חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טפרברג – פינו גריי ושרדונה אסנס 2016 היינות החדשים של היקב לכבוד ימי הקיץ החמים וחגי תשרי הממשמשים ובאים

לכבוד ימי הקיץ החמים וחגי תשרי הממשמשים ובאים, משיק יקב טפרברג, 2 יינות לבנים חדשים, מסדרת ESSENCE  שהנה סדרת יינות זניים מורכבים ומשובחים, המתאפיינים בסביבת גידול ובטרואר ייחודי, והמביאים לידי לביטוי מלא את התאמת הזן לקרקע ולאקלים באזור הגידול. בתהליך הקפדני של יצירת היין, הושם דגש רב על הבלטת המאפיינים של כל כרם וכרם ממנו הגיעו הענבים. מדובר בשני יינות על טהרת 100% זן הענבים, כשלראשונה מייצר היקב יין חדש על טהרת ענבי פינו גרי. Vitis vinifera 'Pinot Gris'

יקב טפרברג פינו גריי סדרת "אסנס" 2016

רשמי טעימה שלי: בשלושה השבועות האחרונים, זו לי הפעם השנייה שאני טועם פינו גרי חדש מבציר 2016, הראשון היה של יקב אסף, וזו לי הטעימה השנייה של יין לבן והפעם משל יקב טפרברג, העשוי כולו על טהרת 100% ענבי פינו גרי, ישראלי. אני אוהב את הארומאטיות של היין שהזכיר לי בעיניים עצומות נגיעה דיבשית, הדרית ופרחונית, לצד רעננות ובשלות. הפה, מאוד נעים, מורכב ועגול, בשל, מאוזן והרמוני, הנתמך בחומציות רעננה. ומעניק הרגשה של "מלאות מסוימת". יין בהחלט עם מקדם קולינארי. אהבתי. שאפו.

הרכב זני: 100% ענבי פינו גרי
ענבי הפינו גרי הגיעו מכרם "כתף המוכתר" הנטוע ברום הרי יהודה בגובה של 900 מטר מעל גובה פני הים, באזור גוש עציון . איכות הענבים היא תוצאה של התאמת הזן למיקומו המיוחד של הכרם ותנאי האקלים הקרירים במיוחד בשעות הלילה ובשעות הבקר המוקדמות.
זו הפעם הראשונה שיקב טפרברג מייצר יין מזן זה. הפינו גרי הוא יין פרימיום בייצור בוטיק ( 7000 בקבוקים בלבד)
כרם זה עבר מספר סבבים של דילול אשכולות על מנת להגיע לענבים העשירים במיוחד בריכוז טעמים וארומות. שיקי ראוכברגר, יינן ראשי יקב טפרברג: " חמיצות רעננה , מינרליות מורכבת ועשירה ונגיעת אגס קלה מאפיינים את יין "האורן האפור" Pinot gris הראשון של יקב טפרברג”
נתוני בציר: בריקס: 24.8 חומצה [ג/ל]: 6.5 :pH3.35
הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר לאחר בציר ידני ונכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי.
תירוש הענבים שניסחט הועבר למיכלי נירוסטה מקוררים ל -24 שעות לצורך הפרדה בין התירוש הצלול ובין המשקעים. לאחר שפייה של התירוש הצלול מעל המשקעים למיכל אחר , הוספו השמרים והחלה תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה נמוכה לשמירת הארומות. בסיום התסיסה , היין התיישן על שמריו בשיטת ה- "sur lie" למשך כ- 5 חודשים.
מקורו של הזן באזור בורגון שבצרפת. היין גדל בכרם ברום הרי יהודה, באקלים קריר, מעט "אירופאי". היין בעל גוון אפרפר עדין, התואם את שמו הלועזי, פינו האפור. היין מאופיין במינרליות, גוף בינוני וחמיצות פריכה ורעננה.
תיאור היין על פי היקב: צבע היין זהוב אפרפר עדין וצלול . ליין בוקה עשיר המלווה במינרליות מורכבת ונגיעה פירותית. בפה, היין עשיר ומהנה . היין בעל נוכחות , גוף בינוני פלוס , עשיר ומורכב – עם חמיצות רעננה וסיומת עגולה ומהנה .

