוביניון סופרייר, שואבת את השראתה מתפיסת עולם זו של יינות בורדו הקלאסית.
נר לרגלי אנשי היקב עמדה השאיפה ליצירת ממסך קברנה הסוביניון, ההרמוני והאלגנטי ביותר שיכול להתקבל ממיטב הכרמים של יקבי ברקן בגליל העליון.
היין הסופי מורכב מחביות שנבחרו בקפידה כחלק ממלאכת ממסך מדוקדקת ומוקפדת אשר אפשרה להפיק את היין המיוחד שלפנינו הנהנה מרמת מורכבות יוצאת דופן.

על העשייה ביקב:
ענבי כל חלקה הותססו בנפרד, במיכלים אנכיים קטנים. בתחילה, התירוש נשמר קריר יחסית, בטמפרטורת הכרם, על מנת שהתסיסה תחל באופן מתון. לאחר מכן הניחו לתסיסות להתחמם, עד ל- 30-32°C. היינות מהחלקות השונות שהו על הזגים במשך 22 עד 40 ימים, על מנת לאפשר מיצוי עמוק של קשת הטעמים האצורים בענבים.
לאחר הפרדה מהקליפות בוצעה תסיסה מאלו-לקטית בכל מיכל בנפרד, ולאחריה הוכנסו היינות ליישון בחביות.

במהלך היישון בחביות נטעמו היינות וליוו אותם באופן הדוק. עם הזמן תמונתו של היין הלכה והתבררה. בסופו של דבר נבחרו מתוך קבוצה של מועמדים סופיים, את היינות יוצאי הדופן ביותר אשר מהם הורכב הממסך הסופי. היין מורכב מ-87% קברנה סוביניון אשר אליהם הוספו 8% ענבי מרלו לצורך ריכוך המבנה ולהענקת המורכבות הרצויה ליין ו- 5% פטי ורדו על מנת לספק עוצמה הנדרשת להשלמת הבלנד הסופי. בסיכומו של דבר, ליישונו של יין זה השתמשו בעיקר בחביות חדשות מעץ אלון צרפתי. היינות שהו בחביות למשך כ- 20 חודשים.
היינות הוצאו מהחביות, בעדינות המרבית, ללא תהליך זיכוך וסונן בסינון קל יחיד

רשמי טעימה מטעם היקב:
ליין גוון אדום-רובי עמוק ויפה, ששמר על רעננות עם גוון אדמדם.
במזיגה ראשונה, היין הדוק ועצור והפרי עטוף בניחוחות עץ האלון. לאחר אוורור קל בכוס היין מתחיל להיפתח ולחשוף שכבות של פרי אדום רענן, אגוזי לוז, קפה וארומות העץ מתרככות ומתחילות להשתלב ביין במתינות.

על החיך, זהו יין מורכב ואלגנטי, בעל שפע פרי, ורעננות הנשמרת מהאף ולאורך כל הטעימה. המפתיע ביותר הוא הגוף והמבנה שכן למרות שמדובר ביין מלא, מורכב אשר לא פוסח על שום חלק בחיך אך בו בעת נשאר לא כבד מידיי, רענן ומאוד אלגנטי. הטאנינים נעימים והסיומת ארוכה, נעימה המשאירה נגיעות של תבלינים מתוקים שפחות בולטים בטעימה הראשונה. אנו מאמינים כי האלגנטיות והרעננות הזו תמשיך להשביח ולהשתבח בשנים הבאות ביישון בתנאים נאותים וכי על מנת ליהנות ממנו כבר בשלב זה רצוי למזוג את היין לדקנטר בעל בסיס רחב, או לחילופין לחלוץ את הפקק כשעתיים לפני ההגשה.

רצוי שטמפרטורת היין בעת המזיגה לא תעלה על טמפרטורה של 18ºC .

נתוני היין
בציר: 2013
הרכב זנים: 87% קברנה סוביניון, 8% מרלו וכ- 5% פטי ורדו
כרמים: דישון, עלמה, דובב
גובה הכרמים: 430 מ' עד 720 מ'.
זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 22 ל- 40 ימים עבור היינות השונים. טמפרטורת תסיסה 30-32ºC.
יישון: כ-20 חודשים בחביות, 93% חדשות, מאלון צרפתי
אלכוהול: 13.5%

מחיר מומלץ לצרכן: 225 ₪
כשרות: כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל , כשר לפסח.

ניתן להשיג בחנויות היין והאלכוהול המובחרות ברחבי הארץ

יקבי ברקן

מרכז המבקרים כרם ברקן

טלפון: 08-9988788
אימייל: 
פקס: 08-9988778

צילום: אייל קרן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top