חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מינוטי רוזה M – Minuty Rose M 2015 – פרובנס בכוס של יין

גבריאל פרנה, הקים בשנות ה- 30 של המאה הקודמת את אחוזת שאטו מינוטי. הוא החזיר לה את תהילת העבר בתחום ייצור היין, לאחר ששתל מחדש את כל הגפנים בשטחי האחוזה והחל לייצר בה יין בשנת 1936. את פועלו המשיכו בתו מוניק ובעלה אטיין מאטון ששתלו בשנות ה- 60 של המאה הקודמת גפנים מזנים שונים בהתאמה לסוג הקרקעות. משפחת פרנה – מאטון עוסקת בתחום היינות קרוב ל- 300 שנים והם ממשיכים להוביל את הדרך כאחד ממותגי היוקרה המעטרים את שולחנות המסעדות ובתי המלון בריביירה הצרפתית היוקרתית. לקראת שנות ה- 2000 נכדיו של גבריאל ייעלו את תהליך הייצור והפכו אותו אוטומטי וממוכן עם אוריינטציה בינלאומית למותג מינוטי.

הגפנים של יקב מינוטי גדלים בסביבה מבוקרת ובפיקוח מלא של היקב. את האדמה מעשירים באופן טבעי אמצעות צאן, מעבדים אותה על מנת לשמור על אוורור ולהקל על חדירת מי הגשמים. המינרלים והוויטמינים המצויים בקרקעות הפוריות האלו מחלחלים אל תוך הגפנים ומעשירים את טעמם ואיכותם. את הענבים בוצרים באופן ידני בלבד על מנת לשמר את איכות הענבים עם הגעתם אל היקב לעיבוד. שרשרת הבקבוק מתבצעת באופן ממוכן ואוטומטי לחלוטין על מנת למנוע התחמצנות נוספת של יינות הרוזה העדינים שהפכו מזוהים עם המותג.

בחבל פרובנס שבדרום צרפת, נבחרים בקפידה ענבי גרנאש, סירה וסנסו הגדלים באדמות העשירות של פרובנס ובשיטות גידול מסורתיות. הענבים נבצרים בבשלותם, מופרדים מעמוד השדרה, מרוסקים ונשארים להשריה ביחד עם הקליפות למשך 3-4 שעות. לאחר מכן מתבצע שלב הסחיטה. הנוזל שהופק נשאר לנוח במשך לילה שלם בטמפרטורה מבוקרת, לאחריו תסיסה בדודי פלדת אל חלד גם הם בבקרת טמפרטורה של 16 מעלות צלזיוס.

רשמי טעימה שלי: הבקבוק מוארך בעל מבנה ייחודי מרשים ומצודד עין. צבע היין כתכשיט זהב אדום בגוון בהיר. השוליים בוהקים, הנוזל צלול ומבריק. היין מגיע מסדרה המכונה "M" סדרה הנמצאת מתחת לסדרה הגבוהה סדרת ה"פרסטיג'". בסדרת "M" מציג היקב יינות מורכבים רעננים עם מבע ברור של פרי אינטנסיבי בפרונט לאהבה, לחברים, ולשמחה. הרכב הזנים של היין המגיעים מדרום עמק הרון, ענבי גרנאש, סירה וסנסו, מבקש מכם כמה רגעים של ריכוז חושים בכדי לאפשר לארומות ולטעמים להיקלט בספריית הזיכרון שבמוח. האף "הדוק" במקצת מרמז על פרי אדום ונגיעת לימון שברקע על קליפת תפוז. והפה חלק קריספי מתובל במעט ומינראלי. זהו רוזה יבש, עם 13% אלכוהול, החומציות נוכחת מרעננת ותומכת. רוזה של חוץ לארץ, שכיבד אצלנו את שולחן ערב חג השבועות.

רשמים מטעם היקב :

צבע: ורוד בהיר וצלול.
ארומה: ארומה של אפרסק, תפוז מסוכר ודומדמניות.
טעם: זני הענבים משתלבים בהרמוניה מוחלטת לטעם עגול, חלק ורענן עם חומציות מאוזנת ועדינה.
המלצת הגשה: מומלץ להגיש בטמפרטורה של בין 8 – 10 מעלות צלזיוס לצד מרקים, מאכלי דגים וים וירקות.

אלכוהול: 13%

נפח: 750 מ"ל | 1 ליטר.

מחיר לצרכן: כ- 90 ₪.

מ. אקרמן בע"מ

 09-8358930 יד חרוצים 31, נתניה

[email protected]

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top