חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב פסגות משיק את יין הדגל "אדום 2014" ו-"ויונייה 2016" לקראת חג ראש השנה וחגי תשרי – שני היינות פרי עבודתו של יינן היקב, יעקב אוריה.

יקב פסגות הוקם בשנת 2003 וממוקם בישוב פסגות שבחבל בנימין ליד ירושלים. כרמי היקב, אף הם בישוב פסגות, נטועים על טרסות גיר ציוריות בגובה 900 מטר מעל פני הים, תנאים המייצרים טרואר ייחודי בו גדלים יינות מרוכזים ואיכותיים.
לצד היקב פועל מרכז מבקרים מרשים וייחודי המשלב הסבר על דרך ייצור היין מלפני 3000 שנה ועד היום, הביקור במרכז הוא חוויה ייחודית לכל המשפחה, ניתן לתאם סיורים מודרכים באזור, לשחק משחק טריוויה מעניין עם כל המשפחה, לקבל הסבר מפורט על האזור ולערוך פיקניק זוגי או משפחתי בטבע בליווי טעימות של יין פסגות וגבינות מתיישנות. ביקב פסגות, מאמינים שיין טוב עושים באהבה מהרגע הראשון. לכן, הם דואגים ליין שלהם החל משלב גידול הענבים בכרם ותקופת הבציר, דרך הכנת היין בשיטת מסורתית וייחודית וכמובן עד ליישון היין ביקב האישי שלהם. כל התהליך מתבצע בסביבה מקומית ומפוקחת, מתוך אהבה לאדמה ולפירותיה. לרגל ראש השנה יקב פסגות מציע לכם את יין הדגל אדום 2014 ואת ויונייה 2016.

"אדום 2014" הוא בלנד בורדולזי עמוק עם טעמים מגוונים המורכב מענבי מרלו, קברנה סוביניון, קברנה פרנק ופטי ורדו. היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתיות במשך כ-14 חודשים ומתאפיין בגוף מלא ועשיר, ריכוז טעמים, תיבול עדין ואופי אזורי.

"ויונייה 2016", הוא יין לבן יבש בעל מבנה חומצי ולא כבד עם קו מינראלי ואלכוהול נמוך.
היין הותסס במיכל בטמפרטורה קרה. ליין מנעד פירות טרופיים ואף נוכחות ברורה של תבלינים אקזוטיים.

יקב פסגות ויונייה 2016:

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר שהיין הזה קצת הפתיע אותי. בעצם לא קצת. מצד אחד כשאתה קונה ויונייה מתוייקים אצלך במוח ניואנסים של מה אתה אמור לקבל באף ובפה. מצד שני כשהיינן הוא יעקב אוריה מאסטר ביינות לבנים, מי שאני שאתפלא וכל ההקדמה הזו כי מדובר בויונייה אחר. עם הרבה אופי וייחוד. תמצאו בו אמנם את הפרחוניות המתבקשת ואת הרעננות והחומציות הנוכחת ותומכת. אף ארומאטי, פרי לבן. והמון אבל המון תיבלון ופלפל לבן. ויונייה שונה. ויונייה מעניין. מסקרן. ומיוחד. שאפו.

כרם:                 מטע, הרי ירושלים

בציר:                1)         18.8.16           (83%)

2)         22.9.16           (17%)

נתוני יין:             pH       3.29

TA       6.30 גרם\ליטר

Alc.      13.0%

סיווג:                 יין לבן יבש

תהליכי ייצור:    כנגזרת מאופי ההבשלה של ויונייה (דהיינו הבשלה פנולית ב-15% אלכוהול פוטנציאלי), הבציר חולק לשניים כדי לקבל מבנה יין מאוזן. הבציר הראשון נסחט באשכולות שלמים, הבציר השני נמעך והושרה על קליפותיו למשך 24 שעות בטרם נסחט, ולאחר מכן הותסס.

סגנון:             פיצול הבצירים יצר יין בעל מבנה חומצי בריא וגוף בינוני, כאשר הבציר הראשון נותן ליין מבנה חומצי, אלגנטי ובלתי מכביד, עם קו מינראלי ואלכוהול נמוך, ומנעד פרי ירקרק ולבן. הבציר השני נבצר בהבשלה מלאה על גבול ההצטמקות, שנתן ליין מנעד פירות טרופיים ואף נוכחות ברורה של תבלינים אקזוטיים.

מחיר לצרכן:      68 ש"ח.

יקב פסגות אדום 2014:

רשמי טעימה שלי: יין בסדרה הגבוהה של היקב. הרבה "עולם חדש". יין צעיר, עם פוטנציאל גבוה. לפי שעה היין שתי ועכשווי, אם תפתחו אותו כשעה קודם להגשתו על השולחן, ואו, תמתינו איתו לעוד ראש השנה או שניים, נוכחות עוצמתית של פרי ומבע אקספרסיבי. פרי יער שחור וכחול. רכות. רמיזה מתקתקה. איפוק מסוים. לצד עגלגלות נעימה. טעימה. סיומת ארוכה וטובה. אהבתי.

היין הגבוה יותר של פסגות מיישר קו עם הסטנדרט המקובל ביקב. פרי טוב, אקפסרסיביות מובהקת אך לא מוגזמת, מתיקות אופיינית לאדומי 'עולם חדש'.

כרם:                 פסגות, הר ברכה, קידה, אלון מורה והרי ירושלים

בציר:                2014

הרכב:               מרלו                 63%

ק.סוביניון           16%

פטי ורדו            11%

ק.פרנק             10%

נתוני יין:             pH       3.63

TA       5.4 גרם\ליטר

Alc.      14.5%

סיווג:                יין אדום יבש

תהליכי ייצור:      הזנים השונים מהחלקות השונות נקלטו ביקב במועד הבשלה אופטימלי ועובדו כל זן וחלקה לעצמם, ולאחר מכן הוכנסו לחביות להתבגרות למשך חצי שנה, ובמהלך בתקופה זו כל יין החל לבטא את אופיו הייחודי. בשלב זה נבחרו היינות המעניינים והאיכותיים ביותר, ומהם נעשה ממסך המבטא את כל הטוב והייחודי של כרמי היקב והעבודה הייננית ביקב פסגות. לאחר הכנת הבלנד הוחזרו היינות לחביות לתקופת יישון נוספת של שמונה חודשים נוספים, כדי לאפשר למרכיבים השונים להגיע לאיזון ולהרמוניה ביניהם.

תיאור היין על פי היקב: ליין ארומות מרוכזות שלי פרי שחור ואדום, אספרסו וליקריץ. בפה היין עם גוף מלא, מבנה דחוס וטאנינים מהודקים, מבנה חומצי תומך, טעמים הממשיכים את המנעד הארומטי וסיומת נעימה.

מחיר לצרכן:   120 ₪

יקב פסגות

ישוב פסגות
ד.נ.מזרח בנימין 90624
טלפון: 02-9979333 /פקס 15325835573

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top