חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יעקב אוריה "המוסקטר הזקן" THE OLD MUSKETEER – יין קינוח לבן בסגנון DESSERT WINE – לשתות ולהשתאות – לפרגן ליינן כי יש על מה להתגאות

טוב, אתם מכירים אותי ויודעים שאני משוגע עליהם על היינות המתוקים. או כאלה שבאלכוהול מחוזקים. כאלה שאת החך ואת בית החזה ואת הזוגיות, בימי חורף קרים מפנקים. אבל יש גם כאלה שאני בהחלט יכול לכנותם יינות מרתקים. כאלה שאתה מבקש לעצמך את כל הזמן שבעולם וכל טיפה שבקבוק (הקטן בשבילי ולא מספיק עבורי אם תסלחו לי) יינות שיישארו אתך ושלא ילכו לשום מקום מלבד לתיקיית זיכרון החוויות, הארומות והטעמים שאצלך במוח. ואולי, אם תרצה גם לשבת ולכתוב ולספר גם על היין לאחרים. כזה הוא יין הקינוח המתוק בסגנון DESSERT WINE של יעקב אוריה, יין שנעשה תחת המותג הנושא את שם היינן "יעקב אוריה" וזכה לשם "המוסקטר הזקן" THE OLD MUSKETEER. את היינות המאוד מיוחדים וייחודיים שלו, הנושאים את שמו ומעטרים את תוויות היין שעל הבקבוקים, מייצר היינן יעקב אוריה, ב"יקב לִּבְנֶה" שבמושב שדה משה, ליד קריית גת. זהו יקב שירות שבבעלותו של יורם לִּבְנֶה, בן המושב, חקלאי שמייצר שמן זית וגם יין. ההיכרות בין השניים נולדה, כשלִּבְנֶה היה הכורם שסיפק את ענביו ליקב "אסיף" שם שימש בשעתו יעקב כיינן היקב. את היינות תחת המותג "יעקב אוריה" מייצר יעקב אוריה כעיסוק צדדי, מעבר לעבודתו הראשית והמחייבת כיינן ב"יקב פסגות". מי שמכיר את היינות של יעקב אוריה, יודע גם שמדובר ביינן בחסד, מקצוען בעל ידע רב, אומן אמיתי ביין לבן, איש מקסים, ענו וצנוע וחסר יומרות ומניירות לחלוטין. בואו ותצטרפו אלי לטעימה. 

יעקב אוריה – "המוסקטר הזקן" THE OLD MUSKETEER

רשמי טעימה שלי: מדובר ביין קינוח לבן מתוק בסגנון DESSERT WINE העשוי מענבי מוסקט אלכסנדרוני, שנבצרו בבציר מאוחר, שהתיישנו בחביות עץ אלון ישנות למשך כ- 8 שנים אליהם הוספו 6% ענבי שרדונה מבציר 2015. והתוצאה הנה יין קינוח לבן, מתוק, בצבע זהוב, מורכב ועשיר, שעבר תהליך חימצון ממושך. יין בעל עמוד שידרה של חמיצות תומכת, שהעניקו למתיקותו, ענבי השרדונה שהוספו. תהליך החימצון הארוך, המתיקות הטבעית, והאלכוהול, מביאים את היין הזה לרמת פוטנציאל התיישנות והשתבחות על ציר הזמן, כמעט לא חשש כלל, שמא היין "יתקלקל" או יחל לסגת, מיד לאחר עם פתיחתו. האף, מאוד ארומאטי. שופע חן וחינניות, מביא עמו פרחוניות לבנבנה ומתיקות, המזכירה דבר מאפה חם, מצופה בסירופ סוכר או דבש ושקדים מתוקים, לצד פרי טרופי נוגע במעט בלימון בשל ומתובל. הפה, עמוק, ממלא חך, עשיר, מאוד רב מבע, מורכב, נוגע במינעד רבדים, כמו תבלינים חמים, שוקולד ופלפל לבן, וקליית אלון. המתיקות מאוד נעימה ללא הכבדה סוכרית (למרות שרופאת המשפחה שלי לא ממש השתכנעה מהטיעון הזה) הסיומת ארוכה, מתוקה ממושכת, מורכבת ומתובלת, משאירה המון טעם ורצון של עוד. יין שהוא לא פחות מזהב לבן בבקבוק. וואו! 

התיישנות: 8 שנים
אלכוהול: 15.9%
בקבוק: 500 מל"ל

כמות בקבוקים: 1000
מיוצר ע"י: אלפא אומגה תרבות יין בע"מ
כשר: בהשגחת הרב נח וז'ונסקי מ.א. לכיש

מחיר לצרכן: 280 ש"ח.

יעקב אוריה

[email protected]

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top