חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב קסטל משיק לכבוד חג ראש השנה וחגי תשרי C Blanc du Castel 2016, Petit Castel 2015 ו- יין הדגל Castel Grand Vin בציר 2015

יקב קסטל במושב יד – השמונה הינו יקב משפחתי בבעלות משפחת בן זקן. סיפור הקמתו החל בשנת 1988, עם חלקת הכרם הראשונה ברמת רזיאל. כך, הפכה המשפחה לחלוצת אזור הרי יהודה, ליד ירושלים, המחדשת את המסורת העתיקה. כיום, היקב מייצר כ-300 אלף בקבוקי יין מדי שנה ומייצא 35% מהיינות ל-12 מדינות ברחבי העולם, והיינות זוכים במשך שנים רבות לביקורות מצוינות בארץ ובעולם (רוברט פרקר, Hugh Johnson, מבקר היין האנגלי, העניק ארבעה כוכבים ליקב, ואף בחר ב-Grand Vin לאחד מ-200 היינות האהובים עליו, מגזין היין הבריטי 'Decanter' בחר את היקב כאחד ממאה היקבים הטובים בעולם ועוד). יתרה מכך, לפני כשנה זכה בן זקן בתואר האבירות הצרפתי על פועלו בתחום היין בישראל וברחבי העולם.
כרמי היקב נטועים באדמת טרה רוסה, טיט ואבן גיר מנוקזת היטב ושוכנים במיקרו – אקלים ייחודי לאזור. הגפנים גדלות בצפיפות רבה ומניבות יבולים קטנים ואיכותיים הנבצרים ידנית ואילו היינות מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתיות מובחרות לתקופה של עד שנתיים. יקב קסטל משיק לכבוד חג ראש השנה וחגי תשרי C Blanc du Castel 2016, Petit Castel 2015 ו – יין הדגל Castel Grand Vin בציר 2015.

יקב קסטל C Blanc du Castel 2016

רשמי טעימה שלי: הקסטל C היה ונשאר בעיני כאחד מיינות השרדונה היותר בולטים, יותר נוכחים, ויותר רבי-מבע וטעימים, אם אתם בז'אנר שאין לו כל בעיה עם נוכחות עץ בשרדונה שלכם בניגוד לז'אנר ה-UNOAKED. כשאתם מריחים ולוגמים מהקסטל C לא תוכלו לבקש לעצמכם חווית שתייה פחות מועצמת מזו. צבעו זהוב צלול, מבריק עם שוליים בוהקים. באף, פרחוניות הדרית, פרי לבן אפרסק לצד רמיזות לפרי טרופי. ואיך לא, עץ קלוי. הגוף, עם חומציות טובה ונוכחת, מאוזן היטב בהרבה פרי שופע ועשיר, מורכבות, "חמאתיות" ו-"שמנוניות", הסיומת מביאה עמה רמיזה למינרליות, מרירות מתובלת ומליחות קלילה. בומבה של שרדונה. יקר. אבל בתמורה תקבלו המון יין. ואיזו חוויה. 

יקב קסטל משיק את בציר 2016 של היין C Blanc du Castel (שרדונה), המופק מ-100% ענבי שרדונה

יקב קסטל המוערך בבעלות משפחת בן-זקן, החוגג השנה 25 שנים להיווסדו, משיק את היין C Blanc du Castel (שרדונה) בציר 2016 – יין לבן המופק מ-100% ענבי שרדונה.

היין תוסס ולאחר מכן מתיישן במשך כשנה על משקעיו, בחביות עץ אלון צרפתיות. היין מאופיין בבוקה עשיר וחמאתי וחומציות מרעננת, טעמו מלא ועגול, עם קורטוב של פרי הדר, פרי טרופי צהוב ושקדים קלויים. זהו יין מאוזן היטב ובעל סיומת ארוכה ונעימה. היין מגיע לשיאו כ-4 שנים לאחר שנת הבציר.

תהליך גידול: היין תוסס בחביות ( 1/3עץ חדש) וגדל בהן כשנה,
בשיטת Sur Lie (גדילה יחד עם השמרים והמשקעים הטבעיים). שימוש במספר סוגי שמרים מוסיף למורכבות היין. במהלך החודשים הראשונים מתבצע בטונאז' ולאחר כשנה מתחילת התהליך, מחברים את הבלנד ומכינים לביקבוק.
ליין יכולת התיישנות והוא ממשיך להתפתח בבקבוק.

טמפרטורה מומלצת להגשה: 12-14 מעלות.

מחיר מומלץ לצרכן: 148 ש"ח

יקב קסטל משיק את Petit Castel 2015

רשמי טעימה שלי: זו לי הפעם השנייה בשבועיים האחרונים שאני לוגם מהיין הזה. הפעם הראשונה, הייתה ביקב יהודה בביקור שערכתי במקום, כאן הוצע לי על ידי אחינועם ביתו של אבי יהודה, "לעזור לחסל את הבקבוק", שנפתח יום קודם והיה מלא כדי מחציתו. הפעם השנייה הייתה עתה ולכבוד טעימת החג. וכשמדברים על יין "בורדולז" ישראלי, הפטיט קסטל, הוא שחקן רב משמעות בשוק היין הישראלי. מצאתי בו, עוצמה ומורכבות. איזון מצוין. פרי נהדר. טעם נפלא. רכות ועגלגלות. גוף בינוני נוטה למלא. יין שעשוי נפלא, עם פרי יער אדום ושחור ותבלינים והנאה נהדרת מחוויית השתייה. 

