חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב כרמי יוסף ברבדו עם יינות בציר 2016 סוביניון בלאן, שרדונה, ורוזה, לכבוד חג השבועות

יקב כרמי יוסף BRAVDO הינו יקב משפחתי הנמצא בלב הכרמים שהמשפחה מטפחת זה למעלה מ 130 שנה. אזור גידול הכרמים במדרונות המערביים של הרי יהודה אל מול היישוב כרמי יוסף, נודע בזכות ניקוז אוויר ייחודי ואדמת גיר עשירה המייצרים מיקרו אקלים אידיאלי לגידול ענבי יין.   הייננים, פרופסור בן עמי ברבדו ופרופסור עודד שוסיוב, הינם  מבכירי המומחים בישראל ובעולם בנושא גפן ויין. ההכרות העמוקה עם כל חלקה, הטיפול החקלאי המוקפד, טכנולוגיות הייצור המתקדמות והמסורת החקלאית בת 130 שנה בגידול גפן, באים לידי ביטוי בכל בקבוק הנושא את שם היקב. לכבוד חג השבועות המזוהה כל כך עם מאכלי גבינות, ופשטידות, עוגות, ומגדנות, מתוקות ומלוחות, התאמת יינות לבנים וסמוקים של פריחת האביב וחום הקיץ, היא פשוט מתבקשת. אנשי יקב כרמי יוסף ברבדו ממליצים לכם על 2 יינות לבנים סוביניון בלאן ושרדונה לצד רוזה, וכולם מבציר 2016.                                                                          

BRAVDO סוביניון בלאן 2016 יקב כרמי יוסף
על היין: היין הופק מ-100% ענבי סוביניון בלאן הגדלים בכרם יחידני בבעלות המשפחה באזור כרמי יוסף. מיד עם תום הבציר הידני נסחטו הענבים והמיץ קורר והותסס לאיטו במשך שלושה שבועות בטמפרטורה קרה של 11c-12c מעלות על מנת לשמר את ארומות הזן האופייניות.

רשמי טעימה שלי: אף, בעל סממנים בולטים של הזן עם ארומה פירותית פרחוניות לבנבנה והדרית טרופית משהו ולא שתלטנית של אשכולית ולימון, תפוח ואגס. בפה, יין קל עם פרי בשל ועגול עם רמיזה למתקתקות קלילה החומציות רעננה ובולטת. 

טעמים וארומות מטעם היקב: בתום תסיסה איטית ומבוקרת התקבל יין מאוזן בעל גוף קל, עם ניחוחות פירות טרופיים רעננים. מומלץ להגישו צונן בטמפרטורה 6c-8c.
מיין זה הופקו 3,000 בקבוקים בלבד.

אלכוהול: 12.5%

מחיר: 79 ₪.

 BRAVDO רוזה 2016 יקב כרמי יוסף

על היין: היין הופק מ- 100% ענבי מרלו בבציר מוקדם. היין בעל אופי פירותי עדין ובעל גוון וורוד מעודן. הפרי נבצר בשעות הלילה. בתהליך הריסוק, התירוש בא במגע קצר של כשעתיים עם הקליפות, עד הסחיטה והפרדת הקליפות מהתירוש. לאחר תסיסה קצרה בטמפרטורה נמוכה כדי לשמר את טעמי הפרי והארומה- התקבל – BRAVDO רוזה, יין שובה לב ומרענן.

רשמי טעימה שלי: גוף קליל, אף פרחוני, נעים, מרענן, לא מתוק מדי, ארומאטי, גוף עשוי טוב, עם חמיצות טובה ותומכת, פה, נוגע בקצת עשבוניות ותבלין לצד פרי אדום טרי תות שדה ודובדבן.

טעמים וארומות מטעם היקב: רוזה 2016, מתאים כל כך לימי הקיץ החמים, "יין שובב עם קריצה קלה" במיוחד לדור הצעיר של חובבי היין. הצבע, הטעמים, הארומה – סיבה טובה להנאה צרופה
בסדרה זו יוצרו 3000 בקבוקים בלבד.

אלכוהול: 13%

 מחיר לבקבוק: 79 ₪.

 BRAVDO  שרדונה 2016 יקב כרמי יוסף

על היין: היין הופק מ 100% ענבי שרדונה, ענבי היין גודלו בתהליך ייחודי להעצמת ארומת הפרי בעת הבציר. מיץ הענבים צונן במהירות בטמפרטורה נמוכה ותסס כחודש תסיסה איטית וקרה במיכל נירוסטה. לאחר מכן, שני שליש מהיין תסס בחביות עץ אלון חדשות,תוך ערבוב משקע השמרים במשך שלשה חדשים (סורלי). בתום התהליך, מוזג היין עם היין מהתסיסה הקרה.

רשמי טעימה שלי : ז'אנר שרדונה שאני אוהב עם נוכחות טובה של עץ, ואופי, לצד איזון טוב של טעמים וחמיצות תומכת. אלה, מעניקים הנאה של טעימת ולגימת יין, עם עגלגלות נאה של פרי, ומרקם נעים וטעים עם נגיעות רכות של פירותיות בשלה וחמאתיות קרמית. יין מהנה. מפתה לכשעצמו.

טעמים וארומות מטעם היקב: התוצאה הינה יין בעל דגש פירותי וחמאתי כמיטב המסורת של יינות  BRAVDO, בעל גוון זהוב עמוק וצלול וארומת פרי עוצמתית בעלת ניחוחות של פירות טרופים וניחוח וניל עדין.

תהליך הכנת היין:

היין יוצר בתהליך ייחודי המשלב חקלאות אינטנסיבית בכרם ושיטת ויניפיקציה המביאה למקסימום את ארומת פרי השרדונה. ענבי השרדונה מכרם היקב עברו טיפול בעקת מים לפני הבציר להעצמת ארומת הפרי, טיפול הניתן לכל ענבי היקב. מיץ הענבים צונן במהירות בטמפרטורה נמוכה ועבר הליך שיקוע של 24 שעות בקור להרחקת חלקיקים.

אלכוהול: 12.5%

מחיר : 90 ₪.

השרדונה של ברבדו זכה במדליות וציונים לשבח בתחרויות ברחבי העולם, וגם בתחרות הבינלאומית היוקרתית שרדונה דה מונד  chardonnay du-monde, הנערכת מידי שנה בצרפת.

  

יקב כרמי יוסף ברבדו

תמונות: אייל גוטמן

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top