חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"יקב רוטה" ממליץ על 2 יינות אדומים "עדי" קברנה סוביניון 2012, ו- "נטע" בלנד 2012, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

אודה ואתוודה, שמזה זמן רב לא באו אל חיכי לטעימה היינות של ארז רוטה. בפעם האחרונה שטעמתי את יינות היקב, היו אלה יינות מבציר 2008, 2009, ו- 2011. ומי אשם? רק אני. כי טרם נפלה בידי הזכות לצאת מהמרכז האורבאני ולבקר את ארז רוטה ביקב ואני שומע מרבים "שההפסד הוא כולו שלי, ועד כמה שהמקום גדל והתפתח, ועד כמה ניכר השיפור ביינות היקב". לשמחתי, כמו שאני עוקב מרחוק דרך דף הפייסבוק של היקב מה מתחדש ומתרחש שם אצלם, אלה האחרונים עוקבים גם אחר הכתיבה שלי על יין, קל וחומר סיקור היינות הרחב והמקיף שעשיתי לכבוד ראש השנה וחגי תשרי הנמצאים כבר בפתח ובקשו גם הם להיות בין היינות שנטעמים ומסוקרים ומומלצים לכבוד החג. יקב רוטה הינו יקב בוטיק במדבר; חלק מחוות בודדים הנטועה בחולות חלוצה, לגדת נחל רביבים, אשר ברמת נגב. החווה הוקמה בשלהי קיץ 2004 על ידי ארז רוטה – אמן, חקלאי ויינן. היה זה בגדר מימוש משאלה נושנה של ארז – להקים חווה חקלאית, בצירוף אהבתו למדבר. חוות יקב רוטה הוקמה באזור חולות חלוצה על דרך הבשמים העתיקה, בקרבת קיבוץ רביבים שברמת נגב, על שרידיה של חווה חקלאית קדומה מימי הביזנטיים והנבטים.
הכרמים הגדלים בין טרסות עתיקות בנות 1400 שנה, תוך הקפדה על שימורן ושילובן בתכנון הכרם.
הנטוע לגדתו של נחל רביבים הזורם במלוא עוזו בימי חורף גשומים.
חוות רוטה הוקמה במסגרת התכנית "דרך היין ברמת נגב" בשנת 2004.
הכרם הנטוע בחוות רוטה שבחולות חלוצה נהנה ממזג אויר מדברי, קר ויבש בחוף, וחם ויבש בקיץ עם בריזה קבועה ולילות קרירים, שהם תנאי אקלים מצוינים, ובסיס ליצירת יין איכותי.

היקב, שנולד ב-1999 בסטודיו קטן בתל-אביב, התיישב ב-2004 בקרקע הנגבית. במקום נותרו שרידים של חווה חקלאית קדומה מימי הנבטיים, המשתלבים בנוף החווה של היום. הכרמים ניטעו בינות לטרסות העתיקות בגובה כ-300 מ', באדמת לס וחול וחלוקי נחל, בה המים מחלחלים ומתנקזים בקלות. תנאי האקלים המדברי – קר ויבש בחורף, חם ויבש בקיץ, לצד בריזה קבועה ולילות קרירים – מהווים בסיס אופטימלי לגידול ענבים.
בכרמים נטועים כמה זנים של גפן: קברנה סוביניון, מרלו, שיראז, ומוסקט אלכסנדרוני. הגפנים גדלים באורח אורגני, לשמירת האיזון האקולוגי, ומקור השקייתם במים מותפלים מהים התיכון. עם בוא הקיץ, נבצרים האשכולות באופן ידני וסלקטיבי, בשעות הלילה הקרירות. הענבים עוברים אל היקב הסמוך לכרם, לשם תהליך מבוקר ומדוד של תסיסה והשרייה על קליפות, למיצוי ארומות הפרי וליצירת עומק. לאחר מספר שבועות, היין הצעיר עובר התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי מסוג סאגן-מורו, לתקופות שונות בהתאם לאיכויות היין. היקב מפיק כ-10,000 בקבוקים בשנה. תכונות של מדבר-נגב, לצד דיוק ופשטות של תהליך, מנביעים יין איכותי ומיוחד, הנרקח תחת ידי אמן. "יקב רוטה" ממליץ על 2 יינות אדומים "עדי" יין זני עשוי על טהרת 100% ענבי קברנה סוביניון 2012 מכרם יחידני אורגני, ו- "נטע" בלנד 2012, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי. יינות יקב רוטה הם כשר למהדרין, בהשגחת רבנות מועצת רמת נגב ובד"צ בית יוסף.
יקב רוטה כרם יחידני
כלל היינות מופקים מענבי כרם יחידני [Single Vineyard] בחוות רוטה. הגפנים גדלים באורח אורגני, לשמירת האיזון האקולוגי, ומקור השקייתם במים מותפלים מהים התיכון. גידול הענבים נעשה תחת מעקב צמוד ומסור, המבטיח את איכות הענבים, כחומר גלם משובח ליצירת היין. בכרם כמה חלקות, ובהן זנים שונים של גפן: קברנה סוביניון, מרלו, שיראז, ומוסקט אלכסנדרוני.

