חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

TOMATIN – וויסקי סקוטי איכותי ביבוא של "הסקוטית"- "ישרקו"- "טיב טעם"- טעימה חווייתית בנוכחות סקוט פרייזר- סמנכ"ל שיווק ומכירות של ממזקקת הוויסקי הידועה.

שחקן משמעותי מאוד בזירת היבוא והשיווק של האלכוהול והיין מהווה רשת האם "טיב טעם" יחד עם חברות הבנות שלה "ישרקו", "הסקוטית", ולאחרונה גם רשת "עדן טבע מרקט". הקבוצה, מייבאת לישראל ליין רחב מאוד של מוצרי מזון, ושוק האלכוהול והיין, מהווה חלק מכובד שבתוכו יינות לרבות יינות אורגניים וביו דינמיים, וגם מותגי אלכוהול בינלאומיים בייבוא תחת בלעדיות. "מאז רכישתה של הסקוטית לפני כ-4 שנים החברה בצמיחה מתמדת בכל 3 הקטגוריות – יין, בירה ואלכוהול המהווה מנוע צמיחה מרכזי. "הסקוטית", שמחה להמשיך ולהביא את הטרנדים החמים ביותר בעולם ואת החידושים לצרכן הישראלי, החשוף למגמות בעולם ומבקש להתעדכן בטעמים החדשים ובטרנדים".את המסר הזה, העביר במסיבת עיתונאי וכתבי יין ואלכוהול, עדי כהן מנכ"ל הקבוצה, כלצידו עזר כנגדו עידן עוז מנהל חטיבת היין והאלכוהול, וטופז מנהל המותגים. אורח בישראל, של הקבוצה, סקוטי אמיתי בשם סקוט (איך לא) פרייזר- סמנכ"ל שיווק ומכירות של מזקקת הוויסקי הנודעת TOMATIN מסקוטלנד. המזקקה הוקמה בשנת 1897. והיא מייצרת כ- 2.5 מיליון ליטר וויסקי בשנה והיא ממוקמת באזור הררי גבוה 315 מטר מעל פני הים באזור ההיילנד דרום מערב מ-INVERNESS בירת ההיילנדס ממש על גבול אזור הספייסייד ונקראת על שם הכפר בו ממוקמת המזקקה. בשנים האחרונות המזקקה שינתה כיוון והחלה למקד פעילות בייצור וויסקי סינגל מאלט, בעל אופי וייחוד משלו. בשנת 2003, יצאה המזקקה עם גרסת הוויסקי 12 שנות יישון הראשונה ולאחריה החלו לצאת גם הגרסאות המיושנות יותר. המזקקה שמה דגש על המים הטהורים המהווים חומר בסיס ועל איכות חומרי הגלם וסוגי החביות וצורת אופי היישון הייחודי לכל סדרה. כיום, מאז שנת 1984, מזקקת TOMATIN נמצאת בבעלות תאגיד יפני שאפשר למזקקה חדירה ענקית לשוק האסיאתי.  מסיבת העיתונאים, התקיימה במסעדת הבשר "מקום של בשר" בנווה צדק שבתל-אביב, והטעמת הוויסקי לצד מנות בשר איכותיות, לא יכולה הייתה להיות יותר נכונה מזה. 

אני מוכרח לציין, שטעימת הוויסקי, הייתה חווייתית והיא נתנה מצג רחב ושלם של פורטפוליו משקאות הוויסקי של המותג TOMATIN המיובאים ע"י קבוצת טיב טעם לישראל בתקופה שבה מחירי האלכוהול המיובא הפכו להיות הרבה יותר נגישים לצרכן עם ההורדה האחרונה בעלויות המיסוי על האלכוהול בישראל. 

Tomatin Legacy
אף, היו לי תחושות של וניל, הדרים, וקרמל. פה, נעים, חלק, רך, עגול, מאוד הרמוני.  וויסקי טוב. לא מכביד אלכוהולית. לא מבקש מים.

Tomatin 12 years old

הוויסקי בן ה- 12 שנים, מתיישן ב-11 שנותיו הראשונות בחביות ברבן שמרביתם חביות משומשות המגיעות ממזקקת מייקר'ס מארק ואת שנתו ה- 12 הוא מבלה לעידון והשתבחות בחביות שרי. מצאתי בו עידון ועגלגלות נ גיעות קלות ברקע לעישון ארומה פירותית ופה נושק בעדינות למתיקות שרי.יש בו מן המורכבות, החדות הייחוד והאופי.

Tomatin CASK STRENGTH
היושבים לצידי, התעקשו על הוספת מעט מים לכוס הלגימה. ולו על שום העובדה שהוויסקי הזה נושק ל- 57.5% אלכוהול. לגמתי, תחושה חמימה ממלאת החך מלווה במתיקות אלכוהולית חריפה במורד בית החזה.

Cù Bòcan 

הוויסקי האהוב עלי מאלה שטעמנו היה ה- Cù Bòcan, ( אגדת עם מסורתית שיודעת לספר על כלב רפאים שעל שמו נקרא הוויסקי) אני אוהב לחוש בוויסקי שאני לוגם תחושות של חריכת גחלים ועישון והמשקה הנוכחי מעניק ללוגם את החוויה הזו ללא תחושה מכבידה וקשה של "מיץ גחלים". מצאתי בו במשקה חלקלקות נעימה ומתבקשת לצד נגיעות הדרים רכות ונועם שתייה.  

Tomatin 18 years old

הוויסקי בן ה- 18 שנים מתיישן 15.6 שנים בחביות ברבן ועוד 2.6 שנים בחביות שרי, ואני אציין שהשרי מורגש ונוכח לכל אורך ההרחה והלגימה. המשקה שמנוני במקצת עם תחושת "כבדות" נושקת למתיקות ומגע שרי דיסטינקטיבי. הגוף מלא, מלטף, עמוק ועשיר בטעם. הסיומת יבשה יחסית.

Tomatin 36 years old
שמרו את ההפתעה הזו לסוף. אפשר בהחלט להבין. לא בכל יום יוצא לו לחובב האלכוהול באשר הוא ללגום וויסקי איכותי מיושן 36 שנים שמחירו בחו"ל נושק ל- 550 יורו ואם תרצו למצוא אותו כאן בבקבוקים הבודדים שיגיעו תצטרכו להיפרד מלמעלה מ- 2300 ש"ח לפחות. יש בו במשקה הזה את כל הטוב שאפשר למצוא בוויסקי . שנות היישון הארוכות העניקו למשקה עומק, מורכבות, עושר של ארומות ומנעד רחב של טעמים וחווית שתייה. מתבלינים חמים ואקזוטיים דרך פירות יבשים וקינמון לצד קלייה ועישון. הלגימה נעימה, חלקה ועגולה. תענוג.

TOMATIN

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top