חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה בארץ ובלעדי לפאנקו: יינות אורגניים משובחים מתוצרת איטליה

קבוצת פאנקו המחזיקה בחנויות האונליין למוצרי אלכוהול  PANECO.co.il ו-WineMarket.co.il, החלה לייבא לישראל בבלעדיות יינות מ-3 יקבים מחבלי לה מרקה, פוליה וקמפניה שבאיטליה הדוגלים בחקלאות אורגנית וברת קיימא, תוך מיצוי טעמי זני הענבים עם מינימום התערבות חיצונית. שלושת היקבים: Mastroberrardino, Cantine Amastuola ו- Saladini Pilastri מפיקים יין בשיטות מסורתיות מזני ענבים עתיקים ומקומיים וביניהם ה-Greco, Fiano, Primitivo,  Malvasia, Pecorino, Vignatorta, Passerina, Montepulciano ו- Sangiovese.  חדש בישראל ובלעדי לחנויות האונליין PANECO ו- WineMarket מקבוצת פאנקו: יינות משלושה יקבים 'ירוקים', אורגניים וידידותיים לסביבה מחבלי לה-מרקה, פוליה וקמפניה שבאיטליה, בעלי היסטוריה עשירה של גידול והפקת יין בדרכים מסורתיות מזני ענבים מקומיים ואיכותיים. היינות החדשים נותנים תמורה מצוינת למחיר עבור איכות היין המצוינת, הטעמים הייחודיים והארומה המשכרת, תוך שמירה על שיטות גידול וייצור בר קיימא, תקנים מחמירים, שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ולאדם, שמירה על איכות המים, פליטת פחמן דו-חמצני, שמירה על מגוון ביולוגי וללא שימוש בחומרים כימיים. עבור חובבי היין מדובר בהזדמנות מיוחדת להתנסות ביינות מזני ענבים לא מוכרים אשר היו בשימוש בעת העתיקה והיום חוזרים לקדמת הבמה בעולם היין והקולינריה, ונחשבים למבוקשים מאוד במסעדות היוקרה ברחבי העולם.

להלן היקבים:

יקב Mastroberrardino מחבל קמפניה מוכר בכל העולם בשל יינותיו עטורי הפרסים. ביקב הפסיקו את השימוש בחומרים כימיים מזה עשרות שנים לצד הקפדה על  תקנים מחמירים על שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ולאדם, שמירה על איכות המים, פליטת פחמן דו-חמצני, שמירה על מגוון ביולוגי ופיתוח זנים עמידים למחלות המותאמים לטרואר המקומי. הקשר בין משפחת מסטרובררדינו לטרואר הייחודי של אזור קמפניה החל בשנת 1878. אבי המשפחה, אנטוניו, ידוע  באיטליה כ'ארכיאולוג היין' בשל מחקרו המעמיק במציאת המיקום המושלם לכל זן ושיטות הגידול ברוח הקיימא שפיתח.

בין היינות המובילים של יקב Mastroberrardino

Mastroberardino greco di tufo – יין המופק מהזן Greco שנחשב לכוכב של אזור קמפניה. ענבי Greco הם אבי משפחת זנים ענפה ברחבי איטליה, וכשהם גדלים על אדמות הטוף הוולקני בגבעות Avellino, ניתן לייצר מהם יין ייחודי באיכות הטובה ביותר. ב-2003 קיבל היין מעמד של DOCG אחרי שהפך למבוקש ע"י מסעדות היוקרה בניו-יורק.

Mastroberardino lacryma christi del vesuvio rosso – אזור הגידול המותר לגידול ענבי ה-Piedirosso מצטמצם רק למורדות הר הגעש הפעיל ווזוביו (ההר שהחריב את העיר פומפיי המפורסמת). בגובה 170 מטר, ובאפר לבה, מבשיל הזן לשלמות, וחושף את מאפייניו הפראיים, הבזלתיים ובעיקר המפתים.

