חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

FAVOR יין קינוח מחוזק בסגנון פורט אדום מבציר 2009 , INNA יין קינוח מחוזק בסגנון פורט לבן 2008 עשוי בסגנון מדיירה Madeira, יינות הקינוח המחוזקים והמתוקים של יקב אמפורה משהו נפלא לחמם את הלב ואת בית החזה בלילות החורף הקרים

טוב. אתם כבר יודעים שאני אוהב אותם מתוקים. מחוזקים. מרתקים. כאלה, שבלילות חורף קרים, בחמימותם, ובמתיקותם, ובחנפנותם, הם את הלב, הזוגיות, ואת בית החזה מפנקים. יינות שכאלה, והם לא מעטים אצלי, שוכבים על מירבצם במחסן הבית שלי, שנים. הם לא מבקשים מקרר יין, גם לא "תופסים" הרבה מקום, הם לא מודאגים מהזמן שחולף, ובניגוד ללא מעט יינות, דווקא יודעים להזדקן ולהשתבח עם השנים ואלה כך מסתבר, עושים להם רק טוב. כאלה בטעימה זו, הם 2 היינות המחוזקים ממותקים העשויים בסגנון פורט ו-מדיירה, היינות של יקב אמפורה. שימו לב, לשנות הבציר של 2 בקבוקים אלה. 2008 ו- 2009, ואנחנו כבר ב- 2018 ואיך היינות אתם שואלים ? בואו ותצטרפו אלי לטעימה.

יקב אמפורה FAVOR יין קינוח מחוזק בסגנון פורט אדום 2009

רשמי טעימה שלי: צבע היין כהה, אטום ועמוק. השוליים בוהקים. האף, הוא של דובדבנים כהים בשלים ומתוקים, נוגעים בשזיף שחור בשל, סירופ פטל ופלפל שחור. עם רמיזה לאדמה ושוקולד כהה ולקקאו. הפה, מרגיש מתוק, דחוס, "כבד", צפוף, מענג את החושים. פירות יבשים, צימוקים ושזיף כהה. שוקולד, חרובים, תאנים, שוקולד  וקפה שחור. חומציות טובה, מאזנת מתיקות ואלכוהול בצורה מדויקת. מעשירה את תוחלת החיים וההנאה מיין זה. הסיומת טובה. ארוכה ומתמשכת, אתה מצקצק ומעביר בלשונך תנועת ניגוב מלטפת את השפה, מביט על הכוס, מביט בעיניי אהובתך ועורג בעיניים מתחננות לעוד טיפה.  

שנת בציר: 2009
הרכב: קברנה סובניון, מרלו ושיראז.
מוצא הכרמים: גליל עליון
דף יינן:
תסיסה: תסיסה במיכל נירוסטה והפסקת תסיסה יזומה באמצעות הוספת אלכוהול.
השבחה: 4 שנים בחביות ברחבת היקב, תחת השפעת תנאי האקלים. ללא טופינג כלל.
חביות: עץ אלון צרפתי בנפחים 300 ו 500 ליטר. משומשות.
שהייה בבקבוק: 3 חודשים.
נתונים כימיים:
אלכוהול: 17.5%
חומצה כללית T.A: 5.7
חומציות pH: 3.8
ערך קלורי (קק"ל/100 מ"ל): 144
תיאור היין על פי היקב:
יין קינוח בסגנון פורט אדום. כמסורת הכנת יינות פורט, התירוש, במהלך ההשריה על הקליפות החל בתסיסתו וכשהגיע לרמת הסוכר השיורי הרצויה הוסף לו כוהל ענבים מובחר אשר נרכש והובא במיוחד מצרפת. כך נשמרה רמת הסוכר הטבעי ביין.
צבעו חום ערמוני והוא בעל ארומות פרי בשל, קפה, קינמון ושוקולד.
טעמו מלא, הרמוני ועשיר עם סיומת ארוכה ומתמשכת.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18 מעלות.

