חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טרה נובה – ביקור חוזר ביקב וטעימת יינות בציר 2015

בספטמבר 2014, בקרתי לראשונה ביקב טרה נובה שבמושב כנף ברמת הגולן. אודה על האמת, לא ממש התחברתי אז ליינות. והיו לכך סיבות אובייקטיביות וגם השפעה סביבתית.
בפעם השנייה שטעמתי את יינות יקב טרה נובה זה היה בתחילת שנה זו, קצת אחרי שהיקב חגג עשור ולי הייתה הזכות לטעום את היינות של בציר 2014, למצוא בתוכם יינות רזרב חדשים ובהחלט לזהות מגמת שיפור ניכרת בטיב ובאיכות היינות.
בפעם השלישית שטעמתי ובאופן מאוד לא מסודר את יינות יקב טרה נובה, זה היה לפני כשלושה שבועות בפסטיבל היין שמקיימת מועצת גני תקווה, שם הדס שמואלי המקסימה מנהלת האירועים מעניקה במה מכובדת וייצוגית ליקבי בוטיק. וכך, ובסיטואציה זו, פגשתי את היינן גיל שרון, את אחד השותפים אילן מטלון, ואת אורי נוי מפיץ היינות של היקב באזור המרכז. זו גם הייתה הזדמנות מצוינת לקבל הזמנתם של אנשי היקב לשוב ולבקר אצלם ביקב ואני כשמזמינים אותי אני בא.

בשבת האחרונה, הגעתי אל יקב טרה נובה אשר במושב כָּנָף ברמת הגולן. כָּנָף הוא מושב שנמצא במדרון היורד מרמת הגולן לכיוון הכנרת, סמוך למעלה גמלא. ה-WAZE אמנם הביאנו אל הכניסה לשער המושב אבל ליקב, הגענו עם הכוונה טלפונית און-ליין מצדו של אילן מטלון. על מנת שלכם תהא הדרך פשוטה וקלה יותר להגיע אל היקב טוב תעשו אם תיצמדו הפעם להכוונה שלי והיא כך: "ממש כשאתם עוברים את שער המושב ומיד תפנו שמאלה לדרך כביש הביטחון. סעו כמה עשרות מטרים לפנים עד שמשמאלכם תבחינו בשביל עפר שבחזיתו 2 כנפות שער גדר. עלו במעלה השביל כדי כמה עשרות מטרים ומיד משמאלכם תבחינו בשביל עפר קטן הפונה שמאלה אל חזית יקב "טרה נובה". זהו הגעתם"

את פנינו קיבל אילן מטלון אחד מהשותפים ביקב ואלה הם יחד איתו: אדריאן ויינסחר, אילן אפרים, וגיל שרון הכורם והיינן. אילן קצץ ירקות לסלט, הכין כמה מטבלים, חמאת שמן זית, מציות מלוחות, פרוסות לחם, וגבינות מקומיות.

דקות אחר כך, הצטרף אלינו היינן גיל שרון ואמר כי ברצונו להטעים לי ולטעום יחד יינות מבציר 2015 שזו לו כיינן הטעימה הראשונה שלהם לאחר הביקבוק של יינות בציר 2015 ולפיכך ניתן היה להבין את התרגשותו מהמעמד.

וגיל אומר: "בעצם, מה שאנחנו הולכים לעשות עכשיו זו טעימה של חלק מהיינות של 2015 הם בוקבקו בתחילת חודש יוני. הוצאתי 3 יינות בלנד. שניים מהם כבר "רצים" אתנו זה "בראשית" 2015 שמורכב מ- 50% סירה, 30% מרלו, 20% קברנה סוביניון כל הענבים של היקב מגיעים מכרם תל-פארס בגובה 750 מטר, היין הבא הוא "חבית 14"זהו בלנד רזרב שמורכב מ- 67% מרלו, 22% סירה, 11% קברנה סוביניון למעשה היין הופך להיות בלנד די בסמוך לביקבוק של היינות האלה, ואז הוא חוזר לחבית כבלנד לעוד 3 חודשים ואז מבוקבק, היין הבא נקרא "עופרה" זהו בלנד שעשינו בכמות מצומצמת של 300 בקבוקים סך הכול מחבית אחת. היין מורכב מ- 60% קריניאן שגדל בכרם תל פארס, 25% סירה, 15% מרלו. ולמה השם "עופרה" בחלקת 2 הדונם של ענבי הקריניאן בתל פארס כשגיל היינן והכורם הגיע לרסק את הגזם בחורף מצאתי "עופרה" חיית בר, נטושה, על סף התייבשות, כמעט דרסתי אותה עם הטרקטור, הרמנו אותה, טיפלנו בה, מסרנו אותה בידי פקח של רשות הטבע, היא הסתדרה בחיים, החלטנו לקרוא ליין על שמה. היין הבא הוא יין קריניאן זני 100% גם במהדורה מצומצמת של חבית אחת, 300 בקבוקים, זה קריניאן שונה לחלוטין מיין קריניאן שאתה אולי מכיר מקריניאן הגדל באזור השפלה, זה יין קר יותר, עם ארומות שונות לחלוטין אפילו של סברס."

