חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"יקב סגל" גאה להשיק לרגל חג ראש השנה וחגי תשרי: 'Petit UF' יין תווית שנייה ליין הדגל "לא מסונן" של יקב סגל

החגים כבר בפתח, והיקבים שולחים יינות חדשים או וותיקים לסיקור עיתונאים לכבוד החג. יש המהדרים ומוצאים זמן בתקופת הבציר של ימים אלה, וגם מקיימים מסיבות עיתונאים. כזו, הייתה אמש מסיבת העיתונאים שערכו אנשי יקב סגל / יקבי ברקן ב"חדר פרטי" מתחם אירועים הנמצא בבניין פנרמה שבדרך בן צבי 84, בתל אביב, מקום שלאחרונה יותר ויותר יש לי את הזכות לפקוד אותו לאירועי השקה והוא מציע אוכל נהדר, שירות יוצא דופן, מרפסת רחבת ידיים, ואולם אירועים רחב, מעוצב בטוב טעם, הפונה אל מטבח שוקק והומה מעשייה של אוכל טעים צבעוני אקלקטי תואם אווירה ועשוי להפליא. את אירוע ההשקה קידם יין סגל רכסים שרדונה UNOAKED מבציר 2016 שהוטעם צונן על ידי זוג עלמות חן מקסימות ויפות עיניים. את קבלת הפנים, ערך מנכ"ל היקב ז'יל אסולין שקידם את האורחים בברכת ברוכים הבאים וחגים ומועדים. את יין ההשקה, הציג עידו לוינסון היינן הראשי של יקבי ברקן. וכמה מילים על היין. כשתאי הזיכרון אצלך בראש זוכרים "סגל לא מסונן" קמות ועולות ארומות וזיכרון טעמים מהעבר. כך גם הייתה אצלי הציפייה, וזאת חרף העובדה שהיה ברור לי שמדובר בתווית שנייה ללא מסונן. במתקפה ראשונה, אני חייב לציין נרשמה אצלי ספקנות מסוימת לנוכח העובדה שאין כל דמיון בין ה"הלא מסונן" של סגל, ליין ההשקה בתווית השנייה. ויחד עם זאת, ככל שהיין נפתח בכוס, וככל שהוא נטעם לצד מנת בשר דשנה עם ציר מתקתק, היין גילה התאמה נהדרת לאוכל. מדובר ביין עם גוף בינוני, מאוזן ועשוי היטב. מצאתי בו נוכחות של קברנה סוביניון גלילי עם תיבול של פטי וורדו. יתכן, שהוא עדיין מעט צעיר. ויתכן, שצריך לתת לו את קצת זמן. אנשי היקב, דאגו למתג אותו, ולהציב אותו ברף די מקביל ליינות סדרת "אלטיטיוד" של ברקן. 

'יקב סגל' גאה להשיק לרגל ראש השנה, 'Petit UF', יין תווית שנייה ליין הדגל של יקב סגל. יין עוצמתי ואלגנטי, בעל ארומה דומיננטית אשר נעשה בתהליך ייצור ללא סינון או הצללה.

יין הדגל של יקב סגל, קברנה סוביניון ללא סינון UF, יין אייקוני, עטור פרסים ואחד היינות המוערכים והמצליחים בישראל.

הצלחתו של יין הדגל קברנה סוביניון UF והחדשנות שהביא עימו, הביאה את יקב סגל לייצר יין נוסף באותו תהליך ייצור "ללא סינון".

Petit UF, יין "תווית שנייה" ליין הדגל של יקב סגל. יין מורכב ואלגנטי, מרובה משקעים, שנעשה ללא סינון או הצללה.
מקורו של Petit UF הוא מענבי קברנה סוביניון מובחרים המגיעים מכרם פלאטו, כרם צעיר אך מבטיח המכיל זמורות מובחרות שהובאו במיוחד מצרפת, מהן הורכבו השתילים שבכרם.

היין התיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. הודות לתהליך הייצור הייחודי, התקבל יין עשיר טעמים, ראשוני ועוצמתי, ממש כפי שנבצר בכרם.
התווית על גבי הבקבוק עשויה מגפת ענבים וסיבי עץ תות הניר המשקפת את הייחודי והראשוני שבעשיית היין.

Petit UF 2015
במרומי הגליל העליון, בגובה 835 מטרים מעל פני הים, שוכנים האיכותיים שבכרמי יקב סגל. כרמים אלו נהנים מאדמה משובחת ותנאי אקלים אידאליים, אשר מניבים ענבים יוצאי דופן באיכותם.
Petit UF המיוצר מענבים אלו, הינו יין אלגנטי בעל ארומה דומיננטית המשלב פרי עצמתי ומורכבות מרשימה. היין מולא ללא כל סינון והצללה, אשר תורם לשימור אופיו הייחודי .
שנת הבציר:
שנת הבציר 2015 הייתה שנה מצוינת לגפנים. חורף קר מהממוצע ואירוע שלג בהרי ירושלים והגליל בחודש ינואר, בעקבותיו נרשמו מנות קור משמעותיות מאוד, הבטיח התעוררות טובה ואחידה בגפנים בכלל אזורי הארץ. רוב הטמפרטורות הגבוהות נרשמו דווקא בתחילת עונת ההבשלה, שבשיאה, הייתה מתונה להפליא. בחודשי הקיץ לא נרשמו אירועים משמעותיים למדי והטמפרטורות היו ממוצעות, נתונים שהביאו להבשלה אחידה וטובה של הפרי.
רשמי טעימה מטעם היקב:
צבעו של היין אדום בוהק. באף היין מגלה ארומות מורכבות של פירות שחורים כגון שזיפים ופטל, מלווים בנגיעות פלפל שחור, עשבי תיבול ים תיכוניים, שוקולד מריר, בשר מעושן ורמזים לעץ אלון איכותי. בפה, היין חושף גוף מלא, טאנינים עצמתיים אך מאוזנים להפליא, חמיצות מאוזנת אשר מלווה בטעמי שזיפים שחורים, קפה וציפורן, אשר מובילים לסיומת ארוכה ומתובלת.
נתונים טכניים:
בציר: 2015
הרכב זנים: קברנה סוביניון (85%), פטי ורדו (15%)
כרמים: קברנה סוביניון מכרם פלאטו (מושב דלתון), פטי ורדו מבית נקופה
זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 14 ל- 24 ימים עבור היינות השונים. טמפרטורת תסיסה 25ºC
יישון: 18 חודשים בחביות, 70% חדשות, מאלון צרפתי בלבד
אלכוהול: 13.7%
משקל סגולי: 996
חומצה כללית: 5.90
pH : 3.54
מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

PETIT UF נמכר במארז יין יוקרתי בחנויות היין והאלכוהול.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top