חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מדבר עם 3 יינות לשולחן הפסח רוזה 2016, ויונייה 2016 ופינו נואר 2015

rose 16 small

דברים טובים, קורים ביקב מדבר. יין במדבר, זה מה שהם עושים. הם גם איכותיים ומובחרים ולפיכך הם זוכים גם בפרסים. יין הויונייה 2014 של היקב, זכה במדליית זהב נחשבת בתחרות "דקנטר" – Decanter World Wine Awards לשנת 2016 שהתקיימה בלונדון. השופטים העניקו ליין מדליית זהב וציון 95. חשוב לציין שהיין של יקב מדבר זוכה המדליה והציון הגבוה, הוא היין הישראלי הראשון שזוכה בתואר ובציון הנכסף הזה. הויונייה 2014 של יקב מדבר, זכה גם במדליית זהב בתחרות "אשכול הזהב 2015". יש לי את הזכות ללוות את היקב ואת יינותיו ויותר מפעם אחת נפלה בחלקי גם הזכות לטעום יינות נדירים, ייחודיים, בלעדיים בקבוצת יינות הקינוח של היקב. רק לאחרונה, הייתי אורח כבוד של מסעדת השף חיים כהן "דיקסי" בתל אביב לארוחת ערב בה התארח השף והקצב האיטלקי דאריו צ'יקיני עם מנות בשר מדהימות אותם ליוו לכל אורך הערב היינות של יקב מדבר וההתלהבות של הסועדים מהאוכל ומהשילוב עם היין נשמעה מכל קצוות המסעדה. לכבוד שולחן הפסח יקב מדבר ממליץ על רוזה 2016, ויונייה 2016, ופינו נואר 2015, ואיזו בחירה נפלאה היא זו.

שם היין: יקב מדבר רוזה 2016

רשמי טעימה שלי : אף, פירותי תות שדה בר ודובדבן. רמיזות לתיבול ולפלפל לבן. פה, תות שדה בשל, חמיצות נוכחת נגיעות מינראליות. יין לאביב ולקיץ עם איזון מצוין. קריספיות רעננה עם טעם מסיים. יופי של יין.

סוג היין: רוזה

הכרמים: כרם מצפה רמון נחל צין

הרכב זני: 70% גראנש 30% סירה

קרקע: לס אלוביאלי, קרקע גירית כ 35%

אלכוהול: 13.5%

צוות הייננים: שחר לנדמן,

ייעוץ– אסף פז , דייגו צ'יורלטי.

תיאור היין על פי היקב : יין רוזה בעל צבע ורוד בהיר סלמוני, טעמים של פטל טרי, תות שדה והדרים אשר משתלבים עם חומצה מאוזנת, פריכות וסיומת מינרלית וארוכה.

ענבי הגראנש נבצרו בבציר מוקדם המיועד לרוזה, נסחטו אחרי השריה קצרה על הקליפות,  בנפרד מעבי הסירה אשר המיץ לתסיסה הוצא לאחר ריסוק (בלידינג).

מחיר לצרכן: 85 ש"ח.

שם היין: יקב מדבר ויונייה 2016

רשמי טעימה שלי : אף נהדר, פרחוני, פירותי, מבושם וארומטי. פה, טעמי משמש, אפרסק לבן ויערת דבש, עם חומציות נהדרת, נגיעות של גרידת לימון וסיומת ארוכה וממושכת. יופי של יין, שמקדם את האביב ומקבל את הקיץ.

סוג היין: לבן יבש

הכרם: כרם מצפה רמון נחל צין

קרקע: לס אלוביאלי , קרקע גירית כ 35%

הרכב זני: 100% ויונייה

אלכוהול:14%

צוות הייננים: שחר לנדמן

ייעוץ: אסף פז, דייגו צ'יורלטי.

תיאור היין על פי היקב : יין לבן יבש עוצמתי בעל נפח ועושר טעמים המלווים בחומצה טבעית גבוהה ומאוזנת. בעל צבע זהוב, פירותיות עזה וחמאתיות העטופה בטעמי עץ עדינים, ארומות וטעמי משמש,מנגו ,אפרסק צהוב ותיבול עדין.

הבציר : הענבים נבצרו בבציר ידני בסוף חודש יולי ועברו תסיסה ארוכה וקרה במכלי נירוסטה. כ 40% מהרכב הבלנד עבר להתיישנות על משקעיו הדקים בחביות עץ צרפתיות והונגריות לתקופה של כ- 6 חודשים.

מחיר לצרכן: 110 ש"ח.

שם היין: יקב מדבר פינו נואר 2015 

רשמי טעימה שלי : אף, פרי גרגרי יער שחור שזיף, פטל, תיבול ופריחת סיגליות. פה, מורכב ועשיר, מירקם משיי, פירות יער תות ודובדבן, מרמז על אדמתיות ונגיעות טבק שוקולד ועץ אלון. רך ונעים. הסיומת טובה. פינו נואר של ייננים שעושים יין במדבר.

סוג היין: אדום יבש

הכרמים: מצפה רמון נחל צין

הרכב זני: 100% פינונואר

קרקע: לס אלוביאלי , קרקע גירית כ 35%

אלכוהול: 14.2%

צוות הייננים: שחר לנדמן

ייעוץ: אסף פז, דייגו צ'יורלטי.

תיאור היין על פי היקב : בית הגידול המדברי נותן לזן זה, הקשה כל כך לגידול בשל קליפתו הדקה ורגישותו למזיקים, אופי מיוחד אשר שונה מפינו נואר באזורים אחרים בעולם. יין זה בעל טעמי פרי מרוכזים, דובדבנים, פטל טריים ומבנה טאני רך ונעים, אשר נותנים יין קטיפתי, אלגנטי ונעים לשתייה. היין טעים ונגיש בל רובד קטיפתי ונעים ללגימה. היין צעיר, ראוי לאוהבי הז'אנר כבר היום, ההתיישנות בבקבוק אף תיטיב אותו.

הבציר : היין זני, מחלקה יחידנית. הענבים נבצרו ידנית בחודש אוגוסט ועברו לתסיסה פתוחה (מיכלים בלי מכסה),  בטמפ' נמוכה לתסיסות אדומות.

התיישנות בחביות : היין התיישן לתקופה של 10 חודשים בחביות עץ משומשות, על מנת לא למסך עם טעמי העץ על היין אלא רק כדי לבנות את מורכבותו ובגרותו.

מחיר לצרכן : 90 ש"ח.

כל יינות היקב כשרים לפסח

12יקב מדבר

רחוב סדן 10 

 רובע האומנים ערד 89095

טל’ 08-8662100

[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top