חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב נבו – טעימת השקת יינות בציר 2014 – הכנות לבציר 2017 – השקת "נבו דיזרט ויין" – יין קינוח מחוזק בסגנון פורט מבציר 2011 ! – יקב שמייצר חוויות ולא רק יינות!

אפתח ואומר שאיריס ונבו חזן מיקב נבו, חברים קרובים שלי, ויש לי אליהם ואני מקבל באותה מידה בחזרה, הרבה כבוד והערכה. פועל יוצא מכך, שאני עוקב אחר דף הפייסבוק של היקב ושל נבו ואני יודע מה מתרחש ביקב, כל אימת שעולה עדכון כזה או אחר. אשקר אם אומר שהופתעתי עת קבלתי באמצע השבוע שעבר טלפון מעלמת חן בשם אגדה שהציגה עצמה כנציגת היקב ובקשה לבדוק עמי "עד כמה ומתי אני אהיה זמין לקבל הזמנתו של היינן נבו חזן להגיע ליקב לטעום את היינות החדשים של בציר 2014"? ואני כשמזמינים אותי, קל וחומר כשמדובר באנשים שאני אוֹהֵב, ולבטח לטעום יינות שאני יודע שאני אוהַב, מגיע גם מגיע. ולפיכך בשישי האחרון, היה לי העונג, הכבוד והזכות, להיות בין חובבי היין הראשונים שטועם את פורטפוליו היינות של יקב נבו מבציר 2014 בטעימה אישית, חברית, של היינן ושלי, ככה רק שנינו, עד ששתינו, רווינו, ואמרנו די. משהו נוסף וגלוי ניכר ביקב נבו, הראשון בא לידי ביטוי באיכות היינות, הם מדויקים, הם מוצלחים, הם טעימים, הם נמכרים היטב ועד כלות, והם ממוצבים גבוה בסולם הטיב והתמורה. המשהו הנוסף ואולי הפחות גלוי ואולי המאוד גלוי, הוא האמונה בהצלחה המחזקת את היינן נבו חזן, האם זה בשל היותו בנו של חזן בית הכנסת המקומי והמסורת אותה ינק מילדותו, או אולי הדרך בה בחר להיות יהודי דתי שומר מצוות התולה בבורא עולם היושב במרומים את התוואי והדרך בהם יפסע. בינינו, זה לא הכי משנה. כי התוצאה מדברת. 

בציר 2017 –

בעוד כ- 40 יום לערך, יחל בציר 2017 ביקב נבו. מועד הבציר כפוף להבשלת הענבים הנתונה לשינויי האקלים ולימי השרב הרבים של התקופה האחרונה. את בציר 2017 יקיים נבו חזן בשעות הלילה עם בני משפחה, חברים, ואתכם המתנדבים שמבקשים לעצמם חוויה של בציר ענבים לילי, איפה שהרבה יותר קל לעבוד, ללא חשש של הזעה, תחת שמש קופחת. מעניין אתכם? ביקב ישמחו לשמוע מכם, ולתאם הגעתכם. תאמינו לי שלא תצטערו.

השנה לראשונה יבצור נבו חלקת קברנה סוביניון ייחודית, שניטעה על ידו ב- 2014. חלקה שניטעה על אדמה סלעית במידרון, והוא מספר: "הכשרתי חלקה, לא ידעתי מה יהיה אבל אני אדם מאמין ואני נותן בבורא עולם את מבטחי, לקחתי 850 שתילים, כנה SO4 ניסיונית של קברנה סוביניון, סופר מיוחדת וייחודית מרוסנת ברמה שלא רואים דברים שכאלה, היו כאן אגרונומים ומומחים ואנשי יין שבאו לראות את הכרם, אני שומע מהם מחמאות ופליאה ואמירות לפיהן הכרם נראית כמו בת 10 שנים. לא עשיתי פעולות מיוחדות כדי להביא את הכרם לכפי שהיא נראית. האדמה כאמור אדמת סלע ואני משקה את האדמה המון פעמים אבל עם מינימום מים, הרעיון הוא להשאיר את האדמה לחה ויש בה לפי הערכות למעלה מ- 50% גיר. הענבים שלקחתי לבדיקה מהכרם עושים רושם מעבדתי של משהו שלא מוצאים בכל מקום עם רמות של חומצה טבעית מטורפות. יש לי שם 5 דונם. חוץ מזה, נטעתי השנה חלקה של פטי וורדו, וחלקה של שרדונה על אותו סלע ועל אותו מידרון."

תגיד נבו, המרלו שלך של 2012 היה יין שרבים דברו אודותיו, הייתה התלהבות רבתי. אתה מתכוון לשחזר את ההצלחה?

