חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הבוטיק וורטמן ממליץ על 2 יינות לשולחן הפסח פומה בלאן 2015 ועמק שפיה אדום 2013

2

בספטמבר 2009, הייתי כתב היין הראשון שהכיר וכתב על יקב הבוטיק וורטמן. או אז עת פגשתי לראשונה את היינן חי וורטמן, הכול היה צעיר, חדש, מאוד תחילת הדרך. מאז, הייתה לי הזכות לאורך ציר הזמן לטעום את היינות של חי, והפעם האחרונה הייתה בתערוכת היין סומלייה 2017. כאן, כבר הפגין חי הרבה ביטחון עצמי, של יינן "משופשף" והיינות שלו גם מעידים על כיוון ברור ייחוד ואופי. יקב וורטמן, הינו יקב בוטיק חיפאי, שצמח מאהבה גדולה. אהבה לטבע, אהבה לכרמל וכמובן אהבה ליין. כל תהליך יצירת היינות הוא תהליך ידני מגידול הגפנים דרך הבציר ועד לביקבוק. היינות האדומים הם בעיקר בלנדים של זנים הגדלים בשני כרמי היקב בכרמל בלבד. היין הלבן, מיוצר מענבים המגיעים מכרמים בעמק שפיה. ביקב מייצרים כמות בקבוקים קטנה, המאפשרת שמירה על אופי ייחודי. יקב הבוטיק וורטמן ממליץ על 2 יינות לשולחן הפסח. פומה בלאן 2015 ועמק שפיה אדום 2013. יינות מוצלחים ומומלצים.

יקב וורטמן פומה בלאן 2015

סוג היין: יין לבן יבש

זנים: 100% ענבי סוביניון בלאן

כרמים: כרם בעל בעמק שפיה באזור הכרמל

התיישנות: 10 חודשים בחביות עץ אלון לאחר תסיסה קרה בחביות

אלכוהול : 13%

כשרות: לא.

רשמי טעימה: זהו סוביניון בלאן "מבושם". צבעו זהוב קש הגוף בינוני באף פרי הדר גויאבה צוף ואשכולית בפה, אפרסק לבן וקיווי ונוכחות מאוד נעימה מרוכזת וארומאטית של הפירות הנ"ל עם נגיעות מלון צהוב וליצ'י וניחוח קל מעושן מהחבית. היין מעוגל. חומציות מאזנת עדינה ומרעננת את המתיקות הארומאטית. הטעם המסיים ארוך ועשיר בטעמי פרי.

מחיר לצרכן: 95 ש"ח.

יקב וורטמן עמק שפיה אדום 2013

סוג היין: יין אדום יבש

זנים: היין עשוי מ- 60% ענבי פטי ורדו, 30% ענבי מלבק, 10% ענבי קברנה סוביניון

כרמים : הענבים מגיעים מכרמים מובחרים בעמק שפיה שבאזור הכרמל

התיישנות : 15 חודש בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול: 13.5%

כשרות: לא.

רשמי טעימה: צבעו סגול שחור כהה גוף מלא ומוצק מורכב ועשיר ויחד עם זאת אלגנטי פירותיות כהה ומרוכזת עם טאנינים עוצמתיים. נוכחות קלייה של עץ חבית, מרקם נעים ועשיר, טעמי הפרי הבשלים מורכבים ומאוזנים בחמיצות טובה היינן מתאר את היין כבעל "אגרוף פלדה בכפפה של משי".

מחיר לצרכן: 130 ש"ח.

יקב וורטמן

יינן חי וורטמן

רחוב נתיב אופקים 23, חיפה 34467

טל:04-8112753 נייד:054-7522221

[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top