חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוטי טפרברג מנכ"ל יקב טפרברג בראיון אישי לכבוד יום העצמאות ה-69 למדינה

1

סיפורו של יקב טפרברג הוא סיפורה של מסורת בעסק המשפחתי: את יקב טפרברג הקים הסב של סבא של מוטי טפרברג באמצע המאה ה-19. כממשיך דרכו וכנציג הדור החמישי של משפחת טפרברג שעובד בעסק המשפחתי – מוטי טפרברג חש מחויבות למסורת המשפחתית ולמרות הזדמנויות רבות ומפתות להשקיע בפיתוח עסקים נוספים הוא משקיע את כל משאביו ומרצו בפיתוח היקב. עם זאת, את 6 ילדיו הוא מגדל בנחת ומשאיר בידם את זכות הבחירה אם לעבוד ביקב וללכת בדרך המשפחתית או לבחור לעצמם נתיב משלהם. מוטי טפרברג, מנהל כיום את אחד היקבים המצליחים בישראל.

שלום מוטי. ברשותך כמה מילים לכבוד חג העצמאות ה-69 למדינת ישראל:

מה קורה ביקב טפרברג ואיך אתה מזהה את ההתפתחויות בשוק היין המקומי?
"
דבר ראשון יקב טפרברג עלה על המסלול הנכון. יש לו בְּסִיַּעְתָּא דִשְׁמַיָּא גדול. זה מסלול טוב, נכון ומדויק, שמוכיח את עצמו. מאז 2015 עם תחילת המיתוג החדש, אנחנו רואים את התוצאות החיוביות בשוק ברוך השם הן בכמות הבקבוקים הנמכרת ,הן בתמהיל המוצרים ובמחיר ממוצע לבקבוק, וזאת למרות מלחמת המחירים האגרסיבית שיש בשוק היין. יקב טפרברג כמדיניות וכתפיסת עולם אסטרטגית, אינו נגרר למלחמות המחיר אלא מנהל מדיניות מחיר קבועה ואפקטיבית במשך כול השנה. בחג האחרון, היקבים הוזילו את מחיר היינות לרמה שעד היום לא נתקלנו בהן, זה עשוי לגרור את כל שוק היין למשבר. אנחנו החלטנו אסטרטגית לשמור על איכות המוצר והמותג יקב טפרברג זה מאוד חשוב לנולכשעצמו, איננו מוכנים להתפשר לא על רמת איכות היינות ולא על מחירם. אנחנו דוגלים ביצירת יין שייתן VFM גבוה לצרכן. אנשים צריכים להבין, שלהקים יקב זה לא מפעל של מיצים, מים פלוס תמצית. יקב זו  ריצת מרתון ארוכת טוות עם ראייה לשנים רבות קדימה. כשאנחנו נוטעים כרם ועד שאנחנו מוציאים ממנו יינות איכות זה לוקח לנו בין 5 עד ל- 7 שנים. יקב  שמכבד את עצמו ,המוכר מוצר איכותי חייב גם לשמור על רמת מחירים נאותים אנחנו כיקב מקפידים על כך מאוד.

ומה דעתך על ה"קיטורים" של צרכני היין בישראל לנוכח מחירי יינות בחו"ל ?
"
אני לא שולל מבצעי שיווק של יינות 3 או 4 ב- 100. אם זה עונה לדרישות אותו צרכן, או מתאים לאותה חנות או רשת שיווק למכור ככה יין. זה בסדר גמור, כל זמן שזה לא בא על חשבון איכות המוצר, או חלילה וחס, הטעיית הלקוח. 25 ₪, 30 ₪, 40 ₪, ליין בסדרות בסיס זה בסדר. אבל למכור יין במחירי רצפה של 9 ₪ או 12 ₪, לא ניתן לייצר יין איכותי במחירים אלו. בחו"ל, הצרכן צריך להבין שאם הוא קונה ברשתות השיווק יינות מיובאים הנמכרים במחירי רצפה שכאלה, אלה יינות פשוטים מאוד ובדרך כלל לא טעימים. החקלאות באותן מדינות שמהן מיובאים היינות נהנים מסובסידיות ממשלתיות המאפשרות להם למכור את הענבים לאותו יקב במחיר סביר ומכאן מאפשרות ליקב להוזיל מחירים. אותה התמיכה הממשלתית חלה גם על יקבים מה שלא קורה כאן בארץ. ראינו באוסטרליה כשהיה משבר לפני 10-15 שנים עם יינות השיראז, יצאה ממשלת אוסטרליה עם קמפיין שיווקי בכל ארצות הברית לעודד את צריכת יינות השיראז האוסטרליים קמפיין שממשלת אוסטרליה השקיעה בו הון כסף ועד היום בארצות הברית רואים עד כמה הקמפיין הזה תרם לחשיפת והכרת ולעלייה בביקוש ובצריכה של השיראז האוסטרלי. מי שיש לו את האהבה הנשמה והתשוקה והיכולת הכלכלית לייצר יין ולראות את העשייה כהשקעה עם ראייה לטווח רחוק, אני מאמין שהקדוש ברוך הוא, יאיר את דרכו והוא יראה ברכה במעשה ידיו".