נבו מחייך, עיניו בורקות, הוא יודע ומכיר את המרלו שלו והוא עונה: "המרלו שלי רק הולך ומשתבח, זה היה סיפור של הצלחה. את האחרונים, מכרתי ב- 250 ש"ח לבקבוק בודד, כי לא נותרו לי יינות ממנו ביקב. תטעם את ה-2014 הוא מרלו פסיכי לגמרי. 12.2% אלכוהול ועם 3.42 PH זה יין מטורף. היין הזה אם לי הייתה האפשרות, לא היה יוצא את היקב עד 3 שנים קדימה, אין לי יין. הגעתי עם היינות של 2013 עד הקשקש, אני מוכר את הכול ולא מצליח להדביק את הביקושים". "שנה לפני שנת שמיטה, בורא עולם שלח לנו ברכה. חלקת המרלו הנפלאה הזו שמניבה כ- 2- טון ענבים, הניבה 3,150 טון. אני ראיתי את הכמות, אמרתי לעצמי הלך עלינו, לבטח הכמות תפגע באיכות, אבל התוצאה מדהימה, עם נתונים אנליטיים כאלה, לא תמצא הרבה יינות מרלו, כל כך מוצלחים"

מבציר 2014, הפיק יקב נבו ממוצע הנע בין 1200-1650 בקבוקים. וסה"כ מייצר היקב כ- 8,500 בקבוקים בשנה. עם היין הלבן היקב עומד על כ- 10,000 בקבוקים. מהם קברנה סוביניון, מרלו, פטי וורדו – יינות זניים ויין אחד בלנד המכיל 30% מרלו, 30% קברנה סוביניון 40% פטי וורדו.

תגיד נבו, מאז בציר 2012, בציר 2013, והיינות המושקים עכשיו מבציר 2014, ניכרת מהפכה של ממש באיכות היינות והמגמה נמשכת על הצד הטוב ביותר. איפה אתה יכול לשים את האצבע ?

"במלוא הצניעות אני יכול לומר שזה אכן כך. ואני יכול די בנקל לשים את האצבע על איך ומתי. ב- 2012, עשיתי קורס דו-שנתי בבית הספר ליין שורק אצל ניר שחם. רק אז הבנתי, שכל מה שחשבתי שאני יודע איך לעשות יין, היה שגוי, מוטעה, או רחוק מלהיות נכון. הקורס הזה, שינה לי לחלוטין את תפיסת העולם שלי בהכרה ובהבנת עשיית היין ומכאן, איך אני הולך לעשות יין בעתיד ולתמיד."

מחיר היינות –

יקב נבו רוזה 2016 – 110 ש"ח.

יקב נבו מרלו 2014 – 220 ש"ח.

יקב נבו קברנה סוביניון 2014 – 190 ש"ח.

יקב נבו פטי וורדו 2014 – 170 ש"ח.

יקב נבו בלנד 2014 -140 ש"ח.

יקב נבו יין קינוח מחוזק בסגנון פורט – דיזרט ויין 2011 – 280 ש"ח.

כרגע, בפורטפוליו היינות של היקב, יין לבן יש?

"בשנת  הבציר 2016, החלטתי שלא לייצר יין לבן. תאמין לי, שההמתנה תהיה כדאית. אני בונה ויודע על מה.  היין שיצא מחלקת השרדונה שנטעתי ב- 2016 ושתיתן לי ענבים לקראת 2019 יהיה יין שרדונה עם ענבים מהכרם שלי והם ייתנו ביטוי להשקעתי".

מה קורה ביקב נבו? מה השתנה? מהן המגמות ולאן נושבת הרוח?

"אני נמצא בצומת של התלבטות. מגיעות אלי הצעות לשותפויות, לרכישה, מלווים אותי יועצים עסקיים, אני בודק את עצמי בזהירות מחושבת רבה. השאלות פה הן ענקיות. אני שומע ורואה מה קורה סביבי. אני לא ממהר. אני חושב. אני בודק. אני לא "פיצוצייה".זה לא "במבה" קנית אותה מכרת אותה אחרי שבוע שבועיים. זה יקב זו השקעה של מפעל חיים, עם חזון ועם ראייה למרחקים ארוכים. מה שמדברים איתי ואני שומע מספרים אם אני הולך על זה, מצפים ממני שאני צריך להגדיל את היקב את שיטחו ואת המיכון ליכולת המתאימה להכיל 70,000 בקבוקים. איך תעשה את זה אתה תחליט. תצא לשיווק לחו"ל, תמצא כל דרך אחרת, היועצים אומרים לי: "אתה חייב שהמקום הזה ידע לחשוב ולעבוד עם משהו הרבה יותר גדול" ההחלטה הזו אינה פשוטה. אני לא בלחץ. אני לא ממהר. תודה מיליון פעם לבורא עולם אני לא חייב כספים ולאף אחד שום דבר. אם הייתי חלילה בתזרים כספים בעייתי, אולי הייתי פועל ממקום של לחץ. אני לא רוצה להיות במקומות האלה". זה היקב זה העתיד שלו."

