חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב פסגות משיק לכבוד פריחת האביב, שולחן הפסח, וראשיתו של הקיץ – פסגות מרלו 2016

יקב פסגות והכרמים הנטועים עמוק באדמת בנימין הטרשית, הוא המשך של שרשרת דורות רבת שנים של התיישבות ועשיית יין משובח, באזור בו התנאים לכך הם אופטימליים. בליבה של הארץ, צופה אל נוף קדומים נמצא יקב פסגות. הכל התחיל במערה בת 2500 שנה, בה נמצא מטבע עתיק, דרישת שלום מהעבר. חיבור – בין קידמה וטכנולוגיה להיסטוריה ומורשת, בין שורשים עמוקים להווה חי ובועט, הם הסיפור של יקב פסגות. היקב הוקם בשנת 2003 ומאז גדל בהתמדה. כיום היקב מייצר כ – 350,000 בקבוקים מ- 11 סוגים שונים, אשר למעלה מ- 70% מהם מיוצאים לעשרות מדינות בעולם. יינות היקב זוכים מידי שנה בתחרויות יוקרה ברחבי העולם, במדליות ובפרסים בינלאומיים. במבנה אבן יפיפה המשקיף על נוף ואדי קלט והרי אדום נמצא מפעל ייצור היינות והאולם המרשים בו מתיישנות בכל שנה מעל 400 חביות. יינן היקב הוא יעקב אור יה יינן מוכשר ועתיר הישגים. יינות היקב משווקים על ידי חברת "צור עולם של יין" המייצגת ומשווקת יינות כשרים מיקבים בכל רחבי העולם ונותנת ייצוג למספר מצומצם של יקבים ישראלים כשרים ואיכותיים כמו יקב פסגותיקב פסגות משיק לכבוד פריחת האביב, שולחן הפסח וראשיתו של הקיץ – פסגות מרלו 2016.

יקב פסגות מרלו 2016

רשמי טעימה שלי: צבעו אדום כהה ועמוק שוליו בוהקים. באף, פרי יער אדום ושחור, שזיף בשל ודובדבן ותבלינים. בפה, עומק. רכות. אופי. גוף מלא. מרוכז. נוכחות טאנית רבת מבע. חמיצות טובה ומאזנת פרי טוב, לצד עשבוניות, תבלין. קפה ושוקולד. זהו מרלו של "עולם חדש" עם מוחצנות מחמיאה. סיומת ארוכה. יין נעים. טעים. שווה ערך ותמורה.

סיווג: יין אדום יבש

כרמים: הר ברכה, ההר המרכזי

מועדי בציר: 1.11.16 – 10.10.16

הרכב: 100% מרלו

נתוני יין: pH 3.49%
TA 5.2 גרם\ליטר

אלכוהול: 15.5%

תהליכי ייצור: שילוב של כמה מועדי בציר מאותו כרם, על מנת לקבל קשת טעמים וארומות. הענבים נמעכו והותססו בטמפרטורה מבוקרת וקרירה יחסית (24-26 מעלות), ובהמשך הושרו על הקליפות עד למיצוי מאוזן של טאנינים. לאחר התסיסות היין יושן בחביות צרפתיות והונגריות בנפח 300 ליטר למשך 10 חודשים.

תיאור היין על פי היקב: יין בעל גוף מלא, עם מבנה מהודק וטאנינים עוצמתיים. עם מנעד ארומות וטעמים של פרי אדום ושחור, אספרסו, תבלינים ים תיכוניים יבשים, עלי טבק ושוקולד מריר.

יינן: יעקב אוריה

מחיר לצרכן: 100 ש"ח.

כשר: כשר לפסח בהשגחת הבד"צ ירושלים כשר למהדרין ואף לנוהגים על פי שיטת בית יוסף. לא מבושל.

כרמים:

לוקח שנים כדי להבין פוטנציאל של כרם, כיצד לטפל בו ולאיזה יין הפרי שלו מתאים. בהיות 2017 הבציר הרביעי של היינן יעקב אוריה ביקב, הבנה זו מתחילה לבצבץ והדבר מחדד את הזהות של כל אחד מתוויות היין שלהם. במקביל, השנה התחדש היקב גם בארסנל של כרמים חדשים מהטרואר המקומי מעדי עד, אלון מורה, וביצהר. חלקות מרתקות, כל אחת מהן עם אופי שונה. גם כאן ייקח זמן להבין את הכרמים לעומק, אך כבר כעת יש ליינן וליקב מנעד מעניין ומורכב יותר ליינות שלהם, וזה משמח מאוד. כמו כן, זו השנה הראשונה בה לא נמכרו החוצה חלקים מכרם פסגות ואת כל קליטת הפרי עשו בעצמם.

ציוד וטכנולוגיה:

גם היקף הייצור גדל ולקראת בציר התחדש היקב עם מגוון מיכלים חדשים כדי שיוכלו להתמודד עם המשימה. הוכנס לפעולה אמבט דליסטאז' חדש והתוצאות מבורכות, ובגלל הגידול המקביל גם בייצור תוויות הסיני (המיועדת לחו"ל), יכלו אנשי היקב לשמור על אחוז מתוכנן של חביות חדשות, ללא הכרח להגדיל מעבר לכך, מה שיאפשר אלגנטיות מבורכת ביינות 2017.

זאת ועוד. בנוסף, התחדש היקב במכונת תוויות חדשה  ובשעה טובה ומוצלחת עלה לאוויר אתר האינטרנט החדש של יקב פסגות ובו מידע על היקב, על מבחר יינות פסגות כולל אפשרות רכישה וכן מגוון אפשרויות האירוח במרכז המבקרים.

יקב פסגות

ישוב פסגות

[email protected]
ד.נ מזרח בנימין 9062400
טלפון:02-9979333
פקס:15325835573

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top