חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי ברקן משיקים לכבוד הפסח את יינות סדרת אסמבלאז' Assemblage: איתן, ריחן וצפית מבציר 2013

image006

אודה ואתוודה שהיה לי אמש מוזר, שונה, אחר, אירוע ההשקה של סדרת האסמבלאז' מבציר 2013 שקיימו יקבי ברקן במסעדת קלאש במלון  NYX שבתל אביב. זה מתחיל ונגמר בהיעדרם הבולט כל כך של עירית שנק בוקסר הייננית הבכירה של היקב וזה נגמר בהיעדרותו של אבא שלה שמואל'יק בוקסר, שבכל מסיבת עיתונאים ידע לקדם את בני הבאים בחיוך גדול, בחיבוק, את אלה ואני ביניהם, כתבי היין הוותיקים שליוו אותו ואת היקב בשנים האחרונות הוא הכיר בשמם הפרטי והכי חשוב הוא ידע לקיים את אירועי ההשקה במקומות שבהם ידעו לפנק את אורחיו והוא ידע לבחור את אותם מקומות בקפידה ושחס וחלילה איש לא יצא במינימום רווי יין ושבע עד כלות. רוח חדשה מנשבת ביקב הכי גדול במדינה. ליקב מנכ"ל חדש, יינן ראשי חדש, וצוות ייננים צעיר ובהחלט מכובד ונמרץ שמלווה את היינן הראשי ביעדים שהיקב קבע לעצמו. סדרת אסמבלאז' 2013 היא כולה של עירית שנק בוקסר ושל צוות הייננים. הקו של היינות ברור והוא תולדה ברורה של הכרתה של עירית את הכרמים, את הטרואר ואת מלאכת העשייה. ככלל יינות סדרת אמסמבלאז' מבציר 2013 היוצאים ממש טרום ערב הפסח, הם יינות צעירים עדיין, זה ניכר בצבעם, בנוכחות הטאנית, ובפוטנציאל שהם מביאים איתם עם תמונת מחיר בהחלט אטרקטיבית ושוות מחיר של 79 ש"ח לבקבוק. בין 3 היינות האדומים שבסדרה הצפית, האיתן, והריחן, קיים שוני מובחן. מ"רכות" מסוימת בצפית ועד "אגריסיביות" מסוימת בריחן כשהאיתן מהווה את בחירת הביניים. עוד בטרם הגישו אוכל לשולחן, הייתה טעימת היינות חפה מריחות וטעמי רקע של אוכל ולכולם ניתנה האפשרות להותיר על השולחן את 3 היינות לטעימה בליווי האוכל, ואו לבחור את "הטוב" שביינות מבין השלושה. אני בחרתי דווקא בריחן אם כי ה"ירקרקות" של האיתן קרצה לי. נכון עשה עידו לוינסון היינן הראשי החדש של יקבי ברקן, עת כינס אליו את הייננים שעובדים אתו ולצידו והעניק לכל אחד במה של כמה דקות בכדי להציג את היינות. עידו לוינסון יינן מוכשר ועל כך לא חלוקות הדעות. אבל עובדה ברורה היא שביקב הכי גדול במדינה עידו צריך עזר כנגדו להוביל את היקב לעוד הישגים, ואולי גם לשינוי ואפילו מהפכה באיך יטעמו היינות הבאים של יקבי ברקן תחת שרביט ניהולו.

1

'יקבי ברקן' גאים להציג את סדרת יינות Assemblage לשנת הבציר 2013.

סדרת Assemblage מהווה נדבך מרכזי בבחינת הפוטנציאל והאופי הייחודי של הטרואר של אזורי הגידול השונים בישראל. זוהי סדרת איכות של בלנדים מקומיים כאשר כל יין ייחודי בטעמו ומורכב מהזנים המאפיינים את אותו אזור.

סדרה זו מציגה מבט אחר על נושא האזוריות והטרואר והסדרה מייצגת את אזורי הגידול העיקריים של 'יקבי ברקן'.

