חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ברבדו כרמי יוסף משיק 2 יינות חדשים לכבוד שולחן הפסח סוביניון בלאן 2016 ו- קופאז' 2014

צמד ברבדו כרמי יוסף אייל גוטמןאני מלווה בהערכה רבה, את יקב ברבדו ואת אנשיו, שנים רבות. יש לי את הזכות להרגיש ולדעת שרבים מבני המשפחה המקסימה הזו, הם מידידיי הטובים ובכל ביקור שלי ביקב, נותנים לי להרגיש בבית. יש לי כבוד רב לזקן השבט פרופסור בן עמי ברבדו וכבוד גדול לעודד שוסיוב הידען והצנוע. את המושכות ביקב, מוביל ביד רמה ואוהבת בן המשפחה המנכ"ל זורי ארקין ולאן שלא תסתכלו מי מבין בני המשפחה נמצא שם לתת יד וכתף תומכת ולהשתתף בהצלחה. היינות של BRAVDO, הם פרי ידע מצטבר של הייננים פרופ' בן עמי ברבדו ופרופ' עודד שוסיוב, בני המשפחה שכבר ארבעה דורות מגדלים גפנים ומייצרים יין ארצישראלי מן הכרם – לבקבוק, החל מהיכרות עמוקה עם כל חלקה וטיפול חקלאי מוקפד, ועד ליצירה של היינות והאיכותיים. יקב כרמי יוסף BRAVDO, שהוקם בשנת 2001, הוא אחד היקבים היחידים בישראל שיושב בלב כרמיו, ליד הישוב כרמי יוסף שבשיפולי הרי יהודה, על אדמת גיר כבדה ועשירה באבן. כל מגוון יינות היקב מופקים מענבים הגדלים בכרמים הסובבים את היקב. בשבועיים האחרונים, השיק היקב יין לבן סוביניון בלאן חדש מבציר 2016, ולצידו גם קופאז' בלנד מבציר 2014. מדובר ביינות מושקעים, עשויים היטב, שיכבדו ויעשירו לכם את שולחן החג ואת מנות האוכל.

יקב ברבדו כרמי יוסף – סוביניון בלאן 2016
סוג היין : יין לבן יבש

הרכב היין : יין זני על טהרת ה -100% ענבי סוביניון בלאן הגדלים בכרם יחידני בבעלות המשפחה באזור כרמי יוסף.

רשמי טעימה שלי : צבעו זהוב עם גוונים ירקרקים שוליים בוהקים. באף, יין שמפגין מאפיינים זניים. רעננות של הדרים, פרחים ועשבוניות ואופי פירותי. בפה, חומציות נוכחת ומורגשת לצד פרי טוב מאוזן אלגנטי עם חלקלקות נעימה מרמזת קלות על מתקתקות. הסיומת יבשה.

הבציר : מיד עם תום הבציר הידני נסחטו הענבים והמיץ קורר והותסס לאיטו במשך שלושה שבועות בטמפרטורה קרה של 11c-12c מעלות על מנת לשמר את ארומות הזן האופייניות.

תיאור היין על פי היקב : בתום תסיסה איטית ומבוקרת התקבל יין מאוזן בעל גוף קל, עם ניחוחות פירות טרופיים רעננים.

טמפרטורת הגשה מומלצת : מומלץ להגישו צונן בטמפרטורה 6-8 מעלותC

כמות בקבוקים : 3,000 בקבוקים בלבד.

כשר : כן.

אלכוהול : 12.5%

מחיר בחנויות : 79 ₪. לבקבוק.

יקב ברבדו כרמי יוסף Coupage 2014

סוג היין : יין אדום יבש – בלנד 3 זני ענבים.

הרכב היין : ה Coupage, שמושק בימים אלו, מורכב מ 40% ענבי קברנה פרנק, 33% שיראז ו 27% קברנה סוביניון שנבצרו מכרם יחיד באמצע ספטמבר 2014.

רשמי טעימה שלי : אנשי היקב, לא חסכו מילה טובה ומידע מדויק בכדי לתאר את היין. מצאתי יין טוב מרתק במורכבותו. אף, פרי אדום ושחור, תיבול ועשבים לצד רמיזה לירקרקות פיראזינית, אנימאליות וקלייה. הפה, עסיסי שופע פרי. חומציות טובה נוכחת תומכת גוו. הטאנינים נוכחים מלמדים לצד החומציות והאלכוהול על פוטנציאל השתבחות על ציר הזמן.

בכרם : המעקב המדויק, אחרי ההבשלה הפנולית של הענבים וקביעת מועד הבציר בשיאה של הבשלה זו, בשילוב עם עומס יבול אופטימאלי שהיה ב 2014 , הניב פרי ויין באיכות גבוהה במיוחד.
תיאור היין על פי היקב : ה Coupage הוא יין יבש, בעל גוף מלא וצבע אדום עמוק עם גוון סגלגל ומאופיין ע"י סינרגיה עוצמתית של שלושת הזנים המרכיבים אותו. היין מורכב בריחו ובטעמו והוא בנוי מרבדים של טעמים וריחות המתגלים לטועם עם כל הרחה וטעימה, במרווחים של מספר דקות. בכל טעימה, מתגלים מרכיבים חדשים בעיקר פירותיים. כעבור מספר טעימות ניתן להרגיש את טעם הבשלות – חגיגה לחושי הטעם הממזגים עם הריחות המתגברים ובמקביל –מתעדנים. באף, בעל בשומת מורכבת המכילה רמזים של מתקתקות: פטל, שזיף אירופי ופלפל ירוק שמקורם בהורה קברנה פרנק והצאצא קברנה סוביניון. בפה, גרגרי יער שחורים שוקולד ותבלינים צמחיים משתחררים תוך מגע מתמשך עם הלשון והחך. גוף היין מלא, וממתן את העפיצות הטנינית ומאפשר תחושת פה מהנה, מורכבת ומאוזנת המאפשרת שתייה מעתה ועד סוף העשור.

יישון : היינות התיישנו במשך 12 חודשים בחביות עץ צרפתיות (75%) ואמריקאיות (25% ) תקופת היישון אפשרה מיתון העפיצות תוך שמירה על רמזים חושיים של עץ אלון ווניל וטעם חמאה ללא פגיעה בטעם הפירותי.

פוטנציאל השתבחות : היין צפוי להתפתח היטב בבקבוק עד עשר שנים.

אלכוהול: 14%

כשר : כן.

מחיר בחנויות : 149 ₪. לבקבוק

 

logoיקב ברבדו

מרכז המבקרים הפסטורלי נמצא בלב הכרמים שמול היישוב כרמי יוסף על כביש 44, בין כרמי יוסף לפדיה.

הדר אלרואי   050-2207022  לקוחות פרטיים ותיאום ביקורים ביקב.

להוראות נסיעה מפורטות – לחצו כאן

צילום : אייל גוטמן

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top