חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי רקנאטי משיקים מסדרת יינות הדגל ספיישל רזרב – 2015 אדום וספיישל רזרב – 2016 לבן – בטעימת אורך מסקרנת על ציר הזמן

סדרת הספיישל רזרב של יקב רקנאטי היא שם נרדף ליינות הדגל של היקב. סדרה זאת מבטאת באופן מושלם את המיטב שבכל שנת בציר, מחלקות כרם מצטיינות. מחלקות אלו, הייננים של רקנאטי מפיקים יינות ספיישל רזרב  המייצגים יקב, שנת בציר וטרואר. סדרה זו היא גאוות היקב וככזו היא מככבת בכל שנה בפסגת הציונים של המגזינים הנחשבים בעולם בציונים של למעלה מ 90 נקודות. הספיישל רזרב האדום מופק רק בשנות בציר משובחות והוא מייצג את הטוב שבזנים הקלאסיים ואת המיטב שבזנים הים תיכוניים ובזאת מצליח לייצג את החזון של היקב ואת העשייה המדויקת של צמד הייננים. על מנת לשמור על סטנדרטים גבוהים הספיישל רזרב האדום מופק רק בשנות בציר משובחות. הבציר הראשון של הספיישל רזרב הלבן מזני הרוסאן ומרסאן הים תיכוניים היה ב- 2012, ומאז ממשיך היקב בחזון ובגישה הים תיכוניים. יין הדגל הלבן זכה לא פעם בציון מעל 90 נקודות והוא ממשיך להצדיק את מקומו כיין הדגל הלבן של היקב. יקב רקנאטי משיק בציר חדש ליינות הדגל – "ספיישל רזרב" – ספיישל רזרב אדום 2015 וספיישל רזרב לבן 2016 לצד יין מקסים לבן חצי יבש  פרנץ' בלנד 2017. קדמה להשקת היינות החדשים טעימת יינות הספיישל רזרב הלבן והאדום על ציר הזמן ממספר בצירים. הטעימה הראתה את יכולתם של היינות להשתבח לאורך השנים מבלי להיות בומבסטיים ואלכוהוליים.

יקב רקנאטי פרנץ' בלנד 2017 

את השקת יינות הספיישל רזרב, קידם יין לבן חצי יבש שהיה פשוט מקסים. בעדינותו, חומציותו הנוכחת ברקע והתומכת, במתיקותו הקלילה הרעננה, נעימה ומתחנפת, וברצון הבלתי פוסק שלי לבקש עוד הימנו. הגישו אותו קר. הציעו אותו לנשים שבחבורה ולצעירים שלצד שולחן החג. אתם תשמעו קריאות התמוגגות מכל עבר.

היין מורכב מענבים המגיעים מגפנים ותיקות בגליל התחתון.

היין נעשה מענבי פרנץ' קולומבר, יחד עם מעט ענבי סוביניון בלאן ומוסקט, הוא הותסס בטמפרטורה נמוכה כדי לשמר את הניחוחות הטבעיים של הענבים.

התסיסה הופסקה כאשר נשארה כמות קטנה של סוכר טבעי מהענבים, כדי ליצור יין רענן, ארומטי ובעל מתקתקות עדינה.

התאמה לאוכל: היין יתאים כפתיח לארוחה או לליווי מנות ראשונות קלילות ואוריינטליות.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8-10 מעלות.

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ש"ח

יקב רקנאטי ספיישל רזרב אדום 2015

ספיישל רזרב אדום 2015 הינו יין בעל גוף מלא ועשיר ולו חומציות מאוזנת המעניקה יכולת התיישנות רבת שנים. ליין ניחוחות שוקולד ופירות יער, פלפל שחור ותבלינים ים תיכוניים. הרכב היין משתנה מבציר לבציר, וב-2015 הוא מורכב משילוב ייחודי של ענבי קברנה סוביניון מכרם מנרה, עם ענבי סירה, קריניאן, מרסלאן ופטיט סירה.

עם הגעת הענבים ליקב הם מופרדים מהשדרות ונמעכים בעדינות. לאחר תסיסה במכלים וסחיטה, היין עובר לחביות עץ אלון צרפתיות בגדלים מיוחדים של 3,000 ליטר (Foudre) ו-500 ליטר. השימוש בחביות גדולות אלו מסייע בשמירה על רעננות הפרי ותורם ליצירת יין אלגנטי, מאוזן והרמוני. במהלך חודשי ההתיישנות הראשונים בחביות נשמרת תוצרת כל חלקה בנפרד ולאחר מכן נערכת סדרת טעימות על מנת להחליט על הרכב הבלנד. עם סיום הרכבת הבלנד מוחזר היין לחביות להשלמת תקופת התיישנות של 16 חודשים, במהלכה הוא משתבח ומתעדן. על מנת לשמר את טעמיו הייחודיים בוקבק היין לאחר סינון גס בלבד והוא מוכן לשתייה כבר כעת אולם יתיישן היטב בבקבוק במהלך העשור הקרוב ואף יותר מכך.

מחיר מומלץ לצרכן: 195 ₪

כשרות: כן.

יקב רקנאטי ספיישל רזרב לבן 2016 

ספיישל רזרב לבן 2016 הוא הבלנד הישראלי היחידי בו מככבים שני זנים ים תיכוניים יוצאי הדופן: רוסאן ומרסאן, זנים המזוהים עם דרום עמק הרון שבצרפת. השילוב בין המרסאן בעל הגוף המלא, והרוסאן המתובל, מפיק יין עשיר ומורכב במיוחד, ביטוי מקומי לשני זנים ים תיכוניים נפלאים.

בתחילת חודש ספטמבר עם אור ראשון נבצרים הענבים בבציר ידני וסלקטיבי, ומיד בהגיעם ליקב נסחטים בשלמותם, סחיטה עדינה. תסיסה בחביות צרפתיות של כל זן בנפרד בטמפרטורה נמוכה של 12 מעלות מוסיפה לרעננות היין, למורכבות, עידון ואגוזיות יוצאת דופן.

כל זן מתיישן על משקעיו כ-10 חודשים באותן חביות צרפתיות שבהן תסס, ובמהלך ההתיישנות עובר היין ערבוב של אותם המשקעים על מנת להוסיף עושר, אלגנטיות ואיפוק שתורמים מאוד לאיזון היין ולשלמותו. על הבלנד הסופי הכולל 60% רוסאן ו 40% מרסאן הוחלט רק בתום תקופת היישון.

ליין ארומות וטעמים של פירות גלעין רעננים, פרחים לבנים וחמאתיות מלטפת.

מיין זה יוצרו 6270 בקבוקים בלבד.

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

כשרות: כן.

יקב רקנאטי

פארק תעשיות עמק חפר, גשר העץ 16, עמק חפר, 38777

 04-622-2288

צילומים: שלמה שוהם, גיא הכט, אלי פרכטר, דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top