חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"שאטו גולן ואיקסיר מובילים את הדרך" – Israel and Lebanon: Chateau Golan and Ixsir Lead the Way" ביקורת היין הנחשבת של – MARK SQUIRES למגזין היין האמריקאי ”Wine advocate"

כפי שאנשי יקב שאטו גולן עושים כבמידי שנה, גם השנה, נשלחו מבחר מיינות היקב למגזין היין האמריקאי ”Wine advocate" והם כה שמחו לגלות כי שאטו גולן מככב כיקב הישראלי המרשים ביותר במגזין.
מגזין היין האמריקאי החשוב נוסד על ידי רוברט פרקר בשנת 1978 ונחשב לביקורת היין המשפיעה והחשובה ביותר בעולם היין.
אגן הים התיכון וישראל בתוכו מופקדים בעשור האחרון בחיכו של מארק סקוויירס, בטעימת היין האחרונה שילב סקוויירס יינות מישראל ולבנון וכותרת המאמר היא:
"שאטו גולן ואיקסיר מובילים את הדרך"
מיקב שאטו גולן נטעמו חמישה יינות מבצירים שונים, חלקם יינות מרתף בני 15 שנה, והוא היקב שזכה לציון הכללי הגבוה ביותר בטעימה. שאטו גולן אליעד מבציר 2010 זכה לציון הגבוה ביותר בטעימה עם 92 נקודות. אך חשובה אף יותר ההתרשמות הכללית והתשבוחות להן זכו היינות, הן בזכות סגנונם ואיכותם והן בזכות פוטנציאל היישון הארוך. "הדבר שבו ללא ספק מפתיעים יינות הסירה של שאטו גולן, הוא יכולת ההתיישנות המרשימה. גם בציר 2006 ואפילו יותר מכך בציר 2001"…
"זו כפי הנראה קבוצת היינות הטובה ביותר שטעמתי מיינות היקב" כותב סקווירס בסיכום טעימת יינות יקב שאטו גולן. בנוסף הוא מציין את העובדה המרשימה שהיינות שנטעמו זמינים לקניה ביקב, אף על פי שבכמויות זעירות".

יקב שאטו גולן גשם לבן בציר 2015: 89 נקודות
"יין מאופק ואלגנטי, כמעט משי במרקמו ובשלב זה, מושך בצורה בלתי רגילה. הוא לא היין שיזכה לתשואות עבור ריכוז ועומס, אבל הוא רענן, נקי ועוטף את העץ שבו בצורה יפיפייה"…

יקב שאטו גולן אליעד 2010: 92 נקודות
" יין גדול שמצליח לשמור על תחכום וחינניות בצורה יוצאת דופן"..
"בפה היין בעל עידון ברמה גבוהה מאד וגם המרקם מרהיב… הפרי בשל ועם זאת נמצא על שלד מדויק ותומך… הדבר הראשון שתחושו בו הוא עוצמה ארומטית, הסיומת ארוכה ומלאה בטעמי פרי, דובדבנים ותותים. מאד מרשים. ימשיך להתיישן בצורה יפה, מעניין איפה יהיה בעוד עשור"
יקב שאטו גולן קברנה סוביניון 2008: 90 נקודות
" מגובש ומדויק, בעל מבנה מצוין ועדיין מהודק בסיומת, עם זאת, לא המרקם במוקד היין הזה, אלא הבשלות שלו, העשירה והמלאה בפרי מתקתק עד סופו"…

יקב שאטו גולן סירה 2006: 90 נקודות
" עדיין שומר על עידון ואיפוק… נוסף לו עומק והוא מעט שופע יותר מאשר בפעם הראשונה שפגשתי בו ב 2009… ימשיך להתיישן , ובזכות מרקמו העשיר, יש ליין עוד לאן להתפתח ולהשתפר… בטעימה זו היין טוב מאי פעם וזה סימן מאד משמח…"
יקב שאטו גולן סירה 2001: 90 נקודות
" מעט דק אך זהו יין יפיפייה. למעשה הכרם היה רק בן שלוש שנים וזהו הבציר הראשון של היינן אורי חץ… כנראה מזל של מתחילים אמר לי אורי… התיישן מצוין, מרקמו קטיפתי, מאופק ומלא ברבדים בשרניים המאפיינים סירה… הסיומת עסיסית וניחנת בשפע ארומטי מוקפד ומדויק… זהו כמובן יין סירה בסגנון עמק הרון הצפוני, לא מתוק, סירופי או ריבתי… אלגנטי בסגנונו, הפרי מעניק לו חיוניות מאד מושכת בעידונה.. מאד נעים לשתייה כעת, אך עדיין יש לו יכולת להמשיך להתפתח… זהו סירה מאד מרשים לגילו ולגיל הגפנים ממנו הצעיר ולשלב הבתולי בו היה היקב"…
כמה עוד ימשיך להתפתח? אין ספק שכבר חולל הפתעה רבה בהגיעו לגיל זה, אך בתנאי אחסנה נאותים כפי הנראה שאפשר לצפות לחמש שנים נוספות ואף יותר.

יקב שאטו גולן

טלפון: 04-6600026
פקס: 04-6600274
דוא"ל:[email protected]
יקב שאטו גולן, מושב אליעד רמת הגולן 12927

*** היין אינו כשר***

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top