Mastroberardino naturalis historia taurasi – היין הוא תוצאה של מחקר רב שנים, מיקרו-אקלים ייחודי, וענבי אלייניקו בני 40 שנים. היין זכה בציון 97 ממגזין היין Wine Enthusiast, ו-94 מרוברט פארקר על היותו אקספרסיבי ומורכב עם פוטנציאל השתבחות של 30 שנים לפחות.

יקב Cantine Amastuola מחבל פוליה ממוקם ברמת אמסטוולה הידועה כאזור מובחר לגידול הזנים המקומיים ובראשם זן הפרימיטיבו (Primitivo) המבוקש. הכרמים נטועים בגובה 217 מטר בנטיעת גלים ייחודית ובתוך שמורת טבע על מנת לחשוף את הגפנים למגוון הביולוגי המקומי. היקב מגדל מגוון צמחים בין הגפנים כדי להעשיר את סביבת הגפן בחרקים השומרים על איזון טבעי. בנוסף, הצמחים מוסיפים חומר אורגני לטיוב הקרקע ובכך מבטיח גפנים בריאות וענבים איכותיים. היקב הוקם על ידי משפחת Montanaro אשר לקחה על עצמה לשחזר את החווה העתיקה באזור פוליה, ולשמר את הטבע מסביבה תוך השמת שיטות אורגניות וחקלאות מדויקת, עם מיטב טכנולוגיות הייצור. היקב זכה להכרה בינלאומית על יינותיו המשלבים את מיטב הזנים המקומיים ועל הייננות המתקדמת שהובילה את היקב לשימוש מינימלי בסולפיט במהלך הייצור, מה שהוביל לייצור יינות טהורים עם רמת גופרית דו חמצנית נמוכה מהתקן האורגני.

בין היינות המובילים של יקב Cantine Amastoula  –

Amastoula centosassi – יין הדגל של היקב מחלקה מובחרת של זן הפרימיטיבו. שילוב נדיר של ריכוז פרי, תבלינים מינרליות ומרקם קטיפתי וארוך. השילוב של ענבים שגודלו בשיטות אורגניות ברות קיימא, טכנולוגיה מתקדמת וייננות רגישה, יצרו יין סופר פרימיום נאמן למקום.

Amastoula bianco Salento – יין לבן המורכב משני זנים מקומיים השייכים למשפחות עתיקות של זני איטליה- Fiano ו- Malvasia. הראשון נותן את הפרחוניות והמינרליות, בעוד שהשני מעניק את גוף המשיי ופירות הקיץ. הגפנים גדלים בשיטות אורגניות המחברות את הגפן לסביבתו הטבעית, מה שמרכיב את מנעד הארומות הייחודי של היין.

Amastoula vignatorta – יין המורכב מזן הפרימיטיבו המקומי שחובר לזן הסירה, אשר מבשיל לשלמות וחושף את מאפייניו הפלפליים והפירותיים. ניתן להרגיש את שמורת הטבע הסובבת את הכרמים בתוך בקבוק של VIGNATORTA.

יקב Saladini Pilastri מחבל לה מרקה. מזה 1,000 שנים שוכנת משפחת האצולה לבית פילסטרי באזור היין העולה לה מרקה ( Le Marche), פנינת טבע המשלבת את הים האדריאטי, גבעות מוריקות וההרים הגבוהים של אברוצו השכנה. מהפכת היין של האזור התחילה על-ידי המשפחה, אשר הייתה הראשונה לייצא את יינות חבל לה מרקה אל השוק העולמי. כחלוץ מהפכת האיכות באזור, היקב מגדל את כרמיו בשיטות אורגניות, במינימום ניצול של משאבי טבע, וללא חומרים כימיים. אזור לה מרקה משלב זנים מקומיים מבוקשים מאוד בשוק העולמי(Pecorino ו- Passerina), ואת הזנים האטרקטיביים של שכנותיה (Sangiovese ו-Montepulciano). הרוזן פילסטרי מבקבק את יינותיו רק בשנים הטובות ביותר, כדי להמשיך ולהצדיק את מסורת האיכות של המשפחה.

