חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היינות של יקב Les Jamelles מצרפת נעימים, נגישים ומעניקים תמורה נהדרת למחירם

ערב לפני תחילת תערוכת היין סומלייה 2018, כינסו אנשי "דרך היין" של משפחת שקד קבוצת כתבי יין לטעימת יינות יקב Les Jamelles הצרפתי כשאת הטעימה המודרכת מלווה בהסברים מעמיקים מר פרדריק פקאו מנכ"ל היקב אורח בישראל שהגיע ללוות את תערוכת סומלייה כאן קיבל היקב ייצוג מרשים ובולט לעין. 6 מיליון בקבוקי יין מייצר יקב Les Jamelles בשנה. והיינות שנמכרים היטב ברשת חנויות דרך היין של יקב זה, מבטאים בראש ובראשונה תמורה נהדרת למחיר בדמותם של יינות שמחירם נע בין ה- 52 ש"ח לבין 79 ש"ח והיינות איכותיים ועשויים נפלא. אני לא בהכרח יכול לומר שאת כל היינות שהוטעמו אהבתי. אם לומר את האמת למשל מהקברנה סוביניון אפילו קצת התאכזבתי. לעומת זאת המורבדר מאוד נעם לחיכי ופשוט אהבתי אותו, כך גם את הרוזה שעמו פתחנו את הטעימה וכך גם את השרדונה ויונייה, וכך גם את ה-GSM. אלה יינות שפשוט צועקים VALUE FOR MONEY.

על יקב Les Jamelles

קתרין ולורן דלייני, זוג ייננים צעירים בני משפחות בעלות מסורת ייצור יין ארוכה בבורגונדי, התאהבו באזור Languedoc שבדרום צרפת. התשוקה ליין ולאזור הים תיכוני הניעה אותם לעבור אליו בתחילת שנות ה- 90. מטרתם הייתה לייצר יינות נגישים, עשירים בטעמים ובארומות, המבטאים את סגנון החיים של דרום צרפת. 20 שנה מאוחר יותר נמכרים יינות לה ז'אמל בהצלחה עצומה ב- 45 מדינות ברחבי העולם.

יינות Le Jamelles מעניקים הנאה מרובה, מתאימים לכל ארוחה ולכל אירוע ובעיקר מהווים תמורה בלתי רגילה למחירם.

Les Jamelles Cinsault Rose

רשמי טעימה שלי: זהו רוזה חיוור ורדרד העשוי ענבי Cinsault בשיטת ה"בלידינג" ומגע הנוזל עם הקליפות קצר ביותר. האף פרחוני, רענן ופירותי. רמיזה לתות ולפטל. היין קל לשתיה, נעים וטעים ומשדר קיץ. החומציות טובה ונוכחת, האיזון נהדר. הסיומת נוגעת במרירות קלילה אופיינית.

אזור גידול: דרום צרפת
זן ענבים: סינסאו
תהליך ייצור: שיטת Rose de Saignée המסורתית על פיה לאחר שהענבים שוהים עם הקליפות וסופגים צבע וטאנינים מהקליפות היין החופשי מהפרס עובר תסיסה במכלי נירוסטה. היין אינו עובר תסיסה מאלולקטית.
על היין: רוזה צרפתי קלאסי, יין יבש ורענן עם נגיעות תותים ופטל.
מחיר לצרכן: 52 ש"ח.

Les Jamelles Sauvignon Blanc

אזור גידול: דרום צרפת, סמוך למונפלייה
זן ענבים: סביניון בלאן
תהליך ייצור: היין תסס ושהה במכלי נירוסטה לשימור הרעננות
על היין: יין יבש ורענן. ליין ניחוחות פסיפלורה, הדריות נהדרת המשתלבת עם מינראליות עדינה. יין רענן נהדר.
מחיר לצרכן: 52 ש"ח.

