חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טוליפ משיק לכבוד פריחת האביב שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ 3 יינות – טוליפ וויט פרנק חדש וייחודי 2017, בלאק טוליפ 2015 יין הדגל, ויין מארה רד MARE RED 2016 מיקב מאיה היקב היווני של טוליפ.

בכפר תקווה, שבקריית טבעון נרקם אחד הפרויקטים היפים והמרגשים בישראל – יקב בוטיק משפחתי המשלב בין עשיית יין איכותי ותרומה לקהילה. בשנת 2003 החליטה משפחת יצחקי להקים יקב בוטיק – יקב Tulip. המשפחה בחרה למקם את היקב בכפר תקווה, הסמוך למקום מגוריהם שבקריית טבעון. כפר תקווה הנו יישוב קהילתי המהווה מודל ייחודי בארץ ובעולם, לקהילה שבה אדם עם מגבלות וצרכים מיוחדים יכול להתפתח ולממש את יכולותיו. יקב Tulip משתלב בחזון הכפר, מעסיק את החברים בו ונותן להם את האפשרות לעבוד בתעשיית היין. לכבוד פריחת האביב  חג הפסח וראשיתו של הקיץ משיק יקב טוליפ 3 יינות טוליפ וויט פרנק 2017, בלאק טוליפ 2015 יין הדגל, ויין מארה רד MARE RED 2016 מיקב מאיה, היקב היווני של טוליפ.

יקב טוליפ בלק טוליפ Black Tulip 2015

רשמי טעימה שלי: זהו יין לא "בומבסטי". הוא פחות בשל, ופחות "ריבתי" ממה שאהבתי למצוא בו בשנותיו הראשונות של יין דגל זה, ואפילו בבציר הקודם (2014). אני גאה לומר, שאני מחזיק מבצירים קודמים, אחדים ממנו במקרר היין בבית. זהו יין מרשים לפתוח על שולחן של מביני דבר ביין. זהו יין נפלא לתת ולקבל מתנה. ניכר בו, שזהו יין מושקע. נעים. טעים. מאוזן. אלגנטי. ועשוי היטב כיאות ליין דגל.

צבע היין כהה ועמוק. השוליים בוהקים. באף, ניתן לחוש ברמזים ברורים של  וניל, עם דומדמניות ונימות מתובלות של קלייה ותבלין אקזוטי, מעוטר בריחות של גרגרי יער, שוקולד חלב, פטל שחור, אגוז מוסקט וקוקוס מתובל.

בפה, חך חזק, עשיר ומורכב. מציף כל סנטימטר של החך. עם טעמים מודגשים של פרי איכותי, אניס ופטל שחור. דומדמניות, ותבלינים אקזוטיים. חומציות נוכחת מדויקת ומאוזנת.

הגימור צפוף, מרוכז, לוקח למרחקים. דוחק בך להתענג על כל טיפה ועד לאחרונה. יופי של יין.

בלק טוליפ, "יין הדגל" של יקב טוליפ, הוכתר ע"י מבקרי יין כאחד היינות הטובים המיוצרים בישראל.

מדי שנה אנו בוחרים את החביות העשירות והמתאימות ביותר של שנת הבציר האחרונה,  אשר מפיקות את היין הפירותי והמורכב ביותר מיינות היקב, חביות אלו ימשיכו להתיישן לתקופה ממושכת אשר תיטיב עם היין ותאפשר לו להגיע למורכבות והרב שכבתיות המאפיינים יינות בסגנון זה.

זהו ממסך של יין מענבי קברנה סוביניון  מהגליל העליון, ויין מענבי  מרלו, קברנה פרנק ופטיט ורדו  – מאזור הרי יהודה.

התיישנות: היין יושן כ 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

תיאור היין על פי היקב: בלק טוליפ הוא יין יוקרתי ומורכב, בעל גוף מלא ועשיר וסיומת ארוכה וחלקה. ליין ארומות של פירות שחורים בשלים, טבק ועץ קלוי.

אלכוהול: 14.5%

מועד בציר: ספטמבר 2015

מועד בקבוק: יולי 2017

יינן: דוד בר-אילן

מחיר: 240 ₪.

כשרות: כן.

יקב טוליפ סדרת טוליפ וויט פרנק 2017

רשמי טעימה שלי: צבע מדהים בגוון צנרת נחושת חדישה ומבריקה עם שוליים בוהקים. באף, פריחה לבנה והדרית נוגעת בתותים. פה, נעים. מתחנף. קל. פרי נהדר, נוגע במתקתקות כיפית ומאוד רעננה וטעימה. חמיצות עוטפת ומלטפת. סיומת ארוכה. מדויק ועשוי היטב. תפתחו איתו ארוחה. תסיימו איתו ארוחה. תנו אותו לנשים ולצעירים שבחבורה. הם יאהבו אותו ואתכם.