ולטעימת היינות ונבו מוביל אותי לפי סדר מובנה ידוע לו מראש – 

יקב נבו רוזה 2016 – השנה יצא היקב עם יין רוזה שעשוי מ- 90% ענבי מרלו ( ענבים שלא מגיעים מכרמי היקב המשובחים מדי ליצור יין רוזה – אלא מגיעים מחלקת מרלו במיקווה ישראל ) אליו הוספו 10% ענבי שרדונה. זה רוזה מיוחד, שונה, לא אופייני. רוזה עם אופי ואישיות. יש בו מן העוצמה ויש בו מן הגוף הצבע הארומה והטעם. פרי נוכח, פטל אדום, תותי עץ, וחמיצות מאוזנת. הוספת ענבי השרדונה ליין, מיתנו במעט את הצבע למעט יותר בהיר יותר ואת היין לרך ופריך יותר. לרוזה 13.9% אלכוהול. 110 ש"ח. כשר.

יקב נבו קברנה סוביניון 2014 – היין עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון. הענבים ליין מגיעים מכרמים במושב מטע. הוא התיישן 22 חודשים בחביות עץ אלון. 11 חודשים מתוכם בחביות חדשות. 11 חודשים בחביות בנות שנה. יין עוצמתי, אלכוהול – 13.9% היין כבד עמוק, מציג פירות יער כחולים ושחורים בשלים שופעים ארומות וטעמי פרי, נגיעות וניל, עשבוניות מנטולית ותיבול. הגוף מלא, חמיצות טובה נוכחת ומאוזנת נוגעת במתקתקות פירותית מדומה לצד רמיזה קלה למרירות נעימה. הסיומת ארוכה ומושכת. 190 ש"ח. כשר.

יקב נבו בלנד 2014 – היין עשוי מ- 30% ענבי קברנה סוביניון, 30%ענבי מרלו, 40% ענבי פטי וורדו. היין שהה 23 חודש בחביות 300 ליטר עץ אלון חדשות ומשומשות. ( בבציר 2013 היין הזה היה שונה לגמרי הוא מורכב מ- 70% מרלו ו- 30% ענבי פטי וורדו ). כל אחד מזני הענבים בבלנד תורם את חלקו. בעוד הקברנה סוביניון נתן עמוד שדרה ונוכחות, המרלו העניק קטיפתיות, הפטי וורדו העניק צבע עמוק וכהה וטעם מתובל ליין ארומה עשירה מרוכזת רבת רבדים של פירות אדומים ושחורים, עשבי תבלין טריים, ואניס. יין עשוי היטב. מאוזן ועם סיומת ארוכה ומושכת. 140 ש"ח. כשר.

יקב נבו פטי וורדו 2014 – הענבים ליין זה הגיעו מחלקת כרם הנטועה על אדמה סלעית על הר. היין התיישן 24 חודשים בחביות עץ אלון. 12 חודשים בחביות חדשות. 12 חודשים בחביות בנות שנה. יין עם עוצמות מרוכזות נוגע בקטיפתיות. זה יין שמבקש לעצמו את הזמן. היין צעיר עם פוטנציאל השתבחות והתפתחות. היין כהה ועמוק בצבעו. (בבציר 2013 נבו לא עשה פטי וורדו זני על שום העובדה שהוא לא מצא לנכון שהיין יכול לעמוד בפני עצמו) גוף מלא "כבד", אף ופה עמוסים בפטל שחור, פרחוניות סגלגלה, רמיזה לבשר מעושן, ודובדבן חמצמץ. תנו לו לישון זה מוקדם מדי. 170 ש"ח. כשר.