שלושת הממסכים האדומים המקומיים – ריחן מאזור הגידול הגליל העליון, צפית משפלת יהודה ואיתן מהרי ירושלים, מציגים ממסכים ייחודיים המורכבים מזנים אשר מאפיינים כל אחד את אזור גידולו.

סדרת  Assemblage תשווק בחנויות היין ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ. הסדרה, כמו שאר יינות היקב כשרה לפסח.

בציר חדש של סדרת האיכות Assemblage מבית 'יקבי ברקן', 2013:

שנת הבציר 2013 הייתה שנה נהדרת, בה החורף שקדם לה התחיל יחסית מוקדם והיה מלווה בגשמים רבים. לאחר טמפ' גבוהות מהממוצע במהלך החורף היה נראה שהבציר יקדים, אך חודשי יולי ואוגוסט הקרירים הפתיעו והביאו להדרגתיות מושלמת בהבשלת הפרי.

באופן כללי, יש שיגידו כי קיץ 2013 היה הקיץ הנוח ביותר מאז שנת 97', נתון שהעלה את איכות הפרי שהגיע ליקב באופן משמעותי.

ריחן Assemblage של 'יקבי ברקן', בציר 2013

מקורו של יין זה במספר חלקות בגליל העליון: קברנה סוביניון משתי חלקות בקרבת עלמה, שגובהן 620 ו-640 מ', מרלו מחלקה צמודה למושב כרם בן זמרה, שגובהה 780 מ', סירה ופטי ורדו, משתי חלקות הצמודות גם הן למושב עלמה, בגובה 650 מ'. חלק מהחלקות על קרקע וולקנית בעוד שאחרות על אדמת טרה-רוסה הפרושה על מסלע גירי. בנוסף, לחלקות שלל מפנים: חלקות הקברנה פונות מזרחה או לצפון מזרח, חלקת הסירה מפנה גפניה מערבה, חלקת המרלו המתנוססת במרומי כרם בן זמרה פונה דרומה ואילו חלקת הפטי ורדו שצמודה למושב עלמה פונה אל השמש בכיוון דרום מזרח. מתוך שלל מאפיינים אלו נוצרו יינות שכמו נולדו להשתלב ולהתמזג אלו עם אלו, כאשר כל יין תורם מתכונותיו לממסך ליצירת יין שלם.

רשמי טעימה מטעם היקב:

צבע היין רובי עמוק

באף שלל פירות אדומים ושחורים, ועשבי תיבול כגון עלי דפנה ומנטה. אלו עטופים בנגיעות עץ אלון איכותי, וארומות מוקה וקפה.

בפה היין בעל גוף בינוני-מלא, ובעל טאנינים רכים. טעמי דובדבנים אדומים ושזיפים עטופים בחומציות מרעננת שמשווה סיומת פירותית ונעימה. ארומות מעודנות של עץ אלון איכותי משולבות בנגיעות ליקריץ הופכות יין זה למורכב, מאוזן ומוכן לשתייה.

נתונים טכניים:

בציר: 2013

הרכב זנים: קברנה סוביניון (67%), מרלו (19%), סירה (9%) ופטי ורדו (5%).

כרמים: אזור המושבים עלמה וכרם בן זמרה

גובה הכרמים: קברנה סוביניון – 620-640 מ'. מרלו – 780 מ'. סירה ופטי ורדו – 650 מ'

זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 14 ל- 28 ימים עבור היינות השונים. טמפרטורת תסיסה 25ºC

יישון: 12 חודשים בחביות, 40% חדשות, מאלון צרפתי (70%) ואמריקאי (30%)

אלכוהול: 13.6%

משקל סגולי: 995

חומצה כללית: 6.28

pH : 3.61

איתן Assemblage של 'יקבי ברקן', בציר 2013

יין זה נקרא על שם "הר איתן", המהווה נקודת ציון בולטת בהרי ירושלים. בציר 2013, נבצר כולו בכרם קריית ענבים. כרם יפיפה זה פרוש על גבי טרסות של אדמת "טרה רוסה" אבנית, חלקן צרות וחלקן רחבות יותר, במעין אמפי תיאטרון טבעי ברכס שמעל לקיבוץ קריית ענבים, בגובה של כ- 700 מ'.

