חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מוני ממליץ על "שסק" 2016 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

בליבם של הרי יהודה עם נוף עוצר נשימה לעמק שורק שוכן יקב מוני של משפחת ערטול. היקב שעלה לקרקע בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת, נוסד על ידי שכיב ערטול, אב המשפחה וסוחר זיתים שהתאהב במדרונות הירוקים והשופעים של עמק שורק. הוא החליט לחכור את האדמה החקלאית ולשתול כ- 650 דונם של גפנים מתוך התחשבות בטרואר המיוחד של האזור. היינות של היקב מתיישנים בחביות עץ השוכנות במערת גיר ציורית המספקת את התנאים האידיאליים ליישונו של היין. יקב מוני מצליח ליצור יינות ייחודיים ובין המרתקים באזור הרי יהודה. אתם חייבים לעצמכם לבקר ביקב, הפתוח למבקרים גם בשבתות ועדיין שומר על השגחת כשרות מוקפדת, עם חדר חביות נעול, על שרשרת ומנעול ומשגיח צמוד. הבעלות על הכרמים, והעובדה שהיקב רכש לעצמו מיכון מודרני מהמתקדמים שבנמצא, לצד רכש חביות חדשות, ועבודה ייננית טובה, מאפשרת ליקב מוני לייצר פורטפוליו יינות רחב ועשיר הנע מיינות סדרת הבסיס ועד ליינות פרימיום בסדרה הגבוהה. תמצאו שם יינות קינוח מתקתקים ויינות אדומים כבדים ובאמצע מגוון יינות העשויים ממגוון זנים. יקב מוני ממליץ על "שסק" 2016 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

הפעם, את חוויית סיקור היין, יכולתי להשאיר לזוגתי, שכן מן הטעימה הראשונה, רוצה לומר מההרחה הראשונה ומכאן הלאה, היין הזה שבה את חיכה. משהו, ברעננות שלו, ובמורכבות הטעמים שלו, תעשה גם לכם את זה.

יקב מוני "שסק" 2016

רשמי טעימה שלי: קחו לכם יין לבן, שלא ביקש יותר ממה שהוא, ועדיין יודע לבלוט בארומות מקסימות שעולות ממנו המביאות עמן פרי לבן נקי, אפרסק, פרחוניות הדרית, רמיזות לדבש,אשכולית, ולימון, ואלה הולכות איתו גם לפאלט עם טעמים מקסימים הנתמכים בחומציות טובה. הסיומת ארוכה, משאירה מקום לעוד ועוד לגימה. יין של קיץ ומנות ראשונות.
ולמה "שסק"? אתם שואלים. ובכן, אלה הם ראשי התיבות המרכיבים את זני הענבים שמהם עשוי היין, ש- שרדונה, ס- סמיון, ק- קולומבארד.

מחיר לצרכן: כ- 55 ש"ח.

כשר: למהדרין.

יקב מוני

מנזר דיר רפאת, דיר ראפאת, 99889

טלפון: 052-236-8498

מרכז המבקרים של היקב פתוח לקהל הרחב בתיאום מראש: 02-9916629

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top