חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירדן T² 2010 יין קינוח מחוזק – חוויה של טעם

טוב, אתם יודעים שאני אוהב אותם מתוקים. אני לא יודע איך אתם, אבל אני בין אלה שלימי החורף הקרים מחכים. עבורי, בימים שכאלה, זו הרבה יותר מסיבה לשלוף מאחסנה יינות מתוקים, יינות שבאלכוהול מחוזקים, יינות שלגמרי ניתן לכנותם "מפנקים". אולי אתחיל הפעם מהסוף, כי אני זוכר שדי בסמוך לצאתו של היין הזה לראשונה, תג המחיר שלו, חצה את גבולות ה- 150 שקלים. זוכר אני, שהיו דאז כאלה שהביעו על כך את מורת רוחם, אבל לא שמעתי מאיש דבר וחצי דבר בגנותו של היין, או חלילה איכותו, נהפוך הוא הנכון. דווקא אלה שליינות מתוקים להם חיבה יתרה, מצאו כאן ביין שלל רב. ולו בגלל והרבה בזכות, שאנשי יקב רמת הגולן עשו הכול כדי לצאת מהמעגל של יין מחוזק הנשען על קברנה סוביניון או מרלו או זן מוכר אחר, ויצרו יין קינוח מחוזק, הנשען כולו על זני ענבים שמהם מופקים יינות פורט אמיתיים בארץ מוצאם פורטוגל. אבל רגע, ומה אם אספר לכם כאן ועכשיו, שאם תבקשו את היין הזה לעצמכם היום, תוכלו לשלם עליו שקל 1 פחות מ- 100 שקלים, וכאן חברות חברים, אני מדבר אתכם על לא פחות ממציאה של ממש. ועתה, אוצו רוצו לכם אל חנויות היין המתמחות ותעמיסו לכם כמה מארזים. ה- T² של יקב רמת הגולן הושק לראשונה מבציר 2008. היין המשיך מסורת נפלאה של יינות קינוח מתוקים כמו האייס ויין, המוסקטו, הבוטריטיס. את היין מרכיבים הזנים הפורטוגזים Touriga Nacional-Tinta Cão טוריגה נסיונל וטינטה קאו והוא מחוזק בברנדי ענבים. טעמתי עבורכם את ה- ירדן T² 2010 ולהלן רשמיי.

יקב רמת הגולן ירדן T² 2010

רשמי טעימה שלי: צבע אדום כהה נוגע בדיו שחור. אף, מתובל, פירותי. עץ. רמיזות לאיקליפטוס, אניס, דובדבן, רימון וירקרקות מסוימת. פה, בעל גוף נוכח. מוצק. אחיזה טאנית. עמוק. עשיר. מרוכז. לא כבד. טעמי אגוזים. עשבוניות. דובדבן שחור. אוכמניות. קאראמל. מתקתקות נעימה. מלטפת. לא סוכרית ומתחנפת. סיומת ארוכה. מתמשכת. מפתה ומושכת. יופי של יין. יופי של תמורה למחיר. יין שילווה אתכם זמן רב. 

ירדן T² 2010 על היין על פי היקב:
ירדן T² 2010 מציג ארומות עוצמתיות של דובדבנים ושזיפים, לצד ניחוחות של תבלין, אדמה, עשן, טבק ופרחים. השילוב המרתק של שני זני ענבי יין פורטוגזיים מסורתיים, יוצר יין מחוזק עשיר ומתוק, בעל ריכוז טעמים מרשים.

בעוד שניתן ליהנות כבר עכשיו מירדן T²- 2010, הוא ימשיך להשתבח בבקבוק בשנים הבאות ויישאר מצוין לשתייה לעוד שנים רבות.
ירדן T² 2010 התאמת יין ואוכל:
היין יהיה נהדר עם גבינות כחולות עשירות טעם, אגוזים קלויים, טארט אגוזי לוז, או שוקולד מריר משובח.

ירדן T² 2010 על ייחודיות שנת בציר 2010
חודש ינואר חמים במיוחד קיצר את עונת הבציר של שנת 2010. הטמפרטורות החמות שאפיינו את חודשי החורף המשיכו עד אמצע מאי, וגשמי החורף הסתכמו לכדי 79% בלבד מהממוצע הרב שנתי. התעוררות הפקעים והבוחל הוקדמו בכשבועיים וכן תחילת ההבשלה והבציר עצמו. אוגוסט היה החודש החם ביותר מזה שנים, כאשר שיא החום נרשם ב-10 לחודש. כמה ימים של גשם וטמפרטורות קרירות במהלך השבוע השני של אוקטובר, הביאו להאטת קצב הבציר ולסיומו בסוף החודש.

ירדן T² 2010 נוצר משני זני ענבים פורטוגזיים מסורתיים – טוריגה נסיונל וטינטה קאו – המגיעים מכרמים במרכז וצפון רמת הגולן. זנים אלו מפורסמים בפורטוגל בלקיחת חלק חשוב ביצירת יינות יוצאים מן הכלל מעמק הדואורו (Douro).

חיזוק באלכוהול:

ירדן T² חוזק ע"י ברנדי בזמן התסיסה, תהליך המשמר חלק מהמתיקות הטבעית של הענבים.

יישון בחביות:

היין התיישן למשך 26 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

נתונים אנליטיים:
אלכוהול 18.5%
חומצה (גר'/ל') 5.4
pH 3.61
מתיקות מתוק

אזור גידול
הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ– 400 מטר ועד 1,200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.
יקב רמת הגולן ממוקם בעיר קצרין אשר במרכז הגולן.

מחיר כ : 99 ₪.

כשר: כן.

 טיילת נווה 28, קצרין

04-696-8409

צילום הבקבוקים: כפיר חרבי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top