אנליזת היין: סוכר: יבש כהל [ב-%]: 13.1 pH: 3.25 חומציות [ג/ל]: 6.8

מוכן לשתייה: החל מהוצאתו לשוק.

מחיר מומלץ לצרכן: 75 ₪.

כשר: כן.

יקב טפרברג שרדונה סדרת "אסנס" 2016

רשמי טעימה שלי: באף, אחרי עירסול טוב, קמות ובאות ארומות מורכבות, בשלות של פרי, תפוח טרי, אגס ומלון. הגוון, ירקרק מוזהב מבריק וצלול, עם שוליים בוהקים. בפה, יין נעים לשתייה, עם חומציות טובה ומאוזנת נוגעת בפרי חמצמץ עם רמיזה לעץ אלון ולאננס. לאלה שמתחבטים באהבת השרדונה על צד הז'אנר ה"עצי" ואו מנגד אלה שלא אוהבים "עץ" בשרדונה שלהם, תמצאו ביין הזה את הפשרה של באמצע, הנעים, טעים, ומענג. 

הרכב זני: 100% ענבי שרדונה
ענבי השרדונה הגיעו מכרם שרדונה, הנטוע בעמק איילון על שיפוע גבעה במפנה דרום מזרחי. איכות הענבים הינה תוצאה של מיקומו המיוחד של הכרם, הנהנה בעיקר משמש הבוקר כשהטמפרטורות קרירות יותר ואילו בשעות אחר הצהרים, החמות יותר, הוא מצוי בפחות חשיפה לשמש. תנאי אקלים קרירים במיוחד בשעות הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות, תורמות לאיכות הענבים ובמיוחד לריכוז הארומות שבענבים.
כרם זה עבר מספר סבבים של דילול אשכולות על מנת להגיע לענבים עשירים במיוחד בריכוז טעמים וארומות.
נתוני בציר: בריקס: 24.8 חומצה [ג/ל]: 6.3 pH: 3.5
הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות ונכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי.
תירוש הענבים שניסחט הועבר למכלי נירוסטה מקוררים ל-24 שעות לצורך הפרדה בין התירוש הצלול ובין המשקעים. לאחר שפייה של התירוש הצלול מעל המשקעים למיכל אחר, הוספו השמרים והחלה תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה נמוכה לשמירת הארומות.
לאחר כחמישה ימי תסיסה במיכל הועבר היין הלבן התוסס לחביות עץ אלון צרפתיות חדשות לסיום התסיסה האלכוהולית ולהתבגרות.
לאחר סיום התסיסה הכוהלית, היין התבגר על שמריו בשיטת ה-"sur lie" למשך כ- 10 חודשים.
במהלך החודשיים הראשוניים היין עבר באופן שבועי ערבוב של משקעיו בתהליך ה- Battonage. לאחר הבקבוק, היין התבגר בבקבוק לפני שיווקו לשוק.
תיאור היין על פי היקב: צבע היין זהוב עדין וצלול, ליין בוקה עשיר המלווה בארומות נקיות של פרי טרופי, אננס, הדרים בשילוב עם חמאה ועץ אלון אלגנטי. בפה, היין פירותי, מאוזן, בעל חמיצות עדינה וגוף בינוני – מלא, עם סיומת עגולה, מהנה וארוכה.

אנליזת היין: סוכר: יבש כהל [ב-%] : 13.5 :PH 3.45 חומציות [ג/ל]: 6.6

מוכן לשתייה: החל מהוצאתו לשוק.

מחיר מומלץ לצרכן: 75 ₪..

כשר: כן.

יקב טפרברג

ת.ד. 669 ד.נ. שמשון 99803 צרעה טלפון: 02-9908080

אימייל: [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top