חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נבחרת היינות של יקב סלוקיה לכבוד שולחן הפסח

נבחרת היינות של יקב סלוקיה יינן שלום חגי"יקב סלוקיה" שבאזור התעשייה קצרין שברמת הגולן הוא יקב קטן המייצר כ-10,000 בקבוקי יין אדומים ולבנים בשנה. היקב הוקם בשנת 2004 ושוכן בסמוך למסעדת הקצבים “מיטשוס” יקב סלוקיה הינו חלק בלתי נפרד ממסעדת "מיטשוס" שמתמחה בהכנת מנות בשר מעדרי הבקר של רמת הגולן הידועים באיכותם. חגי שלום ושיפי רעייתו, התמחו בייצור יין בעשור האחרון ועושים את כל עבודת היקב, מהכרם ועד הבקבוק, מתוך התפיסה שעיקר עבודת היין נעשית בכרם. כדי שהחוויה הקולינרית תהה מושלמת הם מציעים ללקוחותיהם יין משובח שמשלים את החוויה הקולינרית הייחודית. יינות היקב, מוצעים למכירה למסעדות וחנויות יין ייחודיות. יקב סלוקיה משלב שיטות מסורתיות עם חידושים טכנולוגים והיין מבטא את הכרם וה"טרואר" עם שימת לב מיוחדת ליצור יין משלים לחוויה הקולינרית שמציעות המסעדות השונות. יש לי את הזכות והכבוד, להימנות בין ידידיהם הקרובים, של שיפי וחגי שלום. הרבה בזכות היותם זוג חביב, שיודע לעשות אוכל טוב ויין טוב, ובעיקר בשר איכותי ומשובח, מצרך שאני כה מחובר עליו. במסעדת "מיטשוס" שבבעלותם בקצרין, נפגשו לראשונה דרכינו, ולשמחת שני הצדדים, הרבה יותר מפעם אחת. הייתה לי הזכות לטעום לראשונה מהיינות של יקב סלוקיה בהתהוותו, עוד בתחילת דרכו של חגי שלום כיינן, בעת שעוד היה עסוק בלימודי יין.  חגי, מעיד על עצמו "ככזה שעשה יין, עוד לפני שהחל ללמוד, והיין שעשה היה יין טוב. כמה הבין מה הוא עשה, זו כבר שאלה אחרת". אל תקלו ראש בעובדת היותו של יקב סלוקיה "שלוחה" של מסעדת הבשרים "מיטשוס" ולו על שום העובדה הממש לא פעוטה שהיקב מחזיק בתוכו את מיטב המיכון והטכנולוגיה בהשקעה כספית של כמיליון שקל וזה הרבה כסף במונחים של יקב הנמצא בתוך מסעדה מאוד מצליחה, אחות גדולה ובכורה, למסעדה שנפתחה לא מזמן בשדה אליעזר וחגי שלום נמצא בה רבות בכדי למנף אותה ולהביא אותה להצלחה כמו האחות הגדולה.  את ההשכלה האקדמית שלו, רכש חגי שלום במכללת אוהלו במגמת ייננות. בבציר 2011 בצר חגי כ- 9-טון ענבים מהם הוא מייצר מאז ועד היום כ- 10,000 בקבוקים תחת המותג "יקב סלוקיה" שהפך והופך ליקב בעל שם עם יינות טובים. יקב סלוקיה מייצר יינות איכות, תוך הקפדה רבה על גידול הכרם. כל בציר הוא שילוב של ידע ומקצוענות עם תשוקה ליצור יין. יקב סלוקיה ממליץ לכבוד שולחן הפסח על 4 יינות נבחרת מפורטפוליו היינות של היקב. 1 לבן ו-3-אדומים. היינות אינם כשרים.

יקב סלוקיה שרדונה 2015

רשמי טעימה שלי: זהו שרדונה עשוי היטב. יין מושקע שעשוי בז'אנר המיושן בחביות עץ אלון ובמקרה הזה החביות גם חדשות. האף, פירותי נוכח פרי לבן. אפרסק. כך גם עץ החבית. בפה, פרי לבן נקי. חומציות טובה. מינראליות. נגיעונת של מליחות. הגוף קל עד בינוני. הפרי מורגש ומוחשי. קריספי. איזון טוב.

זן: שרדונה

בציר: 2015

סגנון: יין לבן יבש

כרם: בן זמרה

התיישנות: 8 חודשים בחביות עץ אלון חדשות

אלכוהול: 13.5%

תיאור היין על פי היקב: ענבי שרדונה נבצרו בבציר ידני בכרם בן זימרה גוון זהוב בהיר מפגין חיות ומושך, האף מאוזן מרוכך המבטא ניחוחות מתקתקה סוכריות תפוחים, אגסים בשיא פריחתם. סיומת ספק חמאתית ספק מתובלת, בפה מתגלה יין אלגנטי שופע טעמי אגס בשל ותפוחים חמצמצים. עץ קלוי במידה, מחמיא לטעמי הפרי יוצר מסגרת נעימה המשתלבת יפה עם המרקם האלגנטי של היין, סיומת בינונית ונעימה המשאירה טעם של עוד.

