חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

3 יינות של היקב האיטלקי MASI – רוזה די מאסי Rosa dei Masi, פאסו דובלה ROSSO DI ARGENTINA MASI, ו-אמרונה קוסטסרה AMARONE DELLA VALPOLICELLA CLASSICO DOC MASI איזה יינות נפלאים!

יקב מאסי MASI שוכן בלב חבל ואלפוליצ’לה שבפרובינציה של ורונה בצפון איטליה, ומייצר יינות איכות עוד מהמאה השמונה-עשרה. היקב נמצא בבעלות משפחת בוסקאיני מזה שבעה דורות ומייצר את יינותיו מכרמים בבעלותו בשילוב שיטות מסורתיות וטכנולוגיה חדשנית. יקב מאסי מתמקד בשלושה זני ענבים קלאסיים של אזור ונטו, קורבינה, רונדינלה ומולינרה. פרוייקט דגל של היקב הוא גילוי מחדש של הזן המקומי אוזלטה, ושילובו ביינות סדרות הדגל. מרבית כרמי היקב גדלים באזורים הרריים, בשיטת ההדליה המסורתית הקרויה פרגולה ורונזית (Pergola Veronese), שיטה לגידול וגיזום גפנים הבנויה ממערך של עמודים שיוצרים זוית ישרה אל הקרקע. מאסי בוחן כל העת דרכים לשיפור חשיפת הגפנים לשמש, אך טרם מצא תחליף לשיטה הקלאסית. לחברה פילוסופיה הזוכה להערכה רבה, הכוללת שמירה על השיטות המסורתיות של האזור והקפדה על כל פרט, החל בשיטות גידול הכרמים, דרך סחיטת הענבים והתססת התירוש וכלה ביישון היין. תחת הנהגתו של ד"ר סנדרו בוסקאיני, נשיא מאסי, השיג היקב תהילה והכרה עולמית עד כדי זכיה בפרס “היקב האירופי של השנה״ ע״י המגזין היוקרתי Wine Enthusiast. הסמל APPAXXIMENTO, המופיע על יינות המיוצרים מענבים מצומקים, מסמל את מומחיות יקב מאסי במאה ה-21 בטכניקת הצימוק החלקי המסורתית, לפיה מניחים את הענבים לייבוש על מרבצי במבוק לשם ריכוז מרכיבי הטעם והארומה. הכיתוב עם שני ה-X מסמל את ההתססה הכפולה שהיינות עוברים לאחר הצימוק שהינה ייחודית למאסי. שלפתי בעבורכם כמה יינות מתוך האוסף שלי ואני מבקש כאן להציגם בפניכם.

מאסי פאסו דובלה, טופונגאטו

 ROSSO DI ARGENTINA MASI  2012

רשמי טעימה שלי: צבע כהה ארגמני סגלגל כהה, שוליים בוהקים. באף, פרי יער אדום. ירקרקות מסוימת ורמיזה לליקוריץ. ארומה פרחונית. בפה, גוף מלא. פרי יער שחור שזיף ודובדבן בשל. מורכבות, אלגנטיות, פרי נוכח, חמיצות תומכת. סיומת רכה ארוכה עשבונית משהו נוגעת בווניל. תמורה נהדרת למחיר. 

שמו של הריקוד הזוגי החושני מתאר את סיפורו ואופיו של היין פאסו דובלה. שידוך בין מלבק המעניק נדיבות ונוכחות ובין קורבינה המעניק את הסגנון, החום והאלגנטיות האופייניים ליינות ונטו.

הרכב זני: מלבק וקורבינה.
איזורי גידול: עמק טופונגאטו, מנדוזה – ארגנטינה.
בציר: 2012.
אפיון: יבש.

תיאור היין: יין אדום בעל עושר ארומאטי יוצא דופן. שובה בפירותיות המודגשת שלו וטעמיו המתובלים. זהו יין מודרני המיוצר באופן יוצא דופן בנוף המקומי של ארגנטינה, באחוזת לה ארבולדה שבטופונגאטו. את מאפייניו הנדיבים בעלי הנוכחות המורגשים היטב בחך הוא חייב לזן המקומי מלבק, בעוד זן ענבי הקורבינה הורונזי, שעובר צימוק חלקי קל, תורם למאפייניו הידידותיים המושכים והאלגנטיים המוכרים מיינות אזור ונטו..

רשמי טעימה מטעם היקב: צבע אדום רובי עז. באף, דובדבן בשל ותבלינים מתוקים. על החך, עשיר ומרוכז, מלא טעמי דובדבן ופירות יער אדומים. סיומת מתמשכת וטנינים קטיפתיים.

התאמה לאוכל: יין רב גוני מתאים לבשר צלוי או על הגריל, בשר ציד וגבינות בעלות נוכחות..

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18C מעלות.

אחוזי אלכוהול: 13.5%.

התאמה לאוכל: מצוין כאפריטיף וליווי למתאבנים. מתאים להגשה עם אנטיפסטי, פסטות עם רטבים קלים, פירות ים וצדפות. מומלץ ליהנות ממנו בעודו צעיר.

מחיר: 89.00 ₪.

