חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אור הגנוז "הר מירון" – יין קינוח מחוזק בסגנון פורט – מבציר 2014

cid_48cde8f0-c79d-48f8-8af6-5671790041c0

נו טוב…אתם כבר יודעים שאני אוהב אותם מתוקים. יינות שאת החך, את בית החזה והכי חשוב את הטועמים ואת חמימות הלב הם מפנקים. 2 יינות מחוזקים בסגנון פורט הוצאתי השבוע ממרבצם אצלי במחסן היין לחמם את בני הבית והאורחים ביין מתוק לצד הקינוחים. בואו ותצטרפו אלי לטעימה. 

יקב אור הגנוז "הר מירון" יין קינוח מחוזק בסגנון פורט – קברנה סוביניון – מרלו – שיראז – 2014

דבר היקב : "לאחר מחקר מעמיק של עשרות שנים, בהן בחנו כל רגב אדמה, כל מדרון וכל שנת בציר אשר שונה מקודמתה, הבדלנו בין הכרמים והחלקות ויצרנו יין ייחודי אשר מאפיין את תבנית נוף מולדתו בצורה נאמנה.

יין קינוח מחוזק בסגנון פורט המופק מענבי קברנה סוביניון, מרלו ושיראז בשלים. בציר ידני סלקטיבי הביא ליקב את האשכולות המובחרים בלבד, שם עברו קירור מבוקר במשך 3 ימים. מיץ הענבים הותסס בטמפרטורה מבוקרת על מנת לשמר את הטעם הפירותי האופייני. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתיות תחת כיפת השמיים במשך 10 חודשים.

מפרט טכני:

סוג: אדום – מתוק (מחוזק בסגנון פורט)

זנים: קברנה סוביניון, מרלו, שיראז ללא פירוט ההרכב הזני באחוזים

רשמי טעימה שלי: יצא לי השבוע, לשלוף ממרבצם אצלי במחסן היין 2 בקבוקי יין קינוח מחוזק של יקב אור הגנוז. האחד "הר מירון" יין בסגנון פורט מבציר 2014, והשני "הר סיני" יין קינוח מתוק בסגנון קהור. מבין השניים זה היין השני המועדף עלי. מצאתי בו תבלינים מתוקים, קליפת תפוז, ורמיזות רחוקות לטבק, תאנים, עוגת פירות תפוחה, אגוזי מלך, רעננות, של מתיקות נעימה חלקלקה לא מכבידה עשירה בפרי יער שחור וגרגרי יער, נתמכים בחומציות נוכחת. הסיומת ארוכה. יין קינוח מתוק שיש לו עוקבים רבים בעיקר אצל הקהילה החרדית ושומרת המסורת אבל לא רק, קחו משוגעים לדבר כמוני ומסתבר שהם לא מעטים. היין מעניק תמורה נהדרת למחירו.

אזור גידול: מרום הגליל

בציר: 2014

כוהל: 15%

קלוריות: 89 קק"ל ל – 100 מ"ל

בריקס: 27

חומצה: g/l) 4.3

pH: 3.7

משקל סגולי: 1.019

טמפ' תסיסה: 12°C – 15°C

זמן תסיסה: 28 ימים

התיישנות בחבית עץ אלון צרפתי: 10 חודשים – תחת כיפת השמיים

טמפ' הגשה מומלצת: 14°C – 16°C

הערות טעימה מטעם היקב:

הר מירון 2014 הינו יין קינוח אדום בסגנון פורט עשוי משילוב ענבי קברנה סוביניון, מרלו ושיראז, צבעו אדום עם שוליים סגולים, גוף מלא וארומה של פירות מיובשים, פולי קפה ועץ אלון קלוי, טעם רך ועדין עם חמיצות שמאזנת את המתיקות וסיומת ארוכה ומתוקה.

יינן: יהודה כמיסה

כשר לפסח בהשגחת הבד"צ ירושלים של העדה החרדית – לא מבושל

תאריך מילוי: אפריל 2016

מחיר לצרכן: 69 ₪.

יקב 'אור הגנוז', הנו יקב בוטיק אשר הוקם בשנת 2005 בלב אזור היין, למרגלות הר מירון. היקב מנוהל ע"י הישוב החרדי-שיתופי אור הגנוז, המנהל את אורח חייו עפ"י הרעיון שיתופי-קיבוצי שמעודד אורח חיים של עבודה לצד לימוד פנימיות התורה. כל עובדי היקב הם תושבי היישוב.

יינות יקב 'אור הגנוז' מבוססים על כרמים ותיקים אשר גדלים באזורי היין האיכותיים בארץ. מרכז המבקרים של היקב ממוקם בישוב אור הגנוז אל מול כרמי היקב ונופו של הר מירון.

בעלי יקב "אור הגנוז" מדגישים יותר מכל את המשפט שאומר: "יין טוב מתחיל בכרם". כרמים אלו, בעלי היסטוריה של מאות שנים, ממוקמים בגבהים שבין 700-900 מטרים מעל פני הים, נהנים מהאקלים הייחודי של אזור מרום הגליל, המתאים בעיקר לגידול זני ענבי איכות.

השילוב המנצח בין אזור הכרמים האיכותי, רמת המיון הממוקדת וניסיון הרב של יינן היקב מעניק ליינות 'אור הגנוז' את הטעמים והניחוחות המייחדים אותם.

מתחילת דרכו התחייב יקב 'אור הגנוז' לייצור יינות איכותיים ברמה בינלאומית, זאת מבלי לאבד את האווירה הכפרית והחקלאית המאפיינת את האזור.

הכרמים, הגפנים והענבים נבחרים וממוינים על פי רמות האיכות, כך שלכל יין יש את האופי האישי שלו.

downloadיקב אור הגנוז

13909
ד.נ. מרום הגליל, ישראל

יקב : 04-6990836

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top