יקב נבו מרלו 2014 – חלקת המרלו ניטעה בשנת 2010. למעשה, זו החלקה הראשונה שנבו נטע ולפניה הענבים היו נרכשים מכורמים אחרים. הבחירה של הקרקע והכנה נטועים על אדמת סלע, לוחות של סלע, עד כדי כך שישנם מקומות, שהיה צורך להביא אליהם אדמה כדי לנטוע בה שתילים. בחלקה הספציפית הזו יש כ- 4 דונם. בבציר 2013 יצא המרלו הראשון שהפך בין לילה לשיחת היום אצל חובבי היין. נבו אומר "שהמרלו של 2013 היה מטורף. ואם המרלו של 2013 היה מטורף, אז המרלו של 2014 פסיכי לגמרי"…והוא מציג בפני את זרוע ידו ואומר "תראה "שערותי סומרות" אני מתרגש מהיין הזה. זו חלקה שאני מוציא ממנה כ- 400 ליטר לדונם אני לא מדלל אין מה לדלל שם. זה יין שהפתיע אותי ברמות. האלכוהול ירד והחומצה הטבעית עלתה. עשיתי ממנו כ- 1200 בקבוקים. חביות עוצמתיות של "בוטס". לא לחינם נבו השאיר את היין הזה לסוף טעימת האדומים טרום טעימת יין הקינוח. הוא מסתייג מהכינוי יין דגל. או פרימיום, אבל הוא יודע שהוא מחזיק ביהלום תחת ידיו. המרלו הזה לא פחות מנפלא. באף, פרי יער כחול ושחור אוכמניות טריות, דובדבן ופטל, עשב טרי ריבת פטל ודבש לצד נגיעות של אגוז מוסקט, קליפת תפוז, עשבי תיבול, עץ אלון, פרחוניות סגלגלה. חמיצות מאוזנת וסיומת ארוכה מפתה נוגעת בפולי קקאו.

יקב נבו דיזרט ויין יין קינוח מחוזק בסגנון פורט מבציר 2011 –

אתם שמכירים אותי ואתם שעוקבים אחרי ואתם בלי עין הרע ושתהיו לי בריאים הולכים מיום ליום ומתרבים, יודעים עד כמה אני אוהב את היינות המתוקים המחוזקים בסגנון פורט. את יין הקינוח הזה, טעמתי יותר מפעם אחת בטעימת חבית והיא אחת ויחידה מבציר 2011 כולה על טהרת 100% ענבי פטי וורדו שנבצרו ב-28 בריקס כמעט במצב מצומק. כהחלטה אסטרטגית ייננית החליט נבו שהוא מיישן ומשביח ומצמצם ומרוכז בחבית הנמצאת במרתף היין של היקב ולא תחת קרני השמש בחוץ. לא תמצאו כאן קיצורי דרך והסירו כל חשש מלבכם שהשמש חלילה הזיקה לפיגמנט הצבע. התסיסה נעצרה באמצעות ברנדי ענבים שמופק כאן ביקב ע"י נבו ומכאן הזמן עשה את שלו והזמן כאן נושק לו כמעט לשבע שנים. את היין הזה, תקבלו בבקבוק רגיל לא ב- 500 מל"ל, אלא ב- 750 מל"ל בכמות של יין רגיל, והנוזל שבפנים, 17.5% לא בשמים ליין שכזה, אולי ואפילו מעט פחות ממה שנבו רצה שיהיה לו ליין, והיין? איך תרצו לכנות אותו? ממתק? פרס? מטורף? מתנה? סוכרייה? חוויה טעימה? ומה דעתכם על מדהימה? זה לא יין קינוח מחזק רגיל, קונבנציונאלי, לא. אין כאן צימוקים, וחרובים, ותאנים מיובשות, האף והפה לוקחים אתכם למחוזות לגמרי אחרים. פרחוניות היא שם המשחק עם ארומות וטעמים להפליא, כאלה שאין מצב, שאתם לא מרימים גבה בעוד אתם מצקצקים בלשון ומרהיבים עוז וקצת חוצפה ושואלים בעזות מצח את נבו, "תגיד, הוספת כאן אי אלה תמציות של טעם וריח"? כי תאמינו לי, אין דברים כאלה. והפה, לא סוכרי מדי, לא שמנוני, לא צמיגי, ולא דביק, אלא מתוק, נעים, מפנק ומאוזן היטב, עם אף משגע, והוא מה-זה טעים. היין שהה בחביות שהתיישנו בהם יינות משובחים ועל ציר הזמן הוא ספח אליו את כל הטעמים והריחות והצבעים.

בבציר 2016 נכנס ליישון ארוך בשנים יין קינוח חדש עשוי בלנד של קברנה סוביניון, פטי וורדו, וסירה ושוב רק לחבית אחת של יין קינוח בסגנון פורט ומכאן אתם ואני רושמים לעצמנו ת"ת לשנת 2013 לפחות ותזכירו לי להזכיר לנבו לבקבק…

יקב נבו

שעות פתיחה:

היקב כשר, סגור בשבתות וחגים
א-ה – בתיאום מראש
ו’ – עד שעתיים לפני כניסת השבת

טלפונים:
היקב – 052-607-1780
נבו –052-607-1866

[email protected]

כתובת:
יקב נבו
משק 57, מושב מטע
לניווט ב- Waze

 

 

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top