יציבות, תחרות, ייחודיות ובידול ?
"
אנחנו היקב הוותיק והמסורתי ביותר בארץ. עם ראייה עכשווית על פני הזמן ולטווח ארוך".

שת"פ עם יקבים אחרים?
"
אנחנו מברכים ומפרגנים לכולם בהצלחתם. אנחנו פתוחים לשיתוף פעולה עם כולם".

איפה אתה רואה יקב טפרברג בשנים הקרובות?

"אני לא נביא, אבל אני יכול לקוות ולומר, שהתקווה שלי והחלום והחזון שלי ש-150 השנים שחלפו יביאו לעוד לפחות 150 שנים שיחלפו, ושהיקב יתקיים וישגשג לדורות הבאים".

וירוסים, יש דאגה בענף?
"
הדאגה נכונה. הווירוסים בכרמים גורמים לנזקי ענק. זה יכול להביא לקריסתם של יקבים עד למחסור אמיתי ביין. אסור להקל ראש ועושה נכון מי שמוטרד ובצדק. רמת הגולן עשה חכם ונכון. כאן באמת צריך לבוא לידי ביטוי היבט השת"פ בין היקבים, אולי בדמותה של חממת ענק של משרד החקלאות מועצת הגפן והיין, מפוקחת מעבדתית, לגידולם של שתילי זנים נקיים מווירוסים, לטובת כולם".

בניהול עסק כמו יקב, האם הרומנטיקה קיימת ?
מוטי מחייך בסיפוק. "כפי שאמרתי בעסק, כמו יקב, אם אין אהבה, לב, נשמה, יד מכוונת, מנחה בחשיבה ובראייה לטווח רחוק בנטיעה ובשאיפה מתמדת לאיכות, ולשירות, באמונה גדולה באנשים שאתך ובאנשים שלצדך, בעצמך, בלקוחות שלך, ואם אתה לא חי, נושם, מריח וטועם, את העסק, 24 שעות ביממה, אין לך סיכוי להצליח".

מה המסר שלך לעם ישראל לכבוד יום העצמאות?
"
אני רואה את היקב בשנים הבאות ממשיך לפרוח ולשגשג ולדבוק בתפיסת העולם שהיא כולה מושתתת על משפחתיות, לאהוב, לכבד ולהתחשב בזולת, אני מאחל לעם ישראל להיות קשוב לשמוע לכבד את השונה לשים את האגו בצד. הקרדיט הוא לא מה שחשוב. מה שכן חשוב, זה מה שאנחנו עושים עכשיו ומה שאנחנו משאירים לילדים שלנו לאלה שבאים דורות אחרינו, לנו ולכל מדינת ועם ישראל, חג עצמאות שמח וכל טוב".

יקב טפרברג 1870  הוקם בשנת 1870 ע"י זאב זידה טפרברג, בעיר העתיקה , בירושלים והיה ליקב המשפחתי הראשון שהוקם בארץ ישראל בעת החדשה. מאז ועד היום, נמצא היקב בבעלות משפחת טפרברג.

בשנים האחרונות נמצא היקב בעיצומה של מהפכת איכות אשר בראשה עומד מוטי טפרברג. מהפכת האיכות, כוללת בין השאר, הקמת יקב מהחדישים והמודרניים בארץ , השקעות בנטיעת כרמים באזורי איכות , בטכנולוגיות ייצור יין איכותי בהשבחת ההון האנושי ושידרוג מערכות ההפצה והמידע.

היקב ממוקם על שטח של 20 דונם בלב כרמי ענבים למרגלות הרי יהודה המהווה  ציר דרך תיירות היין החשוב ביותר בישראל, אזור בו מתקיים שילוב של היסטוריה רבת שנים ואזורי גידול כרמים המיועדים לייצור יינות איכות המופקים מחלקות בודדות, המובחרות ביותר באזור.

מדי שנה משווקת החברה למעלה מחמישה  מיליון בקבוקי יין לישראל ולמדינות רבות ברחבי העולם.

יקב טפרברג 1870 מחזיק ב מותג "אפרת". תת מותג זה מאפשר להביא את איכות היקב לכל בית בישראל במחיר שווה לכל נפש ולהפוך את היין לזמין בכל רגע.

logo

יקב טפרברג

  • ת.ד 669 ד.נ שמשון 99803 צרעה

  • טלפון: 02-9908080

  • אימייל: [email protected] 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top