חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב פסגות עם 3 יינות לכבוד שולחן הפסח פסגות רוזה 2016, פסגות פיק 2014, ויין הדגל פסגות קברנה סוביניון סינגל ויניארד 2014

23

אחת התכונות החשובות של יקב טוב, הם מקור הענבים שלו, עבודת כורם קפדנית, עבודת יינן מקצועית, ושנות בציר טובות לצד עקביות באיכות. ליקב פסגות יש את נתוני הפתיחה המצוינים הללו והוא שומר עליהם בקנאות רבה. יקב פסגות הוא היקב שבו 2 ה"יעקב" עושים מלאכת קודש. יעקב אחד הוא הבעלים ומנכ"ל היקב יעקב ברג, ויעקב שני הוא יינן היקב יעקב אור-יה. החיבור בין השניים עושה את יינות היקב למה שהם. נהדרים, מבוקשים, ונמכרים היטב בשווקי חו"ל, בחנויות הדיוטי פרי בארה"ב, והם אהודים מאוד כאן בארץ. הערה מיוחדת: יין פסגות רוזה 2016 בכשרות הבדץ העדה החרדית.  (החל מבציר 2016 כל יינות היקב בכשרות הבדץ העדה החרדית). לכבוד שולחן הפסח. ממליץ היקב על 3 יינות פסגות רוזה 2016, פסגות פיק 2014, ויין הדגל פסגות קברנה סוביניון סינגל ויניארד 2014. ואיזה 3 יינות נפלאים אלה.

יקב פסגות רוזה 2016

כרמים ובציר:

22.8.16      מרלו עפרה

"                  מרלו הר ברכה

"                  סירה אלון מורה

31.6.16      פטיט סירה גבעת הראל

הרכב זני:

מרלו                 49%

פטיט סירה        36%

סירה                 15%

נתוני יין:

pH       3.26%

TA       5.9 גרם\ליטר

Alc.      12.9%

סיווג:     יין רוזה יבש

תהליכי ייצור: רוזה מבציר ייעודי לרוזה, וברמת הבשלה המתאימה ליין רוזה. ענבי המרלו והסירה נבצרו ביום אחד, נסחטו יחד ותססו יחד. הפטיט סירה נבצר ונסחט בנפרד, ולאחר התסיסה עורבב עם המרלו והסירה.

על היין: יין רוזה רענן ופריך, מבנה אלגנטי, בעל קו מינראלי וארומות וטעמים של פרחים, פירות הדריים ופירות יער.

רשמי טעימה שלי: רעננות וחמיצות עדינה גוף קל וארומות כייפיות של אשכולית אדומה, משמש, רמיזה לתות שדה ונגיעות דובדבן אדום. בפה, טעמים של פרי אדום טרי ומשמש צעיר. מתקתקות נעימה קלילה ממלאת את החך נוגעת קלות במרירות מסיימת.

מחיר לצרכן:  60 ש"ח

יקב פסגות פיק 2014:

כרמים: הרי ירושלים

בציר:    2014

הרכב:

סירה                 42%

פטיט סירה        42%

מורברדרה        16%

נתוני יין:

pH       3.61

TA       6.0 גרם/ליטר

Malic   0.0 גרם/ליטר

%Alc.      14.0

סיווג:  יין אדום יבש

תהליכי ייצור: ציר ידני, תסיסה והשריה על הקליפות למשך כשבועיים וחצי למיצוי עומק טעמים, יישון בחביות צרפתיות למשך 12 חודשים, סינון גס בלבד.

תיאור היין:  פיק 2014 הינו יין המורכב מזני עמק הרון, המותאמים באופן מחמיא לאקלים ארצנו. הסירה ניתן את הפרי השחור והתבלינים, הפטיט סירה את המסגרת הטאנית והפרי האדום, המורברדרה את החיוניות והרעננות שעושים את היין לרענן וצבעוני. התוצאה היא יין בעל מבנה ארומטי עשיר ודחוס. פרי שחור, פלפל שחור, שוקולד מריר, פרחים מיובשים ומינרליות. ליין מרקם קטיפתי עם וחומציות תומכת, וטעמים דחוסים של פרי  אדום ושחור, פולי  קפה, משר מעושן, מינראליות, אגוזי לוז ןמעט פריות אדומים  מיובשים. בתנאי יישון נאותים, היין צפוי להשתבח על ציר הזמן.

רשמי טעימה שלי: יין מתובל ועשיר בטעמי פטל שחור ופרחוניות סגלגלה לצד רמיזה של פלפל ונגיעות ציפורן ארומות של פרי עז המשתלב היטב עם עץ החבית וניחוח עץ האלון לצד גרגרי יער, בשר מעושן ופלפל שחור.החומציות תומכת גוו נוכחת. המרקם עגול, קטיפתי ומלטף. הסיומת ארוכה וטובה. 

יקב פסגות קברנה סוביניון סינגל ויניארד 2014:

מועדי בציר:  15.9.16, 22.9.16

הרכב: 100% קברנה סוביניון, כרם פסגות

נתוני יין:

pH        3.69

TA        5.3 גרם\ליטר

Alc.      14.9%

סיווג:

יין אדום יבש

על הכרם:

הכרם בפסגות נמצא בגובה כ-900 מטר מפני הים, קרקע סלעית גירית ואדמת רנדזינה רדודה. המקום מאפשר הבשלה איטית ויציבה (כ-1.0 בריקס בשבוע) ובציר בתאריכים הקלאסיים לקברנה סוביניון (בין ה-10 לספטמבר ועד ה-10 לאוקטובר). הכרם נותן פרי בעל מאפיינים אלגנטיים ועקביים, ולכן הוא בוקבק בנפרד.

תהליכי ייצור: הבציר חולק לשני מקטעים, לפי שונות ההבשלה בחלקות השונות. הענבים נמעכו והותססו בטמפרטורה מבוקרת וקרירה יחסית (24-26 מעלות). לאחר התסיסות היין יושן בחביות צרפתיות והונגריות בנפח 300 ליטר.

על היין: יין בעל גוף בינוני עד מלא, מנעד ארומות וטעמים של פרי אדום ותבלינים.

רשמי טעימה שלי : זהו יין קברנה סוביניון יוצא דופן הנושא על כתפיו מושגים כמו "יין פרימיום" ו"יין דגל" והוא לוקח את המעמסה הזו בקלות אופיינית כזו השמורה לקברנה סוביניון מלך היינות. ואולי מיינות הקברנה סוביניון היותר טובים ומוצלחים שלגמתי לאחרונה. באף מורכבות עשירה ומענגת המרמזת על פרי יער שחור ואדום בשלים לצד עשבוניות ירקרקה ונגיעות תה כהה אניס וליקוריץ קקאו ואדמה. הגוף מלא זקוף ואיתן עשיר בפרי דחוס מאוזן היטב בחומציות תומכת ריכוז של טעמי דובדבנים, שזיף שחור, פירות בר, ובטעמי אדמה ותיבול ים תיכוני. הסיומת ארוכה עוצמתית וממושכת. וואו איזה יופי של יין. להשכיב שנים קדימה, לתת או לקבל מתנה או לשתות ולבכות מהנאה צרופה.

מחיר לצרכן:  220 ש"ח.

הורדיקב פסגות

ישוב פסגות
ד.נ.מזרח בנימין 90624
טלפון: 02-9979333

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top