בין היינות המובילים של יקב Saladini Pilastri  –

Saladini pilastri rosso piceno SUPERIORE. Vigna Monteprandone הוא יין הדגל מורכב מענבי סנג'יובזה ומונטפולצ'יאנו בני 40 שנים, מהחלקה המובחרת ביותר של היקב. יין רב שכבתי ומורכב, בעל צבע אדום עמוק טיפוסי עם ניחוח חזק של שזיפים וגרגירי יער כהים.

Saladini pilastri pecorino יין לבן בעל גוף מלא בארומות ייחודיות ובמינרליות קריספית. פקורינו הוא זן מקומי מימי הביניים  המופיע במלוא הדרו בחלקה מובחרת של היקב באזור Monte Prandone, אשר מעניקה לזן את הגובה, אדמת הכורכר, והפרשי טמפרטורות להבשלה אופטימלית.

Saladini pilastri falerio הוא יין המורכב משלושה זני ענבים המתארים את מגוון האיכויות של אזור לה מרקה. הזן טרביאנו מטוסקנה השכנה, והזנים פסרינה ופקורינו המקומיים מביאים את הגוף הקטיפתי והארומות האקזוטיות.

ולטעימת היינות:

סאלדיני פילסטרי פקורינו – יין אורגני 2016

רשמי טעימה שלי: הפתעה לבנה עם פרחוניות ארומאטית רעננה והדרית של אפרסק לבן אננס ועשבוניות כשל למון גראס, בפה, פרי עשיר, אננס, לימון, מלון ירוק, קריספיות. הסיומת פירותית ובשלה לרגעים חשתי בטעמים מרומזים של בננה. תמורה נהדרת למחיר.
פקורינו הוא זן מקומי מימי הביניים, אשר מופיע במלוא הדרו בגבעות של אזור Offida. "הכבשה הקטנה" פרצה בגדול לשוק האמריקאי בשנות ה-2000 וחשפה את הייחודיות של האזור ובמיוחד של הזן, אשר מביא גוף מלא בארומות ייחודיות ובמינרליות קריספית. סלדיני פילסטרי מחזיק בחלקה המובחרת ביותר באזור לגידול הזן באזור Monte Prandone, אשר מעניקה לזן את הגובה, אדמת הכורכר, והפרשי טמפרטורות להבשלה אופטימלית. מבקרי היין לא נשארו אדישים ומעניקים ציונים גבוהים בקביעות.
תיאור היין על פי היקב: צבע זהב לבן, ארומות של אפרסק צהוב, מלון כתום, פרי הדר עם רמזים לאבק שריפה, גוף מלא עשיר ובאותו העת מינרלי וקריספי, עם סיומת ארוכה ואטרקטיבית. בציר ידני באמצע ספטמבר, הענבים תססו בטמפרטורה של 15° ובמיכלי נירוסטה למשך 20 יום, שם היין המשיך להתעצב עוד כחצי שנה עד לבקבוק.
מחיר לצרכן: 49 ₪.

