חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב דלתון משיק יינות חדשים לכבוד חג ראש השנה וחגי תשרי שבפתח

יקב דלתון הינו יקב משפחתי בבעלות משפחת הרוני, אשר נוסד בשנת 1995 בהמשך לעליית המשפחה לישראל. היקב ממוקם במרום הגליל, סמוך למושב כרם בן זמרה, ונמנה על היקבים המובילים בישראל. היקף הייצור של היקב עומד על כ-1,000,000 בקבוקים בשנה. יקב דלתון מנהל כיום כרמים הפרושים על פני 1,200 דונמים, רובם בגליל, ומספק ממיטב הגפנים במדינה. דלתון מוגדר כיקב אסטייט (Estate Winery), דבר המאפשר לו לשמור על סטנדרטים גבוהים ביותר של איכות ולהקפיד על כל בקבוק. לאחר שבשנים האחרונות השקיע היקב משאבים רבים בטיפוח כרמיו הם כיום מהטובים ביותר בארץ.שילוב הכרמים והענבים האיכותיים עם הטרוואר, הנמנה על אחד מהאזורים הטובים בישראל לגידול גפנים, לצד ייצור היין במתקני היקב המודרניים והחדשניים – מוביל לתוצאה של היצע יינות משובחים, אשר זוכים בשנים האחרונות להערכה הולכת וגדלה.יינן היקב הינו גיא אשל, בוגר יינות באוניברסיטה קליפורניה – דייויס. מרכז המבקרים המשודרג של היקב, פתוח מידי יום (למעט שבתות) לקהל הרחב ומציע סיור, הסברים וטעימות. יקב דלתון משיק יינות חדשים לכבוד ראש השנה וחגי תשרי עם תמונת מחיר המעניקה תמורה נהדרת לחוויית השתייה. ניכר על אנשי היקב שהם עושים כל מאמץ להנגיש יינות איכותיים, בעלי ייחוד, וטביעת אצבע, שלא עושים "חור בכיס". 

"יינות דלתון חולקים מקום ותרבות משותפים. הם פרי עמלם של אנשי יקב דלתון, ומבטאים את מלוא הכבוד שאנשי היקב רוחשים לכרמים שלהם ולטעמם הטבעי של פירותיהם. אנשי היקב, מחויבים לשאיפה מתמדת לקיימות בכרמים, ומקפידים על התערבות מעטה ככל האפשר בתהליך הייצור. בכך, הם מבטיחים שבכל לגימה נשמר טעמו הפירותי והעדין, כפי שאמור להיות. יין הוא עונג. קחו לכם רגע… ותתמסרו להנאה." אלכס הרוני.

היינות הינם מסדרת Estate, אשר מייצגת יינות איכותיים במחירים הוגנים. המראה החדש והמרענן של בקבוקי היינות, מאפשר להתרשם מהמיתוג החדש אותו עבר היקב. תהליך עליו עמלו חודשים רבים ואשר בא לידי ביטוי בסדרות היקב השונות, באתר האינטרנט החדש, בתוויות החדשות ועוד. "הרי מדובר בכם – ברגעים שלכם, בבחירות שלכם, בטעמים שלכם ובהנאה שלכם. יקב דלתון גאה להציע את האפשרות להתמסר להנאה עם יינות דלתון."

יקב דלתון שנין בלאן אסטייט 2016

רשמי טעימה שלי: צבע זהוב צלול שוליים בוהקים אף ארומטי עם רמיזה לפרי חד וברור, מורכבות מרומזת של עץ אלון. חומציות תומכת ונוכחת מאוזנת. בפה, תפוח ירוק קריספי אגס ופרי טרופי. סיומת טובה. יופי של תמורה שוות מחיר.

הכרם:

הענבים ליין זו מגיעים מכרם הנמצא בדרום רמת הגולן במושב נטור. הענבים נבצרו ביד ב 19 לחודש אוגוסט, ברמת הבשלה אידיאלית של 22.5 בריקס. מושב נטור נמצא באזור חם יחסית המאופיין בקרקע בזלתית שחורה.

תהליך הייצור:

הענבים הגיעו ליקב בארגזים בכדי למנוע פגיעה של האשכול ונכנסו למסוע המיון, לתכנית סחיטה PRESS של אשכולות שלמים. ומשם ישירות התירוש עבר הצללה והתסיסה האלכוהולית התבצעה כ 50% במיכל נירוסטה ו כ 50% בחביות עץ אלון. ואחרי תקופת התיישנות על משקעי התסיסה בת שישה חודשים, היין עבר סינון ומילוי.

רשמי טעימות מטעם היקב:

שנין בלאן דלתון הנו יין לבן בעל גוף מלא, חמיצות בינונית ותחושה שמנונית בחך. ליין ארומות של גויאבה, פרי טרופי, וטעם ארוך ועשיר עם נגיעות של השפעת חבית.

המלצות הגשה:

מומלץ ליהנות מיין זה עם דגים מנות המטבח האיטלקי והים תיכוני.

כשר:

כשר למהדרין וכשר לפסח.

מתאים לצימחונים.

יקב דלתון גראנאש אסטייט 2015

רשמי טעימה שלי: צבע אדום רובי מבריק, שוליים בוהקים. באף, רמיזה לתותי בר ופטל לצד רמיזה לווניל. בפה, חמצמצות נעימה של פרי יער אדום, שברקע עופרת של עיפרון, עור משומש, ותיבול של פלפל לבן. איזון נהדר. יין מעניין. מפתיע לטובה.