רוזה די מאסי

 

 2013 Rosa dei Masi

רשמי טעימה שלי: יופי של רוזה. יין של קיץ וחווית שתייה מהנה. פרי מצוין. חמיצות תומכת. רעננות. נגיעות של אשכולית אדומה, תות ודובדבן. מרירות נעימה מלווה את החך. רוזה עם אופי שופע אלגנטיות. רוזה לא זול. אבל שווה תמורה.

תיאור היין על פי היקב: יין רוזה רענן ופירותי המפגין מורכבות ואלגנטיות יוצאת דופן, נדבך חדש בקטגוריית יינות הרוזה תודות לשימוש בטכניקת הצימוק החלקי. יין ”סופר ונטיאני“ מקורי וייחודי. היין מיוצר מענבי רפוסקו הגדלים בכרמי "סטרדה דל מליונה" שבחבל קסטיונס די סטרדה בפריולי. חלק קטן של הענבים, עובר צימוק חלקי לאחר הבציר בשיטת האפסימנטו, המעשירה את הפרי בחומצה ומעניקה לענבים רעננות ואלגנטיות. זהו יין אידיאלי כאפריטיף שמשתדך נפלא גם לצד מנות פסטה שונות ופירות ים בזכות רעננותו ופירותיותו.

הרכב זני: 100% ענבי רפוסקו.
איזורי גידול: כרמי אחוזת "סטרדה דל מליונה" שבחבל קסטיונס די סטרדה בפריולי.
בציר: 2013
אפיון: יבש

רשמי יינן: גוון סלומון ורוד בוהק עם השתקפויות אדום דובדבן חיוניות. הא, מוצף בניחוחות תותי בר, פטל ודובדבן. על החך, היין אלגנטי, מאוזן, בין טעמי פרי הבשלים והמודגשים לבין החמיצות המרעננת המהווה את עמוד השדרה של היין. ליין סיומת ארוכה, מתמשכת ומתפתחת על החך.

טמפרטורת הגשה מומלצת: מצונן 10C מעלות.

אחוזי אלכוהול: 12.7%

מחיר: 99.00 ₪.

מאסי אמרונה קוסטסרה

2011 AMARONE DELLA VALPOLICELLA CLASSICO DOC MASI

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר שמדובר לטעמי ביין מרגש. אוסיף ואומר, שאני מצטער שהוא נפתח ויותר אני מצטער שהוא נגמר, כי לגמתי ממנו בהנאה מרובה כאילו אין מחר. אני אוהב אותם "כבדים", נוכחים ועתירי גוף, אני אוהב אותם מלאים ובשלים עם אלכוהול גבוה. אף עשיר, פרי יער שחור, ריבתי עם דובדבנים ושזיף שחור בשל ורמיזות לליקוריץ וכוכב אניס. הפה, עסיסי, לעיס, עשיר וממלא חך. קטיפתי "חמים" ומלטף. הסיומת נוגעת בשוקולד ובקפה והיא ארוכה ממושכת. וואו. איזה יין גדול.

קוטסטרה: שיפולי הגבעות הפונים לשקיעה באזור ואלפוליצ'לה מהווים את שטחי הגידול המיטביים ליינות אמרונה משובחים. שם, היכן שהימים ארוכים יותר, הכרמים הצופים לאגם גארדה נהנים מהחזר קרני האור ממנו ומהשפעתו הממתנת של האקלים.

תיאור היין על פי היקב: מהודר, מורכב, שופע ומעורר השראה. זהו הענק העדין של מאסי אשר משמש מודל ואמת מידה ליינות האמרונה. האמרונה יחד עם יינות הברולו והברונלו נחשבים לאריסטוקרטיה של יינות איטליה. זהו תוצר טכניקת הצימוק למחצה, בה מאסי נחשב כאמן המנוסה ביותר, לפיה ענבי הזנים המקומיים של אזור ואלפוליצ‘לה נפרשים על מחצלות במבוק לצורך צימוק וריכוז מרכיבי הארומה שלהם בחודשי החורף.

רשמי יינן: צבע אדום רובי כהה מאוד. באף, פירות אפויים, שזיפים ודובדבנים. על החך, פירותי מאוד, נגיעות קפה ושוקולד, מאוזן להפליא עם נוכחות מרשימה.

הרכב זני: קורבינה, רונדינלה ומולינרה.
איזורי גידול: הגבעות המערביות והדרום-מערביות של חבל ואלפוליצ'לה ההיסטורי.
* זמין גם בחצאי בקבוקים ובמגנום.
בציר: 2011.
אפיון: יבש.

התאמה לאוכל: מצטיין כיין של סוף ארוחה. ללווי בשר אדום, בשר ציד, או כלווי למנות בעלות טעמים מודגשים. משתדך מצוין עם גבינות מיושנות כדוגמת פרמזן פקורינו וגורגונזולה.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18C מעלות.
אחוזי אלכוהול: 15%.

מחיר: 379.00 ₪.

קבוצת צרפת ישראל ליינות איכות בע"מ

מייבאת ומשווקת מותגי יין בינלאומיים מהמובילים בעולם החל משנת 1994, כבית קטן למותגים גדולים

היובלים 30, הוד השרון

טלפון : 09-7411774

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top