סאלדיני פילסטרי רוסו פיצ'נו סופריורה – יין אורגני 2015

רשמי טעימה שלי: יין קל עד בינוני, נעים לשתייה. אף ארומאטי עם פרחוניות סגלגלה, וניל, פרי יער שחור וכחול אוכמניות ודובדבן. בפה, אותם פירות עם רמיזה מינראלית משהו, עור, רעננות נהדרת, חומציות נוכחת, איזון טוב. וסיומת טובה.  
היין הוא ממסך של שני זנים המייצגים את שכנותיה של לה מרקה: סנג'יובזה מטוסקנה הנותן את התיבלון, האדמתיות והעומק, ומונטפולצ'יאנו מאברוצו, אשר נותן את הפרי העשיר, הצבע והמרקם. ההתבגרות בחביות ממזגת ומרככת את היין לחוויית שתיה מהנה וידידותית לאוכל. עולם ישן שקשה להפסיק לשתות.
תיאור היין על פי היקב: צבע ארגמן עמוק, ארומות של שזיף טרי, דובדבן שחור, אדמה לחה ורמזים של עץ ווניל, מבנה שרירי ומאוזן עם מינרליות, תבלין ועץ נוכחים עד לסיום. בציר ידני בשבוע הראשון של אוקטובר, היין תסס עם הקליפות למשך 20 יום במיכלי בטון, והמשיך להתבגר בחביות גדולות מעץ אלון סלובני למשך 12 חודשים עד לבקבוק.
מחיר: 49 ₪.

אמסטוולה אונדרוסה – יין אורגני 2015

רשמי טעימה שלי: אף, פרחוני סגלגל, פרי יער אדום, פה, פירותי, יין עם מקדם גסטרונומי, סיומת מעט קצרה לטעמי. 

היין עשוי מענבי אלייניקו "מלך הדרום". הזן יודע לשמר את החומצות גם באקלים החם של אזור פוליה, ובזכות שיטות הגידול האורגניות הוא מקבל את מגוון הארומות של הגריגה המקומית. הרוזה של אמסטולה תפס שם של דבר בשוק האמריקאי, לכן מומלץ לטעום מהר מהר לפני שייגמר.
צבע דובדבן חיוור, ארומות של פטל, לבנדר וטימין, עגול ועסיסי עם סיומת מאוזנת והדרית. בציר לילי, הענבים הושרו כ-24 שעות עם הקליפות למיצוי הארומות והצבע. היין תסס תסיסה קרה במיכלי נירוסטה, שם המשיך להתבגר כ-8 חודשים עד לבקבוק.
מחיר לצרכן: 55 ₪.

אמסטוולה וינייטורטה – יין אורגני 2013

רשמי טעימה שלי: אף פרחוני, עשבוני, מתובלן. פה, פירותי, מאוד נעים, טעים,חומציות נוכחת, תיבול, עגלגלות מסוימת. סיומת טובה. 

הצגת תכלית של איכות הפרי הגדל ב"גינת הכרמים" של היקב. לזן הפרימיטיבו המקומי חובר זן הסירה, אשר מבשיל לשלמות וחושף את מאפייניו הפלפליים והפירותיים. ניתן להרגיש את שמורת הטבע הסובבת את הכרמים בתוך בקבוק של VIGNATORTA. לא בכדי, מבקרי היין לא נשארו אדישים לפרי הפורץ והשוטף את הפה.
תיאור היין על פי היקב: צבע ארגמן עמוק עם גוון סגול, ארומות של פירות יער שחורים, פרח האיריס, ותבליני הר טריים, נוכחות מרשימה ומרקם עגול, מסתיים בפלפליות וטאנינים בשלים. בציר ענבים ליילי, התירוש עובר תסיסה והשרייה עם הקליפות של שלושה שבועות, כשהיין מתבגר במיכלי ניירוסטה לפני הבקבוק.
מחיר: 65 ₪.

מאסטרובררדינו לקרימה קריסטי דל ווזוביו רוסו 2016

רשמי טעימה שלי: אף, פרי יער אדום ושחור. רמיזות לתבלון פיקנטי. עשבוניות. הפה, מינראלי. חד. אלגנטי. מיוחד. חומציות טובה. סיומת טובה. 