הכרם: 

דלתון גראנאש הינו היין הראשון מסוגו ביקב דלתון. ענבים ליין זה נבצרו מכרם אבן מנחם של יקב דלתון, וענבי השיראז המשלמים את הבלנד מגיעים מהחלקה הסמוכה בכרם אלקוש. זהו יין שכולו ביטוי של כרמי היקב באזור הגליל המערבי הנמצאים מטרים ספורים מגבול הלבנון.

תהליך הייצור:

הגרנאש נבצר ממש ביום האחרון של חודש אוגוסט ועבר תסיסה אלכוהולית במכלי נירוסטה. לאחר מכן היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות כאשר רק 16% מהם חדשות והשאר בנות 3 שנים.

רשמי טעימות מטעם היקב:

זהו יין בעל צבע אדום עמוק, מפולפל, בעל ארומות של דובדבן ופטל יער.

המלצות הגשה:

יין בעל משקל בינוני המתאים במיוחד למאכלים מעושנים, טלה, קדירות, וגבינות קשות.

טמפרטורת הגשה: 18-20c

כשר:

כשר למהדרין וכשר לפסח.

יקב דלתון פינו גרי אסטייט 2016

רשמי טעימה שלי: באף פרי אקספרסיבי, רמיזה לאפרסק לבן ופפאיה, הפה, עשיר. נוכח בפרי ונתמך בחומציות טובה ותומכת, שמושכת לקראת סיומת ארוכה טובה ומהנה.

על זן הענבים: 

הוא זן שמקורו (Pinot Gris) פינו גרי בבורגון אך משם נדד לאזורי יין אחרים בצרפת ומחוצה לה בעיקר אלזס, צפון איטליה וגרמניה אך ניתן למצוא אותו גם בהונגריה, בשוויץ, ניו זילנד ועוד. כמו כן הוא מיוצר במגוון גדול של סגנונות.

הכרם:

הכרם נטוע בסמוך לקיבוץ משגב עם אשר באצבע הגליל. הוא נמצא בגובה של כ- 750 מ' מעל פני הים במדרון צפון מזרחי תלול. האדמה היא אדמת טרה רוסה, מרובת אבנים. הכרם ניטע בשנת 2010 וזהו היבול השלישי ממנו.

תהליך הייצור:

חלקת הפינו גרי נבצרה בבציר ידני בשני מועדים שונים במהלך חודש אוגוסט. לאחר קבלת הענבים ביקב הם עברו סחיטה עדינה באשכולות שלמים, משם התירוש עבר תסיסה במיכלי נירוסטה. לאחר כארבעה חודשים במיכלים עורבבו מרכיבי הבלנד השונים.

רשמי טעימות מטעם היקב:

ארומות של אפרסק לבן, גרידת תפוז, בפה חמיצות מרעננת ומרקם קטיפתי ורך. סיומת ארוכה ומאוזנת במתיקות ומליחות.

המלצות הגשה:

היין מתאים במיוחד למאכלי דגים ומנות פסטה חלביות.

טמפרטורת הגשה: 8-10 c

יקב דלתון זינפנדל אסטייט 2015

רשמי טעימה שלי: אף, דומדמניות אדומות וחמוציות. פה, בשל נועז ומאוזן בחמיצות נוכחת טובה ותומכת מירקם חלק קטיפתי. יין עם אופי. תמורה נהדרת למחיר.

הכרם:

ענבי הזינפנדל מגיעים מכרם ספסופה אשר למרגלות הר מירון. הכרם ניטע בשנת 2000 ומעובד על ידי היקב. הכרם נמצא בגובה כ- 770 מ'  מעל פני הים. האקלים ייחודי הנובע מקרבתו הרבה להר מירון הגורמת לשעות אור מעטות אחר הצהריים ולפיכך למזג אויר קריר יחסית לאזור. אדמת הכרם טרה רוסה (אדומה) ורדודה מרובת אבנים. על מנת לקבל ריכוז טוב של טעמים והבשלה מהירה נערכו בכרם דילולי פרי רבים. תהליך הייצור לאחר הבציר הענבים הופרדו משזרותיהם והיין עבר תסיסה אלכוהולית על הקליפות. היין לאחר מכן עבר למרתף החביות לסיום תסיסה מלולקטית. היין התיישן כשנה בחביות עץ אלון אמריקאיות.

רשמי טעימות מטעם היקב:

זינפנדל הינו מוכר גם בשמו האיטלקי פרימיטיבו אך כאמור מקורו בכלל מאזור קרואטיה. יין מאופיין בטעמי פטל שחור, ופלפל לבן. זהו טעמו הטיפוסי של זן זה מאזורי גידול חמים.

המלצות הגשה:

היין מתאים במיוחד למאכלים מהמטבח הים תיכוני, כך גם למנות בשר, ואוכל איטלקי.

טמפרטורת הגשה: 18-20c

כשר:

כשר למהדרין וכשר לפסח.

מחירים לצרכן:

פינו גרי אסטייט 2016 ושנין בלאן אסטייט 2016 : 55 ₪.

גראנאש אסטייט 2015 וזינפנדל אסטייט 2015 :  59 ₪.

יקב דלתון

פארק התעשייה דלתון
מרום הגליל, 13810
04-6987683

קרדיט צילומים: אורי גרון

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קרדיט צילומים: אורי גרון

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top