גיל שרון היינן מסתייג משימוש בעץ חדש ביינות שלו. היקב עושה שימוש בכ-80% חביות משומשות אותן הוא רוכש מיקב רמת הגולן, הוא עושה בהם שימוש של עוד מחזור אחד ואז נפטר מהחביות. היקב רוכש עוד בממוצע כ- 20% חביות חדשות מדי פעם. זמני היישון נעים בממוצע בין 14 ל- 18 חודשים. "הוא מבקש שהענבים שהוא גדל בכרם ונכנסים אל הבקבוק ייתנו מצג של פרי ולא שום דבר אחר.

רמות האלכוהול ביינות יקב טרה נובה אינן נמוכות הן נושקות ל- 14.8% אלכוהול ותסכימו איתי שזה לא מעט. גיל היינן אינו מנסה להילחם בזה. זה מה שהאדמה נותנת בשנת הבציר הוא אומר ומוסיף, הייתי שמח לחזור לשתות יינות של 12.8-13% אלכוהול, אני לא חושב שבאקלים הישראלי ניתן לשתות יינות אדומים עם אלכוהול כל כך גבוה ואני בהחלט ער לזה"

טווח מחיר היינות נע בין 80 ש"ח ליינות "הרגילים" עד ל- 90 ש"ח ליינות הרזרב. היינות נמכרים היטב ביקב ובעזרתו של אורי נוי מפיץ משווק באזור המרכז

מבציר 2015 ייצר היקב כ- 8,300-8,500 בקבוקים. וזו המגמה לפי שעה.

יקב טרה נובה בלנד "בראשית 2015שמורכב מ- 50% סירה, 30% מרלו, 20% קברנה סוביניון כל הענבים של היקב מגיעים מכרם תל-פארס בגובה 750 מטר,יין נגיש נעים ומהנה לשתייה. באף ארומות מעט מאובקות במתקפה ראשונה, בהמשך פרי יער כחול ושחור צעיר ובשל פרחוניות סגלגלה, רמיזה לפלפל שחור בפה, היין טעים, מאוזן, מתקתקות מדומה פוגשת חמיצות רעננה שמשתלבת היטב. הטאנינים. סיומת ארוכה ומושכת. אם זוגתי התלהבה. מי אני שאתווכח.

יקב טרה נובה בלנד "עופרה" 2015 –  שמורכב מ- 60% קריניאן שגדל בכרם תל פארס, 25% סירה, 15% מרלו. מהיין יוצרו סך הכול 300 בקבוקים מחבית אחת. יין מעט פחות נגיש מקודמו, האף מעט סגור, ים תיכוני. עם מקדם קולינארי. פרי טוב ונוכח. מתובל. נוגע בעשבוניות ים תיכונית, וניל, פרחוניות סגלגלה ובפלפל שחור. בפה, חמיצות טובה. רכות מסוימת מאופקת משהו. מורכבות טובה, גוף בינוני מאוזן.

יקב טרה נובה קריניאן 2015 – זהו יין זני על טהרת 100% ענבי קריניאן. מהיין נעשו כ-300 בקבוקים בלבד מחבית אחת. מדובר ביין צעיר. צעיר מדי אפילו. באף, עולות ארומות של פרי אדום ושחור. פרחוניות, תבלינים ורמיזה לפלפל לבן לצד עשבוניות ירקרקה. בפה, היין מסתמן כבעל גוף מלא וטעם עז ואז מתגלים פירות יער שחורים ובשלים כמו דובדבן ושזיף. היין נדיב בפרי. מאוזן בחומציות נוכחת. מוקדם מדי להנאה מרבית.

יקב טרה נובה "חבית 14" רזרב 2015 – זהו בלנד רזרב שמורכב מ- 67% מרלו, 22% סירה, 11% קברנה סוביניון.  16 חודשי חבית. זו השנה השנייה שגיל היינן עושה את היין הזה. הוא מנסה לשמר את אחוזיות מרכיבי הבלנד זו השנה השנייה. המרלו שולט בבלנד. פירות יער אדומים ושחורים, לצד רמיזות לטבק, פילפל שחור וצמחי תבלין ארץ ישראלים. בפה, טאנינים רכים, פרי כיפי מענג ועשיר, טעים ומרוכז, מציג מורכבות קטיפתית ואלגנטיות. יופי של יין. לא פחות. 

יקב טרה נובה

מושב כנף רמת הגולן 

טלפון: גיל 052-6700827

אתר: http://www.terranova-winery.co.il

דוא"ל: [email protected]

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top