חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוכרזו הזוכים בתחרות "TERRAOLIVO 2017" עוד שיא נשבר: השנה השתתפו 632 שמני זית מרחבי העולם בתחרות הבינלאומית שהתקיימה בארץ!

הזוכים הגדולים מישראל: שמן הזית של "משק אחיה"- קטף את תואר שמן הזית הישראלי הטוב בתחרות עבור "משק אחיה בלנד". ו- "מסיק קיבוץ מגל", הוא "מותג שמן הזית הישראלי הטוב בתחרות". כרמי גולן ממושב נוב זכה בתואר "מותג הבוטיק הישראלי הטוב ביותר" ושמן הזית "פיקואל" של משק תירוש, הוא שמן הזית הישראלי הטוב ביותר מבין מותגי הבוטיק.  ו- "בית הבד של ארץ גשור" נבחר כבית הבד הטוב בישראל.

TerraOlivo 2017 במספרים: 

  • 632 שמני זית שונים הגיעו ממדינות העולם ביניהן ספרד, איטליה, יוון, פורטוגל, תורכיה, ארגנטינה, אורוגוואי וארה"ב
  • 132 מתוכם היו שמני זית כתית מעולה ישראליים!
  • 80 אזורי גידול (טרואר) שונים בעולם מהם הגיעו שמני הזית
  • 46 שופטים בינלאומיים, טועמי שמן זית בכירים ואנשי קולינריה מובילים שפטו בתחרות השנה
  • 20 שמני זית ישראליים שזכו במדליית Prestige Gold, ועוד 7 שמנים ישראליים שזכו במדליית Grand Prestige Gold – המדליה הגבוהה ביותר אליה הגיעו שמני הזית הישראליים בתחרות.

להלן הזוכים הישראליים העיקריים:

שמן הזית הישראלי הטוב ביותר לשנת 2017 הוא בלנד של 'משק אחיה'

'מסיק קיבוץ מגל' קטף את התואר "מותג שמן הזית הישראלי הטוב בתחרות".

'כרמי גולן' ממושב נוב ברמת הגולן זכה בתואר "מותג הבוטיק הישראלי הטוב ביותר".

שמן הזית פיקואל של 'משק תירוש' הוא "שמן הזית הישראלי הטוב ביותר מבין מותגי הבוטיק".

'ארץ גשור' הוא "בית הבד הטוב ביותר בתחרות".

הזוכים בקטגוריות הזנים העיקריים בתחרות :

  • שמן הזית מזן סורי הטוב ביותר – מסיק קיבוץ מגל
  • שמן הזית מזן ברנע הטוב ביותר – כרמי גולן
  • שמן הזית מזן פיקואל הטוב ביותר – תירוש
  • שמן הזית מזן פישולין הטוב ביותר – אוליקו
  • שמן הזית מזן קורונייקי הטוב ביותר – ארץ גשור
  • זמן הזית מזן קורטינה הטוב ביותר – הר ועמק

7 שמני זית ישראלים זכו במדליית Grand Prestige Gold – הדרגה הגבוהה בתחרות, ביניהם שמני זית נבחרים של משק אחיה, ארץ גשור, כרמי גולן, מסיק מגל, תירוש. שמן הזית הבינלאומי הטוב בתחרות הגיע השנה מפורטוגל.

כל שמן זית שהגיע לתחרות נבדק ע"י חבר שופטים מורחב וקיבל ניקוד בהתאם לטעמו, ריחו, ולמאפיינים ייחודיים. השמנים שקיבלו ניקוד בין 65 ל-75 נקודות זכו במדליית Gold המוענקת לשמנים טובים, שאין בהם פגמים. שמני זית שקיבלו ניקוד שבין 76 ל-86 נקודות זכו במדליית Prestige Gold שמשמעותה שהם שמנים טובים מעל לרמת הבסיס של 'כתית מעולה'. השמנים שקיבלו ציון מעל ל-86 נקודות זכו במדליית Grand Prestige Gold, והם השמנים הטובים ביותר בתחרות.

אודות TerraOlivo

תחרות TerraOlivo  תורמת לקידום תחום שמן הזית בארץ, עוררה הדים בעולם ומיקמה את ישראל כמובילה בתחום שמן הזית. התחרות מתקיימת בשיתוף פעולה ובחסות של ענף הזית במועצת הצמחים, ואחת ממטרותיה המרכזיות היא לקדם את שמן הזית הישראלי, בארץ ובעולם, כמוביל באיכותו ובטעמיו.

פרטים נוספים על התחרות ועל הזוכים אפשר למצוא בכתובת  

שמני הזית הזוכים בתחרות טרה אוליבו 2017

שמן הזית הבוטיקי הטוב בישראל – פיקואל, משק תירוש
טעם שמתחיל בשורשי כרמי הזיתים של משק תירוש, המשתרעים על פני 30 דונם ב"חלקת זהב" איכותית בין עמק יזרעאל לגבעות בית לחם הגלילית. משפחת תירוש מגדלת בכרמים עצי זית מזנים נבחרים בגישת "החקלאות המדייקת" – גישה חקלאית המשלבת את הידע המקצועי האותנטי של בני המשפחה יחד עם טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות, דבר שתורם ליצירת שמן זית באיכות הגבוהה ביותר. שמן זית פיקואל מאופיין בארומה פירותית בולטת ובטעמים רעננים של זית ירוק, המזכירים עגבניות שרי ועלי עגבנייה. זן הפיקואל מכיל אחוז גבוה יחסית של חומצת שומן אומגה 9 (חומצה אולאית) והוא מתאים במיוחד להגשה בסלטים ובמאכלים טריים. מחיר מומלץ – 50 ₪ לבקבוק (500 מ"ל)
ניתן להשיג באתר ובמשק תירוש בבית לחם הגלילית, בתיאום מראש.

שמן הזית האורגני הטוב בישראל – מסיק קיבוץ מגל (וגם 'מותג שמן הזית הישראלי הטוב בתחרות')
שמן הזית של קיבוץ מגל הנו שמן כתית מעולה בכבישה קרה המופק מזני זיתים שגדלו במטע המטופח של הקיבוץ, בתנאי הקרקע והאקלים האידיאליים של עמק חפר – "ארץ שמן הזית ההיסטורית" של ישראל. הכרם משתרע על פני יותר מ-700 דונם ובו גדלים שבעה זנים שונים. השמן האורגני מורכב משילוב מספר זנים הגדלים בחלקה אורגנית בכרם בקיבוץ מגל. בחירת הזנים נעשית על ידי צוות מומחים וטועמים מוסמכים, לאחר טעימה של כל זן לחוד. ההרכב הסופי נקבע מחדש בכל שנה ושנה על פי הטעם והמרקם, השנה הבלנד מורכב מברנע ולצ'ינו. לשמן האורגני מרירות עדינה והוא מתאים לתיבול, בישול וטיגון. חמיצות מירבית עד 0.8%. כשר.
ניתן להשיג במרכז המבקרים בקיבוץ מגל, באתר  וברשתות הטבע: עדן, ניצת הדובדבן, טבע קסטל, כרמלה ובחנויות נבחרות. 750 מ"ל.
מחיר מומלץ לצרכן: 55 ₪.

קרדיט תמונות לצלמים: יעל האן, דן לב, אילן לוי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top