היין מורכב מקברנה סוביניון (כ- 50%) וחלקים שווים של מרלו וסירה. החלקות השונות נבצרו בנפרד, כל חלקה במועדה, ויושנו בנפרד בחביות אלון במשך 12 חודשים. בשלב זה בוצעה עבודת הממסך והיין בוקבק, ללא זיכוך ולאחר סינון קל בלבד

רשמי טעימה מטעם היקב

צבע היין אדמדם מבריק בעל שוליים חומים

באף ניתן להבחין בארומות עשבוניות של טרגון ותימין עטופות בפירות שחורים כגון שזיפים ופטל. איתם משתלבות נגיעות וניל וציפורן.

בפה היין בעל גוף בינוני ומציג שלל פירות שחורים ואדומים, עטופים בחמיצות מאוזנת. שזיפים ודובדבנים ארוגים בנגיעות עץ אלון קלוי ותבלינים מתוקים מובילים לסיומת מתובלת וארוכה אשר משאירה טעם של עוד.

נתונים טכניים:

בציר: 2013

הרכב זנים: קברנה סוביניון (46%), מרלו (27%) וסירה (27%)

כרמים: כרם קריית ענבים, הרי ירושלים

גובה הכרמים: 680 מ' עד 730 מ'

זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 15 ל- 20 ימים עבור היינות השונים. טמפרטורת תסיסה 25ºC

יישון: 12 חודשים בחביות, 40% חדשות, מאלון צרפתי (70%) ואמריקאי (30%)

אלכוהול: 14%

משקל סגולי: 994

חומצה כללית: 6.09

pH : 3.59

צפית Assemblage של 'יקבי ברקן', בציר 2013

בניגוד לאיתן וריחן המגיעים מאזורי גידול הידועים באיכותם- הרי ירושלים והגליל העליון, האזור השלישי, תל-צפית, הוא עדיין מעיין "קלף משוגע". אזור חם עם חוות כרמים ניסויית, בו היינו לרוב עסוקים יותר בלמידה מאשר ביצירה. אך עם כל שנה שעברה ועם כל גילוי נוסף החיבור לאזור התהדק. שכן, נראה שדווקא באזור זה אפשר להבין את הדיבורים על טרואר או המכלול הזה של אזור, זן, כורם, יינן וכו'. בעבודתנו באזור זה התחלנו לראות כי אפשר ליצר יינות איכותיים גם באזורים מאתגרים במידה והזנים הגדלים באזור מותאמים לתנאים שבו גם אם המשמעות היא טיפוח של זנים שונים ולא מוכרים.

רשמי טעימה מטעם היקב

צבע היין אדום-בורדו עז

באף היין מציג אופי כפרי, אדמתי, מלווה בארומות שזיפים מיובשים, תותים אדומים בשלים ונגיעות עשבי תיבול ים-תיכוניים. טאנינים עשירים ולעיסים, גוף מלא והרבה פרי אדום, מובילים לסיומת ארוכה ופירותית, מלווה ברמזים לעץ אלון איכותי, שוקולד ושלל תבלינים מתוקים כגון וניל, קינמון ואף אגוז מוסקט.

נתונים טכניים:

בציר: 2013

הרכב זנים: מרסלאן (52%), קלדוק (27%), פינוטאז' (12%) ומלבק (9%)

כרמים: תל צפית

גובה הכרמים: 150 עד 180 מ'

זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו בין 14 ל- 19 ימים עבור היינות השונים. טמפרטורת תסיסה 25ºC

יישון: 12 חודשים בחביות, 56% חדשות, מעץ אלון צרפתי.\

אלכוהול: 13.4%

משקל סגולי: 994

חומצה כללית: 6.05

pH : 3.59

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 79 ₪

כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל , כשר לפסח.

2

הסדרה החדשה תשווק בחנויות היין ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

יקבי ברקן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top