הגשה בטמ'פ של: 10 עד 14 מעלות

כשר: לא

מחיר לצרכן: 89 ש"ח.

יקב סלוקיה קברנה סוביניון 2014

רשמי טעימה שלי: קברנה סוביניון קלאסי, עם מאפייני אופי זני. אף, שופע פרי יער שחור, וכחול, דובדבן ושזיף בשל קאסיס רמיזות למנטול, קקאו טבק וציפורן. הגוף מלא, עמוד שדרה איתן "שרירי" שופע בפרי עסיסי. עגול. הרבה עולם חדש. נגיעות של וניל וגם שוקולד. אלגנטיות. חמיצות תומכת גוו. סיומת מלטפת.

סוג היין: יין אדום יבש

כרמים ובציר: הענבים ליין נבצרו בבציר ידני בכרם בן זימרה שבגליל העליון ותל שיפון ברמת הגולן. שילוב בין אזורי הגידול, יצר יין עשיר, בעל מנעד טעמים רחב ורבדים מתפתחים.

תיאור היין על פי היקב: עשיר בארומות דומדמניות מיובשות , קפה קלוי ופרי בשל בפה מתגלה יין לעיס ומאוזן , עשיר ברבדי תבלינים ופרי המשתלבים בהרמוניה מלאה. עקביות אחרי הבליעה הולידה את אותם טעמים במדויק. קברנה מדויק ועשוי היטב  הניחן בהרמוניה מרשימה המפגינה מרחב טעמים ורבדים מתפתחים .

התיישנות: 12 חודשים התיישנות בחבית עץ אלון

אלכוהול: 14.5%

כשר: לא

מחיר לצרכן: 109 ש"ח.

יקב סלוקיה שיראז 2012

רשמי טעימה שלי: שיראז "עולם חדש" צבע אדום ארגמני כהה. באף, פרי יער אדום ושחור ופרחוניות סגלגלה. בפה, עגלגלות ומתקתקות מרומזת נגישות טעימה לשתייה. נגיעות תיבול עם רמיזות עשבוניות. רציתם להילחם בשומן? קחו, והרי לכם, שחקן מפתח.

כרמים ובציר:  ענבי שירז נבצרו בבציר ידני מכרם עמק קדש ובחלקת כרם אורגני צבעון שבגליל העליון.

תיאור היין על פי היקב: ארומות ענבים בשלות ומתקתקים על גבול הצוף, בוקה חביות עץ קלויות במגוון ניחוחות מפתים, קטורת וצימוקים אוזבקים. היין מפגין רבדים מעניינים ועקביים, רכות ואלגנטיות בפה לצד גוף בינוני קטיפתי ומאוזן.

אלכוהול: 15%

התיישנות: 12 חודשים בחביות עץ אלון.

המלצת הגשה עם מנות אוכל: מומלץ עם נתחי עגל  משויישים מעט שומניים, פריים ריב, אנטריקוט עגלות  ואולי פורטר האוס שומני.

כשר: לא

מחיר לצרכן: 109 ש"ח.

יקב סלוקיה סוגני SOGANI בלנד 2014

רשמי טעימה שלי: הצבע כהה ועמוק. השוליים בוהקים. האף, פירותי מאוד. פרי יער שחור, דובדבן ושזיף, קאסיס, רמיזות לקפה, טבק וקקאו. הגוף בינוני עד מלא. החמיצות נוכחת תומכת גוו. הפרי נוכח ומוחשי נוגע בעגלגלות. הוספת ענבי הפטי ורדו לבלנד המסורתי של הקברנה-מרלו, תרמה לתיבול, לארומאטיות, ולאלגנטיות. המרלו תרם רכות, אופי ועומק מסוים. הסינרגיה בין הזנים האדומים יצרה הרמוניה ועוצמה טאנית. הסיומת ארוכה וממושכת.

סוג היין: יין אדום יבש

הרכב היין: קברנה סוביניון 40% , מרלו 40%, פטי וורדו 20%

כרם: צבעון , בן זימרה

תיאור היין על פי היקב: יין זה מיוצר מענבי קברנה סוביניון, מרלו ופטי וורדו שנבצרו בבציר ידני. קברנה מכרם בן זמרה בעל גוף רחב שבנה את מבנה היין, מרלו כרם בן זמרה מעודן בעל טעמי פירות יער אדומים מעודנים, פטי וורדו כרם צבעון אורגני מאוזן חומציות מודגשת מבליטה את טעמי הפרי השחור. יין מעט טאניני שיכול להישמר עוד מספר שנים .

התיישנות: 12 חודשים עץ אלון

אלכוהול: 14.5%

התיישנות: יושן בחביות עץ אלון חדשות למשך 12 חודשים

התאמה למנות אוכל: מתאים למאכלי בשר אדום תבשילי קדרה ומנות חלבונים מורכבים.

כשר: לא

מחיר לצרכן: 109 ש"ח.

לוגו יקב סלוקיהמיטשוס בע"מ מסעדת קצבים/ יקב סלוקיה/ קצביה/ קייטרינג – גריל לאירועים 
אזור תעשייה קצרין, ת.ד. 3649 רמת הגולן | טלפון 04-6963334 | פקס 04-6963335

מיטשוס צומת שדה אליעזר 04-6997005

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top