Les Jamelles Sélection Spéciale Chardonnay Viognier

רשמי טעימה שלי: צבע זהוב צלול שוליים בוהקים עם גוונים ירקרקים. אף מאוד ארומאטי, רענן,פרחוני. פירותי על הצד ההדרי. לימון וגרידת תפוז. בפה, היין נוגע במתקתקות מרומזת ועגלגלה. החומציות נוכחת וטובה מאוזנת היטב. הסיומת ארוכה. השרדונה נותן את הטון ביין זה והויונייה מעניק את המעטפת הארומאטית והפירותית ואת החינניות שביין.

אזור גידול: כרמים בוגרים באזור לנגדוק בדרום צרפת.
זני ענבים: 60% שרדונה, 40% ויונייה
תהליך ייצור: תסיסה בחביות עץ אלון. חלק מהיין ממשיך להתיישן תקופה קצרה בחביות והיתרה במכלי נירוסטה.
על היין: יין לבן יבש בעל ניחוחות עשירים של פרי בשל, פירות יבשים ורמזים לאגוזים ועץ אלון ברקע. בפה הוא מלא ועשיר אך שומר על איזון נהדר ורעננות טובה.
מחיר לצרכן: 79 ש"ח.

Les Jamelles Cabernet Sauvignon

אזור גידול: דרום צרפת
זן ענבים: קברנה סוביניון
תהליך ייצור: חלק מהיין התיישן בחביות עץ אלון כחצי שנה
על היין: קברנה סוביניון נהדר, עשיר ומורכב אך עם זאת מאוזן ונהדר למגוון רחב של מנות.
מחיר לצרכן: 52 ש"ח.

Les Jamelles Mourvedre

רשמי טעימה שלי: היין שהכי אהבתי בטעימה. דוגמה נהדרת למורבדר זני עשוי לעילא. צבעו אדום כהה עז חיים עם נגיעות סגלגלות ושוליים בוהקים. האף ארומאטי שופע פרי יער אדום תות ודומדמניות. פריחה סגלגלה, לוונדר, טימין, ועשבוניות מתובלת. הפה, עגול חלק וקטיפתי. עם טעמי פרי יער שחור ואדום ותיבול עשבוני. טאניות טובה מאוזנת בחומציות תומכת. הסיומת ארוכה נוגעת במתקתקות נעימה.

אזור גידול: דרום צרפת, כרמים הסמוכים לאזורי החוף
זן ענבים: מורבדרה
תהליך ייצור: כ-80% מהיין עובר תסיסה אלכוהולית רגילה והיתרה תסיסה קרבונית של אשכולות שלמים. חלק מהיין התיישן בחביות עץ אלון כתשעה חודשים
על היין: יין עשיר ומרוכז
מחיר לצרכן: 52 ש"ח.

Les Jamelles Sélection Spéciale Grenache Syrah Mourvèdre

רשמי טעימה שלי: צבע אדום כהה. שוליים בוהקים. אף, מאוד אינטנסיבי ועז מבע. מביא עמו פרי יער אדום ושחור נגיעות של גרידת תפוז פטל ותבלין עשבוני. בפה, שזיף, דובדבן, רמזים לקקאו, ליקוריץ, המרקם חלק.  האיזון נהדר.

אזור גידול: גפנים בוגרות מאוד בדרום צרפת. הגרנאש והסירה מאזור פרפיניאן ומהמורבדר מאזור נארבון.
זני ענבים: 60% גרנאש, 20% סירה, 20% מורבדר
תהליך ייצור: בציר ידני ותסיסה והשריה ארוכה במכלי עץ גדולים. חלק קטן מאןד מהגנאש עובר השרייה קרבונית של גרגרים שלמים. לאחר מכן היין מתיישן בחביות אלון קטנות במשך 9 חודשים.
על היין: בעל ניחוחות עשירים של פרי יער בשל ותבלינים אקזוטיים. ליין מרקם קטיפתי נהדר ונוכחות רבה עם פירותיות נהדרת בחזית וסיומת ארוכה. יין דרום צרפתי נהדר.
מחיר לצרכן: 79 ש"ח.

Les Jamelles

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top