ייצור היין
עם בוא הקיץ, נבצרים האשכולות באופן ידני וסלקטיבי, בשעות הלילה הקרירות. הענבים עוברים אל היקב הסמוך לכרם, לשם תהליך מבוקר ומדוד של תסיסה והשרייה על קליפות, למיצוי ארומות הפרי וליצירת עומק. לאחר מספר שבועות, היין הצעיר עובר התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי מסוג סאגן-מורו, לתקופות שונות בהתאם לאיכויות היין. היקב מפיק כ-10,000 בקבוקים בשנה.

יקב רוטה עדי 2012

רשמי טעימה שלי: משהו טוב קרה לו  לארז רוטה היינן בתפיסה הייננית שלו במטרה להמשיך ולנסות להוציא את הכי טוב שהוא יכול ביינות שלו. לטעמי חלק מאותו שינוי, בא לידי ביטוי בשימוש המושכל בחביות ליישון היין, המוסיפות על ציר זמן היישון את שלהן למורכבותו של היין ולהעמקתם של ניואנסים חשובים. לדידי, אם יש לך פרי טוב, ואתה משביח את טעמיו וניחוחותיו עם עץ החבית, אתה לא יכול לקלקל. אף, פרי שחור. תבלינים. קאסיס, ליקוריץ, עשבוניות ארץ ישראלית, שוקולד מריר. בפה, פרי נוכח מאוזן בחומציות תומכת גוו, רמיזה לעץ אלון, מבע פרי אקספרסיבי. טאניות מורגשת. איזון. אופי. זהות טרוארית. סיומת טובה. 

זנים: היין הופק מ100% ענבי קברנה סוביניון. הבציר ידני. הענבים מגיעים מכרם אורגני  יחידני

ייננות: תסיסה והשרייה ארוכה על קליפות, להעמקת הטעמים.

יישון בחביות: היין יושן בחביות עץ אלון צרפתי למשך 14 חודשים.

היין לא מסונן לשמירת הארומות.

המלצת הגשה: מומלץ לשתייה לצד תבשילי קדרה ומאכלי בשר.

אלכוהול: 13.5%

כשרות: כשר למהדרין, בהשגחת רבנות מועצת רמת נגב ובד"צ בית יוסף

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ש"ח.

יקב רוטה נטע 2012

רשמי טעימה שלי: אני משוגע על קברנה סוביניון. ויכולתי מבין השניים ליתן עדיפות ליין הזני "עדי", אבל מבין השניים שטעמתי, אין בחיכי ספק שהבלנד מנצח. 3 זני ענבים מרכיבים בלנד זה, וכל אחד מהם נותן לו ליין תרומה משמעותית מאופיו הזני לידי היין השלם הכולל העשוי נכון בהרמוניה מורכבת טעימה ומהנה. אף נהדר עז נוכחות עשיר בפרי יער אדום ושחור, תבלינים, רמיזות לטבק ולעור, ציפורן, קאסיס, עשבוניות ארץ ישראלית טימין ומרווה. בפה, פרי נוכח, עסיסי. נוגע באלון, ובקפה אספרסו, שוקולד, חמיצות טובה מאוזנת. סיומת ארוכה מתמשכת. אהבתי. 

זנים: בלנד של ענבי קברנה סוביניון, מרלו ושיראז – בחלקים שווים. תוך כוונה להדגיש את טעמי הנגב.

יישון בחביות: היין יושן בחביות למשך 14 חודשים.

אלכוהול: 13.5%

כשרות: כשר למהדרין, בהשגחת רבנות מועצת רמת נגב ובד"צ בית יוסף

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ש"ח.

יקב רוטה – חוות רוטה

מ.א רמת נגב

ד.נ חלוצה 85515

 Tel: +972-54-4968703

כיצד מגיעים ?

מבאר שבע נוסעים על כביש 40 לכוון מצפה רמון,בצומת משאבים פונים לכביש 222 לכוון רביבים, צאלים, כ- 3- ק"מ אחרי קבוץ רביבים נכנסים בדרך גישה לחווה המתאימה לכל סוגי הרכבים. זמן נסיעה כחצי שעה מבאר שבע.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top