חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Artur Metz – GEWURZTRAMINER – 2015 – WEBER REEB GEWÜRZTRAMINER 2014 יינות גוורצטרמינר במבחן טעימה – האחד מגרמניה והשני מצרפת

בסוף השבוע האחרון, בערב שישי, ובמוצאי השבת, לצד ארוחת הערב, טעמתי עבורכם 2 יינות גוורצטרמינר מתוצרת חוץ. הראשון של יקב Artur Metz מ-MARLENHEIM צרפת. יין לא כשר, המוגדר יין לבן חצי יבש. השני של יקב WEBER REEB מווינקלרי גרמניה. יין לא כשר, המוגדר יין לבן חצי מתוק. בין היינות הבדלי איכות ומחיר, והיין הגרמני גם מגיע עם פקק הברגה "מכסובב" נגיש עשוי אלומיניום.

Artur Metz – GEWURZTRAMINER – 2015 – גוורצטרמינר ארתור מץ – אלזס

אחוזת הייצור של מותג היין הצרפתי ארתור מץ, שוכנת בחלקו הצפוני של מחוז אלזס, מהמחוזות הידועים בתרבות היין העולמית. לאורך השנים הפך ארתור מץ לשחקן מרכזי בעולם היין, והוא היצרן המרכזי של יין הנתזים המפורסם של מחוז אלזס. אלזס, הוא אחד המחוזות הצפוניים ביותר בצרפת ובאירופה בכלל לייצור יין, שמתפרש על פני 120 ק"מ בלבד. האדמה העשירה באזור מהווה סביבת גידול אידייאלית לרבים מהגפנים ויוצרת עושר אדיר של יינות לבנים.

על מנת להבטיח את איכות היינות המיוצרים בארתור מץ, נעשים מאמצים לפקח ולבקר על כל תהליך הייצור החל משלב הגפנים ועד שלב הבקבוק של היינות. כחלק מהמעורבות של ארתור מץ, נרקם קשר הדוק עם למעלה מ- 720 מגדלי גפנים באזור, וביחד עם דואגים להשבחת הגפנים ושמירה על איכות בלתי מתפשרת לאורך השנים.

היין: הענבים המשמשים בארתור מץ לייצור גוורצטרמינר גדלים בחלקם הצפוני ביותר של שטחי הגידול של ארתור מץ המצויים בצפון חבל אלזס. מרבית הענבים גדלים באדמת חרסית או גיר שמעניקה לענבים את טעמם המיוחד והמורכב. תהליך הייצור מתחיל בבציר הענבים שנבצרים בשיא בשלותם ולאחר מכן תהליך התסיסה נמשך בין שבוע לשבועיים בטמפרטורה מבוקרת.

רשמי טעימה שלי:  צבע, כעין הקש עם גוון ירקרק. האף, מבושם, רמזים לליצ'י ואפרסק וניחוח דומדמנית וענבי שועל. בפה, היין עם טקסטורה קטיפתית משיית וחלקה, החומציות מרעננת, נגיעות של דבש, ומשמש ומנגו, לצד נגיעות תיבול. הגוף, בינוני. הסיומת, מעט קצרה עם מתקתקות נעימה. לבקבוק פקק סיליקון. יופי של יין. טעים להפליא.

תיאור היין על פי היקב:

צבע: צהוב בהיר עם גוונים של זהב.
ארומה: ניחוח עוצמתי המזכיר פירות טרופיים, ליצ'י, אפרסקים, אגסים ופריחה.
טעם: רענן במיוחד עם פירות טרופיים וממתקים אנגליים.
המלצת הגשה: מומלץ להגיש בטמפרטורה נמוכה של 6 – 8 מעלות צלזיוס, מתאים כאפרטיף, לצד כבד אווז וקינוחים אקזוטיים.

אחוז כוהל: 13.5%.

נפח: 750 מ"ל.

מחיר לצרכן: 75 ש"ח.

WEBER REEB GEWÜRZTRAMINER  2014  – וובר ריב גוורצטרמינר – גרמניה

היין: אזור פלטינייט (בגרמנית Pflaz) הינו אחד אזורי הגידול העיקריים בגרמניה כבר בעת העתיקה. הרומאים, היו הראשונים להביא את זני הענבים המתורבתים לאזור. כרמי היקב מדורגים ברמת QBA Pflaz, המציין את איכות ומקום הגידול הרשמי. הענבים נבצרים בשיא בשלותם עם תסיסה בטמפרטורה מבוקרת במכלי נירוסטה.

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר שזהו יין "חנפן" הוא נמצא תחת ההגדרה של "חצי מתוק" ומכאן אין לו יומרות אחרות. באף, פרחוניות הדרית. ליצ'י ויסמין.  בפה, המתיקות נוכחת, אבל לא מכבידה ולא סוכרית, אלא נעימה ואף מאזנת מרירות קלה הנמצאת ברקע. אחוזי האלכוהול הנמוכים, גם עושים את היין מאוד קל לשתייה. וגם פקק האלומיניום מוסיף ערך לנגישות. הגברות שבחבורה בארוחת ערב שישי, גילו התלהבות ולפיכך "יין שנשים תאהבנה" זו הגדרה שתתאים לו ליין. 

תיאור היין על פי היקב:

צבע: צהוב קש.

ארומה: ניחוחות של פירות טרופיים, ליצ'י ונגיעות פרחוניות.

טעם: יין פירותי עם רמזים של תבלינים.

המלצת הגשה: מומלץ להגיש את היין בטמפרטורה של 8 – 10 מעלות צלזיוס, לצד סלטים, מנות אחרונות פירותיות וכאפרטיף.

אחוז כוהל: 10%

נפח: 750 מ"ל.

מחיר לצרכן: 45 ש"ח.

מ. אקרמן

יד חרוצים 31
בניינים 10, 11 פארק שיאים
א.ת. פולג, נתניה, 42505
ת.ד. 8186
טלפון 09-8358930

מ. אקרמן בע"מ הנה חברה בבעלות פרטית ליבוא משקאות חריפים, יינות ובירה. מ. אקרמן בע"מ הנה יבואנית בלעדית של כ-60 מותגי אלכוהול, יין ובירה, מהגדולים והמובילים בעולם. בין מותגי החברה: גריי גוס, פינלנדיה, 42 בילואו, ג'ק דניאלס, בקרדי, דיואר'ס, בומביי ספייר, דרמבוי, מרטיני, גרנד מרניה, סאוטרן קומפורט ועוד. החברה נוסדה בשנות ה-60 המוקדמות, ע"י מנחם אקרמן ז"ל, ברחוב הנמל בחיפה ומאז נמצאת בגדילה מתמדת.

כיום מנוהלת מ. אקרמן בע"מ ע"י ביתו ובנו, אסתי אקרמן ומיקי אקרמן, כמנכ"לים משותפים

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top