חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הסקוטית" מבית "ישרקו" משיקה לראשונה: יין ביו אורגני – מרקס דה קסרס מספרד מיקב ריוחה – Marqu'es De C'aceres – Rioja

במסגרת מסיבת עיתונאים וטעימת וויסקי של המותג TOMATIN פרשו עדי כהן מנכ"ל רשת טיב טעם-ישרקו-הסקוטית ועידן עוז מנהל חטיבת היין והאלכוהול בישרקו, את הכוונה להיכנס חזק לתחום הביו-אורגני לא מעט בזכות העובדה שהרשת היא הבעלים גם של "עדן טבע מרקט" שלה ציבור רחב של אוהדי וצרכני התחום. כחלק מהקונספט והתכנית העסקית, "הסקוטית"- חטיבת היין והאלכוהול מבית "ישרקו", משיקה לראשונה – יין ביו אורגני – מרקס דה קסרס מספרד מאזור ריוחה – Marqu'es De C'aceres – Rioja יקב מרקס דה קסרס בבעלות, משפחת פורנר בעלת מסורת של דורות בייצור יין. בעקבות גירושה מספרד, בתקופת פרנקו ומלחמת האזרחים, עברה המשפחה לבורדו בצרפת. שם רכשה את שאטו קאמנסאק באזור הוט-מדוק (גראן קרו קלאסה), אשר תחת ניהולה של המשפחה הגיע לרמתו הגבוהה. בסוף שנות ה- 60 חזר אנריקה פורנר לספרד, והקים בריוחה אלטה את היקב המודרני הראשון באזור המפורסם, תוך שילוב המסורת וניסיון הדורות המשפחתיים עם שיטות הגידול והייצור הנהוגות בבורדו. כמו כן, יזם פורנר, הקמת מוסד ממלכתי-אזורי לפיקוח על ייצור היין ואיכותו בריוחה.

מרקס דה קסרס ביו אורגני – יין יבש עשוי מענבי טמפרניו וגרסיאנו. ליין צבע אדום-סגול רענן ויפה. ובעל ארומה פרחונית, עם נגיעות עשבוניות ופירותיות. הפה בעל חומציות טובה וטעמי תותים, המעצימים את תחושת הרעננות. היין מתאים לצהריים על שפת הים או פיקניק. לצד בשרים קלים, לבנים או מעושנים, לטאפס, גבינות טריות וסלטים.

מחיר מומלץ לצרכן: 62 ₪.

מומלץ להגשה בטמפרטורה של: 13-14 מעלות.

היין מכרמים אורגניים ליד נהר האברו. האדמה מכוסה צמחיה ירוקה, המושכת אליה בעלי חיים שונים מיקרוקוסמוס עשיר ומאוזן ללא חומרי הדברה.

מדיניות היקב מתמקדת בשמירה על איכות גבוהה ובלתי מתפשרת, יציבות והמשכיות, ומתבטאת בבחירת מיטב הכרמים באזור. ייצור היין נעשה תוך הקפדה על שיטות הגידול ובציר ידני, שימוש בציוד מודרני לפיקוח על תהליך הייצור ביקב, יישון בחביות עץ אלון ושימור היין בתנאים אידיאלים.
מדיניות זו זכתה להכרה עולמית כאשר מרקס דה קסרס נבחר ליקב השנה, ורבים מיינותיו זכו וזוכים במדליות זהב וכסף בתערוכות וטעימות בינלאומיות.

בישראל משווק מותג היין מרקס קסרס ביו אורגני, באמצעות הסקוטית, אשר נרכשה לפני כארבע שנים ע"י קבוצת טיב טעם שמיזגה את מלוא פעילות החברה הסקוטית לתוך חברת הבת ישרקו – מהחברות המובילות בשוק בתחום האלכוהול והיין, העוסקת בייבוא, שיווק והפצה של מותגי אלכוהול ויין מהארץ והעולם.

ניתן להשיג בסניפי עדן טבע, טיב טעם, בחנויות מקצועיות ומסעדות וברים נבחרים.

צילום בקבוק: אסף לוי

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top