בקבוק: 750 מל״ל.

מחיר לצרכן: 185 ₪.

קישור לרכישה היישר מאתר היקב

 יקב אמפורה INNA יין קינוח מחוזק בסגנון פורט לבן 2008 עשוי בסגנון מדיירה Madeira 

נוהגים לייחס ליינות המחוזקים בסגנון מדיירה Madeira על ידי מהילתם בברנדי ולהיותם בעלי גוף ותכולת אלכוהול וסוכר גבוהה ככאלה יינות שיכולת השימור שלהם על ציר הזמן נועדה לשנים רבות טובות וארוכות. כאלה גם הם היינות המופקים ב Madeira שבפורטוגל שם מספרים שראשוני הכרמים של ענבים שמקורם היה מאזור כרתים ניטעו באזור כבר במאה ה-16. יינות מחוזקים ועשירים אלה, המוחזקים במרתפים ומחוממים לכ-40-50 מעלות כחלק מתהליך הייצור למשך כחצי שנה. ליוו בעבר הרחוק, צוותים של אוניות סוחר במושבות הבריטיות ומבריטניה ואליה וחיממו ושיפרו את מצב רוחם של הספנים בהפלגות ארוכות וקשות.

רשמי טעימה שלי: צבע היין זהוב כהה וצלול. השוליים בוהקים. האף, מזמין אתכם לחשוב עשיר, ארומאטי. עם רמזים לתפוז מבושל, מסוכר. לקרמל, ווניל, לצד סירופ תפוח ולימון מעושן. בפה, טעמים המזכירים פירות יבשים, אגוז, מישמש ודף לדר, דבש, נגיעות קפה, ותבלינים חמים כאגוז מוסקט, קינמון ואולי קארי. הגוף מלא, מאוזן, מזכיר רבדים וטעמים מורכבים של פירות אדומים, שוב רמיזה לתפוז ואפרסק בשל. המתיקות טובה. עשירה. לא מכבידה. הסיומת ארוכה, מתובלת, מפנקת, מבקשת ממך להתענג עד לטיפה האחרונה ולרצות עוד. 

  • שנת בציר: 2008
  • הרכב: שרדונה
  • מוצא הכרמים: גליל עליון
  • תסיסה: תסיסה במיכל נירוסטה והפסקת תסיסה יזומה באמצעות הוספת אלכוהול.
  • השבחה: 4 שנים בחביות ברחבת היקב, תחת השפעת תנאי האקלים. ללא טופינג כלל.
  • חביות: עץ אלון צרפתי בנפחים 300 ו 500 ליטר. משומשות.
  • שהייה בבקבוק: 3 חודשים.
  • אלכוהול: 18%
  • חומצה כללית TA: 6.2
  • חומציות pH 3.6:
  • ערך קלורי (קק"ל/100 מ"ל): 150

תיאור היין: יין קינוח בסגנון פורט לבן. כמסורת הכנת יינות פורט, המיץ החל בתסיסתו וכשהגיע לרמת הסוכר השיורי הרצויה הוסף לו כוהל ענבים מובחר אשר נרכש והובא במיוחד מצרפת. כך נשמרה רמת הסוכר הטבעי ביין.

רשמי טעימה מטעם היקב: צבעו ענברי זהבהב והוא בעל ארומה של אגוזים קלויים, וניל, משמש ודבלים.

טעמו מלא, הרמוני ועשיר עם סיומת ארוכה ומתמשכת.

טמפ' הגשה ממולצת: 15-17 מעלות.

בקבוק: 750 מל״ל.

מחיר לצרכן:  195 ₪.

קישור לרכישה היישר מאתר היקב

את היינות ניתן לרכוש באתר האינטרנט של

יקב אמפורה

חוות מקורה, ת.ד. 133, זכרון יעקב

04-9840702

[email protected]

קרדיט צילום בקבוקים: רוני סופר

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top