חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חגיגה בלבן עם יינות לבנים זניים של יקב טפרברג לשבועות ! יקב טפרברג משיק לכבוד חג השבועות את גוורצטרמינר IMPRESSION בציר 2016 ושרדונה IMPRESSION 2016

אני מודה ומתוודה, ששני היינות הללו היו מתוכננים אצלי להיפתח לכבוד יום העצמאות אבל מציאות לחוד ותכניות לחוד וכמויות הבשר שעלו אצלנו על אסכלת הפחמים ביקשו יין אחר. אני אוהב את חג השבועות ואת תחושת החגיגיות שמעניקות במיוחד אלה הילדות ועלמות החן הלבושות בלבן עם הפרחים המעטרים כתר לראשם. אני אוהב את מאכלי החג בעיקר את הגבינות אבל לעולם לא אתנגד לפשטידות, ולעוגות ולמגדנות, והיינות הלבנים, אין מתאימים מהם לחגיגה במיוחד שהם עשויים כל כך טוב נותנים לפרי לבוא לידי ביטוי בריח ובטעם מעשירים כל מנה, נעימים טעימים והכי חשוב כה צעירים ורעננים כאלה שהופכים את החיים להרבה יותר מעניינים. יקב טפרברג, ממליץ על שני יינות לבנים זניים, לקראת חג השבועות, לצד הגשה מגוונת של מאכלי חג מסורתיים לכל אחד מהיינות, בהתאם למאכלים הנהוגים בחג השבועות. שבועות, הוא גם חג היין הלבן, שכן יינות אלה מוצלחים ביותר בשילוב מאכלי גבינה לשבועות הנהוגים בארוחות החג כמיטב המסורת. הייננים ביקב טפרברג בחרו להמליץ על 2 יינות לבנים מסדרת היקב המובילה IMPRESSION – הגוורצטרמינר והשרדונה שניהם מבציר 2016 ומעניקים תמורה נהדרת למחירם. בסדרת היינות IMPRESSION : הנה סדרת יינות לבנים ואדומים זנית וקלאסית, המיוצרים מכרמים באזורי שפלת יהודה ונחל אילון. יינות הסדרה מורכבים מזני יין מובחרים, שהתבגרו בחביות עץ אלון למשך כ-6 חודשים, עד ליצירת יינות איכותיים ובעלי פוטנציאל השתבחות. יינות סדרה זו נעימים לשתייה גם בשל היותם צעירים. היינות מאופיינים באיזון בין עושר פרי לבין ארומה עדינה של חביות עץ האלון.

יקב טפרברג IMPRESSION

שם היין והסדרה: גוורצטרמינר IMPRESSION 2016

הרכב זני: 100% ענבי גוורצטרמינר

רשמי טעימה שלי: מצאתי יין מלא טעם "חנפן" בהיבט החצי יבש אבל ללא מתיקות משתלטת. באף, פרחוניות מהנה נוגעת באננס, באפרסק לבן, רמיזה קלילה לטרופיות של ליצ'י מנטה ומישמש. הגוף קל עד בינוני. החמיצות טובה ומאזנת. הסיומת כייפית, עם טעם של עוד. תמורה מצויינת למחיר.

מקור הענבים: עדולם

הבציר: מכני בשעות הלילה המאוחרות

יין זה העשוי מ100% ענבי גוורצטרמינר תססו במיכלי נירוסטה מקוררים כשלושה שבועות , את התסיסה עצרנו כשביין היה כ 14 גרם סוכר טבעי על מנת להשאיר בו מעט מתיקות המשתלבת עם החומציות הפריכה שיש ביין.

היין מאופיין בארומות טרופיות , גוף היין בינוני והסיומת נעימה ומתקתקה.

גבינות מתאימות – הגבינות המתאימות ליין זה הן גבינות העשויות מחלב בקר מסוג מונסטר החריפות מעט , המשתלבות באופן נפלא עם המתקתקות של הגוורצטרמינר

מנות  מתאימות  – מנות אסייתיות מתובלות או  פיטריות מוקפצות ברוטב טריאקי.

