חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמות נפתלי ממליץ על יין חדש לשולחן הפסח "פרימו"

IMG_11339 copyיקב רמות נפתלי ממוקם בעמק קדש, אזור מיוחד בו גדלו ענבי יין משובחים כבר בימי קדם. היינן, יצחק כהן חלם להקים יקב משפחתי קטן ואיכותי, והחל מייצר יינות בעצמו בשנת 2003 – ומאז זוכה היקב לתשואות ופרסים בתחרויות רבות בארץ ובעולם. ביקב מיכון טכנולוגי מהמתקדמים בעולם. כרמי היקב ממוקמים בעמק קדש, בין מושב רמות נפתלי למושב דישון. הכרמים ממוקמים בשיפוליו הדרומיים של עמק קדש. חזון יצור היין ביקב : פיתוח, גידול ויצור יינות מזנים שונים המתאימים לאזור הגידול. ביקב מגדלים 6 זני ענבים: קברנה סוביניון, מרלו, שיראז, פטיט ורדו, מלבק וברברה. לכבוד שולחן הפסח, ממליץ איציק כהן הבעלים ויינן היקב על יין אדום יבש חדש "פרימו" העשוי בלנד של ענבי ברברה וענבי מרלו מבציר 2014 ואיזה יין נפלא ומיוחד הוא זה.

יקב רמות נפתלי "פרימו" 2014

רשמי טעימה שלי : ניכר עליו על איציק כהן היינן, שהוא כבר למד עד כדי בקיאות, מה הוא יכול ויודע להוציא, מענבי הברברה הגדלים כמעט ממש סמוך לחלון ביתו. ומיין שהיה נשען כולו על טהרת ענבי הברברה, יוצא איציק עם יין חדש, שונה, אחר, כשאל נתוני הבסיס הכל כך מוכרים לו לאיציק של הברברה הוא מוסיף ענבי מרלו. את היינות הוא יישן בנפרד, את הברברה שנה ואת המרלו לשנתיים, ואז רקח את הבלנד הסופי. התוצאה היא יין בצבע אדום סגול, עם אף ארומאטי עז ופרחוני, מביא עמו עשבוניות מתובלת לצד ליקוריץ, ציפורן, פטל שחור, שוקולד, נגיעות פלפל לבן, ורמיזה לרצפת יער רטובה. בפה, החומציות הכל כך אופיינית לברברה נוכחת, מאוד רעננה, והיא מורגשת ומלווה את הרכות והעגלגלות, שהביא עמו המרלו, באיזון נהדר, הנוגע בקפה וטבק, תה שחור ושזיף מיובש. איזו הפתעה נעימה היא בפה. אין לי ספק ששנים קדימה, היין רק ייטיב וישתבח. מאוד אהבתי.

סוג היין : יין אדום יבש

זני ענבים המרכיבים את הבלנד : 70% ברברה 30% מרלו.

יקב רמות נפתלי הנו מראשוני היקבים בארץ שנטעו והשיקו יינות על טהרת זן ענבי הברברה. זן הברברה הנו זן ענבים נפוץ באזור פיאמונטה באיטליה.

בציר : ענבי הברברה נבצרו בבריקס של 24 ו- PH 3.30. תסיסת הברברה מהירה מאוד, השרייה ארוכה עם הקליפות. יין הברברה בצבע אדום לא חזק המיוחד. הטעמים חומציים וארומטיים מאוד.
לבלנד הפרימו נבחר מרלו משנת בציר מאוד מיוחדת שיוצאת אחת לכמה שנים. בריקס 26.5 PH 3.45 צבע אדום כהה ביותר. טעמי מרלו עשירים ביותר.

יישון בחביות : הברברה התיישנה 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות בנות שנה.
המרלו התיישן בחביות עץ אלון במשך 24 חודשים.

אלכוהול : 14%
תיאור היין על פי היקב : השילוב של המרלו באחוז זה נותן ליין עידון מיוחד לטעמי הברברה שמאוד חזקים.
היין יגיע לשיאו אחרי 8 שנים.

כשר : כן.

כמות בקבוקים : 800

מחיר לצרכן : 50$ בדיוטי פרי בן גוריון. 200 ש"ח ביקב.

היין נמכר בארה"ב. בדיוטי בנתב"ג, בחנות היקב, ובמסעדה אחת בתלפיות בחיפה.

imagesיקב רמות נפתלי

מושב רמות נפתלי, ד.נ. מרום הגליל 13830
טלפון ביקב: 04-6940371
נייד, יצחק: 054-7983100
פקס: 04-6902661
אימייל: [email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top