חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב דלתון משיק את יין הפרימיום מתתיה 2013 ומציג קו חדש של מיתוג ושינוי תדמית

 

MATATIA+BOX

יקב דלתון נוסד בשנת 1995 על ידי האב מתי הרוני ובנו אלכס. יקב דלתון חגג כבר 20 שנות עשייה. ליקב סדרות יין "כנען", "אסטייט", "עלמה", "רזרב", "סינגל", "מתתיה". "היקב ממוקם בלב הגליל, זוהי פנינה בצפון הארץ הממוקמת סמוך למושב כרם בן זימרה ברמת דלתון, השואבת את גישת המצוינות מהאנשים וממנחות הטבע הסובבים אותה". מרבית כרמי היקב, נטועים בגובה של 650- 900 מטר מעל פני הים. באירוע כתבי יין ואורחים רב משתתפים, לרגל השקת יין הדגל מתתיה מבציר 2013 של יקב דלתון, פרשו ופתחו לטעימה אנשי היקב את כל פורטפוליו היינות ומדובר במגוון עשיר מייינות הבסיס ועד ליין הדגל. באירוע, בחר מנכ"ל ובעל היקב אלכס הרוני להציג בפני הבאים את משנתו ואת שינוי תוויות ותדמית של היקב.

!cid_C4F5A4FB-CF59-432B-96DE-8E49754EF79B

וכך אומר אלכס הרוני הבעלים של יקב דלתון: " יין הדגל  מתתיה יוצא פעם ב …כשלא יודעים מתי הב..הבא. היין הראשון הושק ב- 2006, השני הושק ב- 2008, והנוכחי המושק הוא מבציר 2013. בשווקים בחו"ל במיוחד, יש הרבה מאוד אנשים שמחכים ליין הזה.

חשוב לי אומר הרוני להציג בפניכם מהו החזון ומהי הדרך. בעשרים השנים הראשונות של היקב נושא התדמית והמיתוג של היקב היה אבולוציה ונאיביות שערבבה בין כל מיני סגנונות בלי איזה שהוא חוט מקשר בין יינות הסדרה הנמוכה ליינות הפרימיום. לפני עשרים שנה זה היה בסדר. היו משהו כמו 30 יקבים והיה מקום לכל אחד לבטא את עצמו. ויכולנו לעשות כל מה שאנחנו רוצים אבל חולפות השנים ואני למדתי שמותג צריך בסיס ושוק היין בארץ השתנה. גם בתחכום שלו וגם בעומס שלו. אנחנו כיקב צריכים למצוא את המקום שלנו ואני גם חושב שאנחנו צריכים להמציא את המקום שלנו מחדש בתוך השוק. אנחנו יקב מוכר ומוערך אבל היינו צריכים להתאים את עצמנו למציאות הנוכחית שבה אם אתה לא מתקדם אתה נשאר מאחור. ענף היין מתקדם ואנחנו צריכים להתקדם איתו ולשאוף להיות צעד אחד לפניו אנחנו לא רוצים להיות כמו יקבים או אין ספור מותגים ששכחו להשתנות ושנשכחו מאחור ושלא ידעו לזהות ולהתאים את עצמם לרוח התקופה ולכוחות השוק. אני רוצה להיות היקב המוביל בארץ. המיתוג החדש הוא, אבן יסוד חשובה ליקב.

!cid_0AB9131F-96BB-466B-9890-5F207B66A202

זה יוביל את דלתון לעתיד. זוהי התחלה של מיתוג עקבי ומאוד ברור שייתן לנו לקחת את היקב קדימה לעוד 20 שנה. זו הפעם הראשונה ואני מודה בזה, שעצרנו לרגע להביט על עצמנו פנימה על מה שאנחנו עושים בכדי לראות אם זה מתאים או לא מתאים ואם מה שאנחנו עושים זה נכון. בחנו לעומק את החולשות ואת החוזקות שלנו על כל יין וכל סדרה ועל היקב כמכלול שלם. המיתוג החדש קובע היררכיה ברורה בין יינות הסדרה הנמוכה "כנען" לבין יין הפרימיום הכי גבוה ביקב והוא המתתיה. על אף שהחבילה "שונתה" בנראות שבתוויות בבקבוקים הפילוסופיה של היקב נותרה בעינה .

!cid_0AA57501-A46A-47A5-9255-4A79C6F6F4DB

אנחנו הבאנו יינן חדש את גיא אשל. הוא ישנה את הכוון היינני מבלי לפגוע במותגי הבסיס הלחם והחמאה של היקב ה"כנען" וה"אסטייט" והוא יביא את האופי שלו ביינות העלמא, הרזרב, והסינגל ויניארד, שם גם המקום לתת ליינן להתבטא ולהביא את טביעת האצבע שלו. אני מאמין שלאורך החודשים הבאים אתם תראו ותבינו לאן אנחנו מתכוונים, אבל היינות לא יהיו רחוקים בהרבה ממה שהם היו. שינוי זה טוב. אני מאמין בקונספט ובערכים שהיקב מסמל והם כנות וחכמה וזה מה שליווה את היקב בעשרים השנים האחרונות. הוספנו בסדרת הכנען את הרוזה והמוסקטו. שינוי המיתוג ממצב אותנו בצורה צעירה חדשנית בולטת ושונה על מדפי היין שממילא עמוסים. תמצאו ביינות שלנו צבע וטקסטורה. תמצאו יינות זניים שמבטאים מצוינות של שנת בציר וכרמים.

