חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ויתקין משיק גראנש בלאן 2016 Grenache Blanc – יין לבן ייחודי ונדיר בישראל ובמהדורת יצור מצומצמת.ו- ויתקין קברנה פרנק 2015 יין מכרם יחידני הנטוע במורדות המזרחיים של רכס הרי מירון ברום של 700 מטר מעל פני הים. לכבוד חג ראש השנה וחגי תשרי

לפני החגים, מגיעים אלי הביתה יינות לטעימת סיקור לכבוד החג. אלה מגיעים בדרך כלל ע"י שליח, לעיתים ע"י נציג היקב, או אחד מסוכני המכירות, ולעיתים היינן בעצמו מוצא זמן ומביא אלי את היין הביתה. בנוף הזה, אצל יקב ויתקין, זה שונה ומבחינתי זה הרבה. מאוד אפילו. מדי חג, בשעת ערב, מגיעים אלי הביתה, בכבודם ובעצמם ההורים של שרונה ואסף פז בלוגולובסקי, מדובר בזוג מקסים, חביב, אוהב אנשים, שאני זוכה ללחוץ את ידם, ולגנוב גם חיבוק אוהב על הדרך. אני מאחל להם עוד שנים רבות וטובות וארוכות ובריאות מלאת חיים. יקב ויתקין אינו פוסק מלחדש ולהתחדש ולחשוב ולעשות יין "מחוץ לקופסא". היקב שנחשב ובצדק לאחד המרתקים בתעשיית היין בזכות התמתחותו בייצור יין ישראלי ומקורי מזנים שטרם מימשו את פוטנציאל עצמם. כזה הוא הויתקין גראנש בלאן 2016 המושק לכבוד ראש השנה וחגי תשרי במהדורה מצומצמת ולצידו מושק הקברנה פרנק 2015 השומר על האופי וטביעת האצבע של דורון בלוגולובסקי ואסף פז.

יקב ויתקין גראנש בלאן 2016 Grenache Blanc יין לבן ייחודי ונדיר בישראל ובמהדורת יצור מצומצמת.

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר, שזה לא יין שאתם פוגשים וטועמים בכל יום. אוסיף ואומר, שזה יין שמבקש ממך לאמץ את כל החושים וההבנה שלך ביין בכדי להיחשף לחדש לייחודי ולשונה. מצאתי בו ביין רמזים לשזיף ירוק, תפוח ירוק, מנגו לא בשל, לאגס, ליערת דבש, לגרידת לימון. עם ירקרקות מאוד נוכחת. בפה, מורכבות ויובש לצד עשבוניות נעימה וחמצמצות תומכת ונוכחת. מינראליות ושמץ של מליחות קלילה וספייסיות בסיומת.

ויתקין גרנאש בלאן הוא אחת התוצאות של חזון הייננות הים תיכונית שהתחיל ביקב ויתקין לפני כשלוש עשרה שנים. בויתקין השכילו כבר אז לצאת מהקופסא של יינות מזנים בינלאומיים מוכרים ולהתרכז דווקא בזנים שיתאימו לאזורנו החם והיבש – חלקם גדלו כאן עשרות רבות של שנים וחלקם הובאו כחלק ממחשבה להעשיר את מגוון הזנים שמהם ייבנו את יינות העתיד של ישראל. בשנת 2009 לאחר 8 שנים של תכנון קפדני נטעו מגוון זנים בכרמים השונים של היקב בהתאם לתכונותיו של כל זן וכרם. אחד מהזנים האלו היה הגרנאש הלבן.

גרנאש בלאן הוא המופע הלבן של זן הגרנאש נואר, מוצאו מאזור ברצלונה שבספרד והוא נטוע בעיקר בצפון ספרד ובדרום צרפת. בגלל נטייתו לייצר יינות עשירים ורחבים לרוב משלבים בו את זן הרוסאן התורם מינרליות, רעננות ופירותיות. לאחר שורה של ניסיונות הגיעו ביקב ויתקין לאותו שילוב בדיוק.

הכרמים: הענבים נבצרו בכרם הנטוע בגליל העליון על המורדות המזרחיים של הר מירון בגובה של כ-700 מטר מעל פני הים. הכרם מאופיין בקרקע דלה ומנוקזת, אבנית מאוד המורכבת משילוב של גיר וטרה רוסה. הקרקע עשירה במינרלים ודלה בחומר אורגני ולכן מרסנת את הזן הידוע כחזק ופורה במיוחד. הכרם טופל בקפידה ובזכות התאמת הזן לאקלים הארצישראלי החם כמעט ולא הזדקק להשקיה וטיפולים מיוחדים למעט דילולי פרי לקבלת איכות גבוהה.

הרכב זני: עשוי בעיקר מענבי גרנאש לבן עם השלמה של רוסאן.

