חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מדבר גראנד פינאלה N.V. יין קינוח אדום מתוק מתיישן (היין זכה במדליית כסף בתחרות אשכול הזהב 2012)

grand finale cut

טוב. אתם יודעים שאני אוהב אותם מתוקים. כאלה ששייכים אצלי לקטגוריית החשקים. אני אוגר אותם אצלי, שומר, מסתיר, משביח, מחביא אותם לשנים, ואני מעיר אותם ממרבצם, כשקר בחוץ, כשיש לי אורחים חשובים, שמחה במשפחה, כשכולם אחרי אוכל טוב על הכורסא נשענים שבעים ומדושנים. והפעם היין, זה לא בדיוק יין דמוי פורט, זהו משהו קצת, מתוק יותר. הרבה יותר, כזה שאתם לא יכולים ללגום הרבה ממנו, אבל לעולם לא תגידו "לא". כשיציעו לכם עוד הימנו. יש בו חומציות נוכחת ואיתנה ויש בו מתיקות משגעת ויש בו אלכוהול שמחזיק אותו בחיים, ככה כמו שהוא גם להרבה שנים.  

זהו יין שבאמת אין ולא היה הרבה ממנו. כזה שאין לו שנת בציר, כזה שממש לא התאמצו ביקב לספר עליו, או לנסות ולשווק ולמכור אותו. נכון יהיה יותר לומר, שיודעי דבר, העדיפו להצניע את דבר קיומו ויש שמספרים שביקב מדבר שומרים עליו ומסתירים.

אולי, כך שמעתי, נותרו ממנו ביקב משהו כמו עשרות בודדות של בקבוקים מן סוג כזה של יין קינוח מתוק ומתיישן, שאתה קונה כ"מתנה לברית של הנכד", אתה אומר: "נשמור אותו שיגיע למיצוות", ולבסוף…אתה פותח אותו בחתונתו…בד בבד עם הנשיקה והחיבוק החם, שאתה מעניק לאישתו.

זהו יין שפוגשים, פעם בעשור.

אם תשאלו עליו ביקב, יאמרו לכם ש"מוכרים אותו רק לחברים קרובים"… אז תגידו את הסיסמא: "יין מתוק וטוב. גם אנחנו אוהבים"

תאור היין :

יין קינוח אדום מתוק עשוי מבלנד של 3 שנות בציר.

זני הענבים : קברנה סוביניון 49%, סירה 31%  ו-זינפנדל 18%

אלכוהול : 16.5%

על יין מיוחד וייחודי זה : הוא מורכב מבלנד של ענבי קברנה סוביניון מחוזק מבציר 2006 שהתיישן 3 שנים בחביות עץ אלון צרפתיות.  ענבי שיראז מבציר מאוחר 2008 ללא חבית ומענבי זינפנדל מבציר 2009 יין שנעשה מצימוקים ללא חבית. התוצאה שהתקבלה היא יין מתוק מופלא שנעשה כחלק מניסיונות היינן בסגנונות שונים שלבסוף, השתלבו יחד ליין אחד מאוחד ייחודי מאוזן ומיוחד.

רשמי טעימה מטעם היקב : זהו יין מורכב ובלתי שגרתי, העשוי משילוב סגנונות ייצור. הקברנה סוביניון, חוזק קלות באלכוהול, בסגנון הייצור של פורט, השיראז, נבצר מאוחר ונשאר באופן טבעי עם סוכר שיורי. הזינפנדל, הושאר על הגפן עד להצטמקות כמעט מלאה. עם גוף מלא וטאנינים דחוסים ולעיסים. ארומות וטעמים של פטל בשל, דובדבן, שזיף אדום ושחור, מולסה , אספרסו ושוקולד מריר. הסיומת ארוכה ועוצמתית. זה היה זה אתגר להתסיס ולהפיק מצימוקים אלה מעט יין , אך אלה נתנו יין כהה. אטום ועשיר, עם עומק ומורכבות, בלתי רגילים. שהפכו למרכיב הדומיננטי, באופיו של היין. השילוב בין כל אלה, יצר יין מרתק, עם רבדים על גבי רבדים, של ארומה וטעם.

רשמי טעימה שלי: ליין, צבע כהה ועמוק. השוליים, בוהקים בצלילותם. באף, פרי בשל ובוגר, פטל, דובדבן, רימון, אלה משתלבים בפה, לעושר של טעמים ומתיקות חנפנית, המזכירה ריבת פטל מאוד עסיסית ושופעת. הטעמים, "מתפוצצים" בפה, מביאים עמם רמיזה לשזיף בשל ודובדבן כהה. החמיצות הטבעית של פירות טריים, מאזנת היטב את המתיקות הגבוהה ומעניקה חווית שתייה שמזכירה בחך יינות קידוש משובחים ואיכותיים, עם פזילה ליינות מחוזקים דמויי פורט. וואו ! איזה יופי של יין. מתוק. כבר אמרתי?

גרנד פינאלה מדליית כסף

היין זכה במדליית כסף בתחרות "אשכול הזהב" 2012

מחיר: 230 ₪

ללא הכשר, "כשר בנאמנות" ( = אם אתם סומכים על מי שמוכר לכם את היין, תאמינו לו ).

ניתן להשיג ביקב בלבד, או תנסו אצל עמיר ואל תשכחו את הסיסמא 052-5932200 כי יין במדבר הם עושים.

download

יקב מדבר

רחוב סדן 10

 רובע האומנים ערד 89095

טל’ 08-8662100

[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top