!cid_61510FE7-7F99-487A-ADF7-1B0F3E80A335

והפנינה בכתר זה יין הפרימיום המתתיה. זה יין הומאג' שהושק לכבוד יום הולדת ה- 70 של אבא שלי מתי הרוני. חלפו מאז שנים. והוא מלווה ומייעץ ונותן, ותמיד נמצא להיות אוזן קשובה לצרכי היקב. זהו יין מיוחד שנעשה רק בשנים הכי מיוחדות שיש.

שינוי המיתוג לא בא לבד יש גם שינוי במסר, גם אנחנו כמו יתר 300 היקבים בישראל מאמינים בייננות, אדמה וכרמים ברי קיימא. אבל אנחנו רוצים לקחת את זה למקום אחר הרבה יותר אישי. הרבה יותר על הצד הרגשי. וזה הצד של צרכן היין הוא הלקוח שלנו. מצד אחד, אנחנו יקב שמאמץ את כל הערכים של ענף היין שכולם מדברים על זה. אבל מצד שני, אנחנו מבקשים לשנות קצת את הנושא:

"אנחנו מבקשים לגעת בצרכן היין ורוצים שהוא יחגוג את היום יום, כל יום. שיתענג על טעמו של היין ובכל רגע שידע להתמסר לרגעים הקטנים של האושר, שידע להכיר בערכם של הדברים הפשוטים כאן ועכשיו, ואנחנו מבקשים עם היינות שלנו להיות נוכחים  אתו ברגעים המיוחדים. יין שילווה אותנו בטוב וביותר טוב".

MATATIA_BOTTLE

יקב דלתון מתתיה 2013

רשמי טעימה שלי:

אפתח ואומר שמדובר ביין "גדול" ולו על שום העובדה, שהוא מקפל בתוכו מסורת של מעט מאוד השקות 2006, 2008, והנוכחית 2013 המלמדות שהיין יוצא כפי שאלכס הרוני אומר: "רק בשנים מאוד מאוד טובות ומיוחדות", ועל שום העובדה שמדובר ביין פרימיום, היין הכי גבוה של היקב ומדובר ביקב עתיר שם, ידע, כרמים וניסיון, שחגג 20 שנים ממש רק לאחרונה ובכלל, על שום העובדה שמדובר ביין שהוא הוֹמָאז' – מֶחְוָה, ביטוי להוקרה שרוכש אלכס הרוני לאביו מתי הרוני.

מצאתי כאן יין, אטום בצבעו, עם שוליים בוהקים. מודרני בסגנונו ומאוד אלגנטי. באף, פרי יער שחור, רמיזה קלילה לירקרקות, פלפל שחור, ורבדים של ארומות הנפתחות אט אט. הפה עשיר בטעם מדויק ומשכנע, עם חמיצות טובה ומאוזנת היטב עם נוכחות של עץ חבית, ועם פרי לפנים. הגוף איתן, תומך גוו, עשיר מאוד, קלאסי ומורכב. הטאנינים נוכחים מעידים על פוטנציאל יישון. הסיומת ארוכה, קטיפתית. יופי של יין. לקנות. לשמור. לתת או לקבל מתנה.

!cid_7D1F4D5C-4A5F-4DBB-A1AA-CA244C089A9C

על היין : סוג היין אדום יבש

יין זני עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון.

אלכוהול 14.5%

טמפרטורת שתיה 18-20 מעלות

היין הנו ערוב של 2 חלקות  מצטיינות של קברנה סוביניון מכרמי היקב במרום הגליל.  החלקה הראשונה הינה קברנה סוביניון  מחלקת אלקוש מספר 6 זוהי החלקה הכי איכותית בכרם הדגל של דלתון. החלקה השניה נמצאת בכפר שמאי.

מהיין יוצרו סך הכול 7660 בקבוקים + 80 מגנומים ו-28 בקבוקים של 3-5 ליטר.

היין כשר למהדרין וכשר לפסח.

מחירו לצרכן 470 ש"ח.

היקף הייצור של יקב דלתון עומד על כ-1,000,000 בקבוקים בשנה.

יקב דלתון מנהל כיום כרמים הפרושים על פני 1,200 דונמים, רובם בגליל, ומספק ממיטב הגפנים במדינה. דלתון מוגדר כיקב אסטייט (Estate Winery), דבר המאפשר לו לשמור על סטנדרטים גבוהים ביותר של איכות ולהקפיד על כל בקבוק.

לאחר שבשנים האחרונות השקיע היקב משאבים רבים בטיפוח כרמיו הם כיום מהטובים ביותר בארץ.

שילוב הכרמים והענבים האיכותיים עם הטרוואר, הנמנה על אחד מהאזורים הטובים בישראל לגידול גפנים, לצד ייצור היין במתקני היקב המודרניים והחדשניים – מוביל לתוצאה של היצע יינות משובחים, אשר זוכים בשנים האחרונות להערכה הולכת וגדלה.

יינן היקב הינו גיא אשל, בוגר יינות באוניברסיטה קליפורניה – דייויס.

מרכז המבקרים המשודרג של היקב, פתוח מידי יום (למעט שבתות) לקהל הרחב ומציע סיור, הסברים וטעימות.

יקב דלתון גאה להציע את האפשרות להתמסר להנאה עם יינות דלתון.

למידע נוסף: www.facebook.com/DaltonWinery

יקב דלתון

פארק התעשייה דלתון

מרום הגליל, 1381800

טל: 04-6987683

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top