תהליך ייצור היין: הענבים הגיעו ליקב לפנות בוקר לאחר בציר לילי וקר ונכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה, על מנת לקבל תירוש ענבים לבן ואיכותי.

לאחר קירור של המיץ ושהייה של כ-24 שעות לשקיעה של המשקעים במיכל מקורר ומבודד, נעשתה שפייה למיץ הנקי אל מיכל נירוסטה.

למיץ הצלול והנקי הוספו שמרים לתסיסה האלכוהולית, אשר ארכה כארבעה שבועות,  בטמפרטורה של 12 מעלות, במטרה לשמר את הארומות הפרחוניות והפירותיות של היין. לקראת סוף התסיסה קורר היין ל-0 מעלות, בכדי לעצור את התסיסה ולשמר מעט מתיקות מאוזנת, של 1.5% סוכר טבעי ביין.

היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית על מנת לשמור על רעננותו ופריכותו.

תיאור היין על פי היקב: יין לבן פרחוני ומתקתקות עדינה, בניחוחו בולטים מי ורדים ופירות טרופיים. הוא בעל מרקם רך ועוטף, משלב בתוכו מתיקות וחמיצות משובבי נפש.

אלכוהול: 12.5%

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק

מחיר מומלץ לצרכן: 40 ₪.

יקב טפרברג IMPRESSION

שם היין והסדרהשרדונה IMPRESSION 2016

הרכב זני: 100% ענבי שרדונה

רשמי טעימה שלי: מצאתי בו ביין רעננות נעימה נוגעת בחמיצות תומכת ארומות שמקפלות בתוכן פרי טוב אגס לימון נגיעות וניל חמאה וקוקוס. בפה, פרי עגול, נעים וטעים. תמורה נהדרת למחיר.

מקור הענבים: עמק אילון

הבציר: מכני בשעות הבוקר המוקדמות

היין: יין זה העשוי מ100% ענבי שרדונה שנבצרו מאזור שפלת יהודה בשעות הבוקר המוקדמות תסס כ-שלושה שבועות , בסיום התסיסה העברנו את היין לחביות עץ אלון צרפתיות על מנת לבגר אותו מעט ולהוסיף מורכבות ארומטית.

היין מאופיין בארומות פירות טרופיים המגיעים מהפרי ומארומות מעושנות המגיעות מהחבית גוף היין בינוני עם חמיצות נעימה.

גבינות מתאימות – הגבינות המתאימות ליין זה הן גבינות רכות בעלות אחוז שומן בינוני  לדוגמא גבינות סנט מור עיזים .

מנות  מתאימות  – פאי גבינות ופטריות האפוי בתנור או דג סלמון ברוטב שמנת ולימון .

תהליך ייצור היין: הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר לאחר בציר מכני ונכנסו מייד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי.

לאחר קירור של המיץ ושהייה של כ-24 שעות במיכל מקורר ומבודד לצורך שקיעת המשקעים, נעשתה שפייה למיץ הנקי אל מיכל נירוסטה והחלה תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה של 15 מעלות למשך כשבועיים.

בסיום התסיסה האלכוהולית הועבר היין לחביות עץ אלון צרפתיות חדשות להתבגרות של בין ארבעה לשישה חודשים. היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית במטרה לשמור על פריכות ורעננות היין.

תיאור היין על פי היקב: יין לבן צלול ועשיר, ששזורים בו ניחוחות של עץ ונילי – אגוזי והוא מצטיין בארומת פרי הדר. היין בעל מרקם מלא, טעם עז וסיומת רעננה ועוצמתית.

אלכוהול: 12.8%

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק

מחיר מומלץ לצרכן: 40 ₪.

יקב טפרברג

  • ת.ד 669 ד.נ שמשון 99803 צרעה

  • טלפון: 02-9908080

  • אימייל: [email protected] 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top