האגדה מספרת שכשאלוהים ראה את מפרץ נאפולי, אשר היה שייך לשטן לוציפר, ירדה לו דמעה של עצב על אובדן פיסת גן-עדן. במקום בו נפלה הדמעה שם גדלו הענבים ליין זה. אזור הגידול המותר לגידול ענבי ה-Piedirosso מצטמצם רק למורדות הר הגעש הפעיל ווזוביו (ההר שהחריב את העיר פומפיי המפורסמת). בגובה 170 מטר, ובאפר לבה, מבשיל הזן לשלמות, וחושף את מאפייניו הפראיים, הבזלתיים ובעיקר המפתים.
תיאור היין על פי היקב: צבע אדום ארגמן, ארומות של דובדבן בר, אוסנה וציפורן- רך ופראי. מסתיים במינרליות בזלתית אופיינית. בציר ידני באמצע אוקטובר, תסיסה בטמפרטורה מבוקרת והתבגרות במיכלי ניירוסטה כ-8 חודשים עד לבקבוק.
מחיר לצרכן: 95 ₪.

מאסטרובררדינו גרקו די טופו 2016

רשמי טעימה שלי: צבע צלול בוהק כעין הקש, עם שוליים מבריקים. אף מאוד ארומטי. רעננות של פרחוניות הדרית. פרי לבן. קלייה. פה, מינראלי. קריספי. חד. חומציות נהדרת תומכת גוו. סיומת ארוכה. 

הזן Greco הוא ללא ספק הכוכב הלבן של אזור קמפניה. הוא אבא למשפחת זנים ענפה ברחבי איטליה, וכשהוא גדל על אדמות הטוף הוולקני בגבעות Avellino, הוא מציג את מלוא הדרו. ב-2003 קיבל היין מעמד של DOCG לאחר שמסעדות היוקרה בניו-יורק גילו את "היווני מהכפר טופו" על שלל איכויותיו.
תיאור היין על פי היקב: צבע צהוב קש, ארומות של קמומיל, סיידר אגסים ועשן, מרקם לעיס ומינרליות חדה וקריספית. בציר ידני בשבוע הראשון של אוקטובר. התירוש תסס תסיסה קרה במיכלי נירוסטה, שם נשאר להתבגר 8 חודשים עד לבקבוק.
מחיר: 95 ₪.

קצת על paneco.co.il

בעלי אתר "פאנקו" הם משפחת פאליק, מקבוצת Falic group, המחזיקים בחברת Duty Free Americas, חברה ותיקה בתחום הדיוטי פרי העולמי בעלת מאות חנויות דיוטי פרי ברחבי העולם. החברה מתמחה בייבוא, שיווק ומכירה של משקאות אלכוהוליים, לצד מוצרי דיוטי פרי אחרים.

PANECO.CO.IL הינה החנות האינטרנטית הראשונה של הקבוצה. לאחרונה פתחו PANECO.co.il את eilat.paneco.co.il חנות האונליין באילת וחנות ראשונה בקניון מול הים באילת, אשר תשרת את תושבי אילת וכן את הנופשים הרבים המגיעים לנפוש בעיר הדרומית. המבקרים ייהנו כפליים: מחירים זולים במיוחד וללא מע"מ, וכן קבלת המוצרים במקום או במשלוח חינם עד בית המלון תוך שעתיים.

חנות היין המקוונת WineMarket הוקמה בשנת 2013 על ידי חברת יין אונליין בע"מ, קבוצה של אוהבי יין ואלכוהול אשר החליטו להקים אתר אינטרנט למכירה קמעונאית של יין ובירות עם אספקה עד לבית הלקוח ובמחירים סיטונאים. כיום באתר מעל ל- 500 סוגי מוצרים שונים וביניהם, קטלוג רחב של יינות מהארץ ומהעולם, מגוון משקאות אלכוהוליים ובירות.

באתר www.WineMarket.co.il יצרו את סמל האיכות הניתן ליינות המהווים את התמורה הטובה ביותר לכסף, בשיתוף ביקורות הגולשים וערבי טעימות שנערכים ללקוחות האתר.

החל מקיץ 2016 אתר WineMarket פועל כחלק מחברת פאנקו גרופ (PANECO)

PANECO.CO.IL

מכירת משקאות אפשרית רק לבני 18+ ובכפוף להצגת תעודת זהות בקבלת ההזמנה.

1-700-70-22-32

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top