חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב עמק יזרעאל ממליץ על 2 יינות אדומים קריניאן 2015, ו – סירה 2015, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

יקב עמק יזרעאל מתמחה ביצירה של יינות מזני ענבים אוהבי שמש, המתאימים במיוחד לאקלים המקומי. העשייה הייחודית ואופיו של היקב משקפים עולם חדש של יין ישראלי מקורי. יקב עמק יזרעאל הוא יקב בוטיק ישראלי. היקב הוקם בשנת 2011 מתוך חזון לעשיית יין ישראלי עכשווי. האנשים העומדים מאחורי היקב, בחירת זני הענבים, בשילוב טכנולוגיית הייצור המתקדמת יחד עם ניסיון וידע יינני רחב, משקפים עולם חדש של יין ישראלי מקורי. יקב עמק יזרעאל הממוקם בקיבוץ חנתון, הנו פרי מיזם משותף, הגשמת חלום, והתווית חזון, של 4 עושים במלאכה: יהודה נהר – מייסד ומנכ”ל. נולד וגדל בירושלים, בעלים לשעבר של חברה לתכנון נוף שהתמחתה בעיצוב גנים אקולוגיים. למד והשתלם במגמה לייצור יין במכללת תל חי , ממקימי יקב עמק יזרעאל. יהודה מתווה את הדרך ומוביל את עשיית היין ביקב. ג’ייקוב נר דוד – מייסד ויו”ר עלה מארה”ב לפני 20 שנה עם אשתו ושבעת ילדיו. ג’קוב, הוא יזם סדרתי מצליח בתחום ההי-טק אשר לאחר שנים רבות הגשים חלום והקים יקב בישראל. ג’קוב מביא "חשיבה מחוץ לקופסה" אל תוך ה-DNA של היקב. ארי ארל – יועץ יינני בעל תואר מטעם DAVIS NAPA VALLEY COLLEGE התמחה ופעל ביקבי הבוטיק המובילים בקליפורניה. ארי מלווה את היקב במטרה למצות הפוטנציאל של הזנים והבלנדים אותם הם מיצרים. לכבוד ראש השנה וחגי תשרי, ממליץ היקב על 2 יינות אדומים וראויים קרניאן 2015, ו – סירה 2015.

יקב עמק יזרעאל קריניאן 2015

רשמי טעימה שלי: באף נוכחות פרי גבוהה ומוחשית, תות, חמוציות ופטל שחור. פרחוניות של סיגליות ועלי ורדים, נגיעות עשבוניות כשל רצפת יער, אדמה רטובה ופטריות. בפה,  גוף בינוני עד מלא, חומציות טובה נוכחת ותומכת. מוקה אספרסו וטבק לצד פרי יער שחור. סיומת ארוכה וטובה.  קריניאן מהטובים. יופי של יין. 

הרכב זנים: 100% קריניאן
הכרם: כרם שפייה
יישון: 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי
הערות היינן:
ענבי הקריניאן מגיעים מכרם וותיק בן 45 שנים הנטוע באדמת אבן גיר. גילו הבוגר של הכרם והשכבות הקשות של אדמת הגיר מביאים ליבולים נמוכים, לריכוז טעמים וארומות עוצמתיות
בענב באופן טבעי. לאחר בציר ידני, תסיסה עדינה והשרייה במשך 20 יום, עבר היין להתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי בנפח 300 ליטר במשך 20 חודשים. היין רענן, עגול, מאוזן ואלגנטי עם מבנה מעט מחוספס וסיומת ארוכה ונעימה.
ייננים : יהודה נהר, ארי ארל
אלכוהול: 13.6%
טמפ' מומלצת להגשה: 14-16 מעלות
מועד בציר: ספטמבר 2015
מועד הביקבוק: יוני 2017
מחיר היין לצרכן: 120 ש"ח.

יקב עמק יזרעאל סירה 2015

רשמי טעימה שלי: אף, עשיר בפירות יער כהים בשלים , זיתים שחורים וקלייה. נגיעה מתובלת ברורה, פלפל שחור, מבע פרי אקפרסיבי, בפה, נגיעה עשבונית עם מתקתקות מסוימת החך שופע מאוזן מתובל ומפולפל עם מרקם נעים. עולם חדש עם עידון של עולם ישן. סיומת ארוכה. אהבתי. 

זן: סירה
הכרם: כרם קדש גליל עליון
יישון: 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי
הערות היינן:
אדמת הטרה רוסה הסלעית ומיקומו הגבוהה של הכרם מעניקים תנאים אידיאלים לגידול הזן. הענבים
נבצרו באופן ידני והועברו למיכל תסיסה למשך חמישה ימים בהשריה קרה.
היין עבר תסיסה עדינה במשך שלושה שבועות. לבסוף הועבר לחביות עץ אלון צרפתי להמשך
התיישנות. תוספת של 4% ויוניה מעניקה ליין רעננות נוספת.
זהו יין עשיר ומאוזן בעל עוצמות וטעמים מרוכזים של פרי יער, פלפל שחור וארומת עישון קלה. הסיומת נעימה וממושכת.
ייננים: יהודה נהר , ארי ארל
אלכוהול: 14.2%
טמפ' מומלצת להגשה: 14-16 מעלות
מועד בציר: ספטמבר 2015
מועד הביקבוק: יוני 2017
מחיר היין לצרכן: 120 ש"ח.

יקב עמק יזרעאל

קיבוץ חנתון (מחלף המוביל)
טלפון – 04-8708701
נייד – 054-3211345
פקס – 1534-8708701
[email protected]
שעות פעילות (יש לתאם ביקורים מראש)
ימים א'-ה' 9:00-15:00
יום שישי בתיאום מראש בלבד
יום שבת סגור

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top