חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לרגל חג השבועות יקבי ברקן משיקים: יין שרדונה זני מסדרת האיכות "SPECIAL RESERVE" מבציר 2016

רגע לפני שהאביב מפנה את מקומו לקיץ וכולם כבר עסוקים בהכנות וסידורים של ארוחות החג, הילדים לובשים לבן ומעטרים את ראשם בזרים המסמלים את חג הביכורים, אין כמו לפתוח את החגיגה שכולה בסימן לבן עם יין לבן צונן…
סדרת 'ספיישל רזרב' מהווה שילוב ייחודי ואיכותי שבו אדמות גידול מובחרות פוגשות זן ענבים אצילי. האתגר הגדול של יינן הוא לבחור לכל זן ענבים את אזור הגידול הטוב ביותר עבורו. החיפוש הבלתי פוסק לפתרון האתגר הוליד את סדרת 'ספיישל רזרב' מבית יקבי ברקן. ביקב מאמינים כי כל יין בסדרה אכן מהווה שילוב ייחודי ואיכותי.

רשמי טעימה שלי: אני מלווה את היין הזה בסדרת ה- SPECIAL RESERVE כמדומני בציר אחר בציר, ואני משתדל לנסות ולחפש אחר ניואנסים ושוני משנה לשנה. לעיתים אני חש ביותר עץ, לעיתים אני חש ביותר נוכחות של פרי, ביין הנוכחי, אני אוהב את האף שמביא עמו ארומות פרחוניות ופרי הדר לבן. הגוף בינוני. הפרי נוכח. החומציות תומכת ומאזנת. בפה, מרקם חמאתי נוגע בקליית עץ. היין עשוי היטב.  

שנת הבציר 2016 : הייתה שנה מצוינת לגפנים. חורף קר מהממוצע ואירוע שלג בהרי ירושלים והגליל בחודש ינואר, בעקבותיו נרשמו מנות קור משמעותיות מאוד, הבטיח התעוררות טובה ואחידה בגפנים בכלל אזורי הארץ. רוב הטמפרטורות הגבוהות נרשמו דווקא בתחילת עונת ההבשלה, שבשיאה, הייתה מתונה להפליא. בחודשי הקיץ הטמפרטורות היו ממוצעות, נתונים שהביאו להבשלה אחידה ומתונה של הפרי.

רשמי טעימה מטעם היקב:
צבע היין זהוב בהיר ואף ארומתי ועצמתי. ארומות של תפוחים אדומים, אפרסקים בשלים ואגסים מלווים בנגיעות עץ אלון, רמזים לריבת חלב ואגוזיות נעימה. בפה, ליין טעמי אפרסק לבן והדרים, גוף היין בינוני-מלא ונתמך בחומציות פריכה ומרעננת. טעמי האלון משמשים כמעין מסגרת העוטפת ומעגלת, אשר רק מדגישה את הארומות ולא ממסכת עליהן, ומשתלבת היטב עם סיומת ארוכה ופירותית, המזכירה טעמי גרידת לימון ופריחת הדרים.

נתונים טכניים:
בציר: 2016
הרכב זנים: 100% שרדונה
כרמים: כרם בלוע (דלתון), כרם עין זיתים (דלתון).
זמן וטמפ' תסיסה: ענבי השרדונה הותססו בחביות עץ אלון צרפתיות בטמפ' נמוכה יחסית של 12-14 מעלות. בחביות התבצע משטר בטונאז' קבוע לאורך תקופת היישון.
יישון: 6 חודשים בחביות, 55% חדשות מעץ אלון צרפתי.
אלכוהול: 13.5%
משקל סגולי: 991
חומצה כללית: 5.75
pH : 3.2

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 75 ₪
כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל.

ניתן להשיג בחנויות היין ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

יקבי ברקן

טלפון: 08-9988788
אימייל:
פקס: 08-9988778

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top