יקב קסטל Petit Castel מבציר 2015

משפחת בן זקן גאה להשיק את היין Petit Castel מבציר 2015 של יקב קסטל, היין השני של היקב המהווה בלנד של ענבי קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו, קברנה פרנק ומלבק. היין גדל במשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות ועוד כ-4 חודשים במיכלי בטון כבלנד סופי.

ליין Petit Castel 2015 צבע הנוטה לסגול מלכותי והוא יין בעל גוף מלא, טאנינים מעודנים ואיזון הרמוני בין טעמי העץ והפירות.

תהליך הגידול: בתום תהליך התסיסה, כחודש מהבציר, היינות גדלים בחביות כשהם עדיין מופרדים לחלקות ולזנים. כ 10- חודשים לאחר מכן היינות מדורגים ומורכבים לבלנדים הסופיים. לאחר מכן ימשיך הבלנד לחודשיים נוספים בחביות ואז יועבר לשלב האחרון של גידול היין במיכלי הבטון למשך מספר חודשים.

השתבחות: היין מגיע לשיאו בין 3-5 שנים משנת הבציר.

המלצת הגשה: מומלץ לחדרר את היין טרם ההגשה ולהגישו בטמפרטורה של 18-20 מעלות.

מחיר מומלץ לצרכן: 123 ש"ח

יקב קסטל משיק יין הדגל Castel Grand Vin בציר 2015

אשר זכה לקבל את הציון הגבוה ביותר שניתן אי פעם ליין ישראלי על-ידי מבקר היין המוערך רוברט פרקר.

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר, וזו לי לא הפעם הראשונה שזה קורה לי, שהתלבטתי רבות, קודם לפתיחת היין לטעימת החג. ויש לכך לא מעט סיבות. ראשית זה לא הזמן. כשמדובר בגרנד וין, לציר הזמן בפוטנציאל ההשתבחות וההתיישנות של היין יש פאקטור מאוד משמעותי. לפתוח את היין הזה עכשיו זה פשוט מוקדם מדי. שנית, זה יין, שכל חובב יין, ישמח "להתבצר" בו, להשכיב אותו לישון, להשוויץ בו, או לשמור אותו ולפתוח אותו רק במועד חשוב ואו ולצד אנשים שממש מבינים ויודעים להעריך יין. שלישית, הוא מתומחר מעל ל- 200 ש"ח, וככזה, לרבים הוא נחשב ל"מותרות". אבל כל אלה, לא מעלים ולא מורידים מהיין המופתי הזה. לא פחות.  יש בו ביין בשלות של פרי נהדר. יש בו פרחוניות. יש בו עומק, עניין, עושר רבדים, ושפע של מורכבות. יש בו איזון נהדר מדויק, חומצה וטאנינים, ופוטנציאל התיישנות של רץ למרחקים ארוכים, שרק החל להתחמם על קו הזינוק. פרי יער שחור, רמיזה לאניס, ועשבוניות ירקרקה ארץ ישראלית, תיבול, ונגיעות מרומזות של מתקתקות מדומה. הגוף מלא. שופע. הסיומת טאנית במקצת. ארוכה. נוגעת במרירות קלילה ובמתקתקות נעימה. וואו! יין מרשים. לא פחות. 

יקב קסטל גאה להציג את היין Castel grand vin מבציר 2015, יין הדגל של היקב המהווה בלנד של ענבי קברנה סובניון מרלו ,פטי ורדו וקברנה פרנק, הנבצרים מהחלקות המובחרות ביותר בכרם.
היין גדל במשך כ- 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות, רובן חדשות, ועוד כ- 4 חודשים במיכלי בטון לפני ביקבוקו.

יקב קסטל יין הדגל Castel Grand Vin בציר 2015 הינו יין אלגנטי וקלאסי בעל צבע עמוק, בוקה מרוכז ומורכב המלווה בטעמי פירות יער שחורים, תבלינים וטאנינים רכים (אך מוחשיים). זהו יין מאוזן הנוטה לקטיפתיות חלקה ובעל סיומת ארוכה ונקייה. היין מגיע לשיאו כ-8 שנים לאחר שנת הבציר. מומלץ לחדרר את היין טרם ההגשה.

תהליך גידול: היינות עוברים השריה ותסיסה ארוכה של עד 40 יום. תלוי בזן. כל חלקה שסווגה כגרנד וין מיושנת בנפרד, למעלה מ 50% בעץ חדש, עד לבלנד שיעשה לאחר 10 חודשים מהבציר לערך. אחרי הבלנד היין התיישן עוד כשנה בחביות.
טמפרטורת הגשה מומלצת: 18-20 מעלות.

מחיר מומלץ לצרכן: 214 ש"ח

להשיג בחנויות היין המובחרות.

יקב קסטל

יד השמונה
הרי יהודה 9089500 ישראל
טל': 02-5358555
פקס: 02-5700995
דוא״ל: [email protected]
ביקורים, טעימות ואירועים בתיאום מראש בלבד.

קרדיט צילומים: אלעד ברמי ו-חגי בליץ

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top