הוויט פרנק הוא בלנד ייחודי של קברנה פרנק וסוביניון בלאן.
שני הזנים הותססו בנפרד. התסיסה של הקברנה פרנק נעצרה בקירור עמוק על מנת לשמור על מתיקות עדינה ביין. הקברנה פרנק נסחט עם הקליפות במגע קל וקצר לקבלת צבע מינימלי ובכדי להשאיר את הטעמים האופייניים לקברנה פרנק. הסוביניון בלאן נבצר בבציר ידני ומוין בקפידה בכניסה ליקב.
היין הותסס בהתססה לבנה קלאסית בטמפ' של 13°-14° .
הרכב זני: קברנה פרנק וסוביניון בלאן
כרמים: קברנה פרנק סובניון בלאן
כרם מטע פלאטו דלתון
סוג אדמה: טרה – רוסה כבדה וולקנית
גובה 700 מטר 850 מטר

תיאור היין על פי היקב: ארומה: ארומות של מי ורדים, פריחת הדרים ותות שדה
טעם: יין קל ומתקתק
סיומת: סיומת רעננה וצבע ברונזה מהפנט
מחיר: 82 ₪.

כשרות: כן.

יקב מאיה היקב היווני של טוליפ

יקב מאיה מארה רד MARE RED 2016

רשמי טעימה שלי: צבע ארגמני עז ובוהק. באף, פירות יער אדומים, נוגעים במנטה, עור ואדמה, רמיזות למוקה. בפה, גוף בינוני נוגע בחמוציות, תות ופטל לצד עץ מתוק, קוקוס, אניס, ורמזים לפריחה סגולה וורודה. זהו בלנד ים- תיכוני עשוי היטב וראוי, עם מקדם גסטרונומי. וסיומת טובה.

זנים:  בלנד של ענבי קריניאן סירה ומורבדרה מכרמים מובחרים וטרואר שונה.

בציר: 2016

מילוי: יוני2017

ייננות: קליטת הענבים: לאחר בציר ידני בשעות הבוקר הענבים מגיעים ליקב במכלי פלסטיק של 300 ק"ג, ממוינים ידנית, מופרדים מהשזרות ומרוסקים. לכל אורך תהליך היצור, הענבים והיין קיבלו השגחה צמודה וקפדנית על מנת למצות ולהביא את מלוא אופיים של זנים אלו, השילוב יוצא הדופן ביניהם והתבטאות אזור הגידול הים תיכוני.

תסיסה: לאחר הריסוק הוכנסו המיץ והקליפות של כל זן בנפרד לתסיסה בטמפרטורה מבוקרת של כשלושה שבועות.

יישון: היין התיישן כ 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות בנפח 300 ליטר.

כרמים:

כרם ביר טאטא, זיכרון יעקב

  • זן – קריניאן
  • נטיעה – 1980
  • גובה – 130 מטר
  • קרקע – רנדזינות כהות ובהירות

כרם מטע

  • זן – מורבדרה
  • נטיעה – 2009
  • גובה – 750 מטר

קרקע    – טרה רוסה ורנדזינות כהות ובהירות.

כרם כפר יובל

  • זן – סירה
  • נטיעה – 1996

גובה     – 350 מטר

  • קרקע – טרה רוסה, בזלת ורנדזינות כהות ובהירות

 תיאור יין על פי היקב: זהו יין אדום עם גוף קל עד בינוני מענבי קריניאן סירה ומורבדרה אשר הותססו בנפרד ועורבבו לאחר הבציר והתיישנו יחד. לכל אורך תהליך היצור, הענבים והיין קיבלו השגחה צמודה וקפדנית על מנת למצות ולהביא את מלוא אופיים של זנים אלו, השילוב יוצא הדופן ביניהם והתבטאות אזור הגידול הים תיכוני. ליין ארומות פרי אדום בשל ומעושן בעל גוף בינוני וסיומת נעימה.

המלצת הגשה: היין ילווה מאכלים ים תיכוניים דגים ובשרים קלים.

אלכוהול: 13.5%

ייננים: פרופסור יאניס פארסקאבופולוס ודוד בר-אילן

כרמים: פרופסור קוסטאס בקסיאטאס

מחיר:  85 ₪.

כשרות: כן.

יקב טוליפ

יין שאוהב אנשים

כפר תקווה

[email protected]

04-9830573

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top