ביקב: הענבים נבצרו לארגזים קטנים והובלו בקירור ליקב. לאחר סחיטה עדינה והצללה טבעית החלה התסיסה שבמהלכה הועבר חלק מהתירוש להמשך תסיסה בחביות עץ אלון צרפתי, חלקן חדשות וחלקן בנות שנה, כולן בנפח של 500 ליטר, ובסיומה המשיך להתבגר על שמריו במשך מספר חודשים. החלק שנותר במכלי הנירוסטה שולב מחדש ביין כחלק מהממסך הסופי וכך נשמר איזון מדויק בין טעמי הפרי הייחודיים של הזן ואיכות אזור הגידול למורכבות מהתסיסה בחביות עץ האלון.

רשמי טעימה מטעם היקב: ויתקין גרנאש בלאן 2016 שונה במהותו מהיינות הלבנים שייצרנו ביקב עד היום. הוא מתאפיין בארומות פרי הדר עדינות, אפרסק ועשבוניות שמזכירה שקדים ירוקים וכן נפח רחב ומורכב יחסית בטעימה. שלא כמו רוב היינות הלבנים האחרים שיבואו לידי ביטוי כאשר הם צוננים מאוד, ויתקין גרנאש בלאן 2016 ייהנה מחשיפה מסוימת לחמצן ולכן מתפתח בצורה מרשימה כשהוא מתחמם מעט בכוסות. כבר בשלב בניית היין והכנתו למילוי התבהר לנו שויתקין גרנאש בלאן 2016, הבציר הרביעי ליין זה ביקב, הינו המורכב והעצמתי ביותר. הוא מצליח לשלב עוצמות פרי ברורות, רעננות, מינרליות ומורכבות נפלאה.

התאמה לאוכל: היין מתאים ללוות מאכלים רבים החל ממנות ראשונות כמו דג נא וכלה במנות מורכבות יותר על בסיס דגים, עוף ואף בשרים צלויים ומעושנים.

פוטנציאל יישון: בתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח במשך 5-7 שנים משנת הבציר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °15-°10

אלכוהול: 13%

מחיר מומלץ לצרכן: 125 ₪.

כשר: כן.

יקב ויתקין קברנה פרנק 2015 

רשמי טעימה שלי: יופי של קברנה פרנק. עם מאפיינים ואופי זניים. עוצמות של פרי טוב. מורכבות. רכות. חמיצות תומכת גוו. פה קטיפתי שופע פרי. סיומת ארוכה וממושכת.

הרכב זני: 90% קברנה פרנק, 10% פטיט ורדו.

בכרמים: זהו יין מכרם יחידני הנטוע על אדמת טרה רוסה אבנית ומנוקזת, במורדות המזרחיים של רכס הרי מירון ברום של 700 מטרמעל פני הים. היבול הנמוך נע בין 550 650 קג לדונם, מה שעזר להגיע לבשלה מאוזנת ואחידה.

ביקב: לאחר קבלת הבציר הופרדו הענבים והועברו למיכלי תסיסה רחבים לתחילת תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה מבוקרת. בשלב התסיסה הראשון היה השריה קרה למיצוי צבע וטעמי פרי ובהמשך לשלב התסיסה האלכוהולית. מידי יום עורבבו היין והקליפות (בשיטת הRémontage) מספר רב של פעמים לקבלת מיצוי מוגבר של צבע ומבנה. לאחר הרכבת בלנד ראשוני בין החלקות השונות הוכנס היין להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות בנפח 225 ליטר, 40% מהן חדשות לתקופה של 16 וחצי חודשים.

רשמי טעימה מטעם היקב: בציר 2015 התאפיין ביבולים נמוכים אך מרוכזים ובעלי עושר טעמים יוצא דופן. היין מפגין כבר כעת צבע ארגמן-שחור עמוק, ארומות חדות ובולטות של פרי שחור רענן (דובדבן שחור וקאסיס), פרחוניות, פלפל ירוק ולבן ומעט בשר מעושן. למרות גילו הצעיר הוא כרגע יחסית נעים לשתייה בעל טעמים חדים ומרוכזים של פרי שחור-אדום, , בשריות נעימה ואניס. הוא בעל מבנה רחב ומלא, איזון ורעננות עם סיומת ארוכה ומורכבת. בתנאי אכסון טובים הוא ימשיך לפתח מורכבות ועומק במשך 8-12 השנים שלאחר הבציר.

התאמה לאוכל: כמו קודמיו ייטיב היין ללוות מנות בשר קלאסיות כמו אנטריקוט על מחבת ברזל, רוסטביף ומנות פסטה על בסיס שמן זית וכן גבינות קשות עזות טעם. על מנת לשמור על עושר הטעמים שבו, לא עבר היין כל תהליכי סינון והצללה מלבד סינון גס לפני המילוי. מסיבה זאת יכולים להיווצר במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו. בתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח במשך שבע עד עשר שנים משנת הבציר ואף יותר. בשנים הראשונות מומלץ לפתוח את הבקבוק לפחות שעה לפני הארוחה ולחדרר לפני ההגשה.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °18

אלכוהול: 14.0%

מחיר מומלץ לצרכן: 115 ₪.

כשר: כן.

יקב ויתקין

ת.ד. 267, דרך גשר הצבים, נחל אלכסנדר, כפר ויתקין
מיקוד 4020000
waze: "יקב ויתקין"
טל. 09-8663505
פקס. 09-8664179
דוא"ל: [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top