חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב עמק יזרעאל טעימת יינות ארגמן על ציר הזמן

לקחתי חלק השבוע בטעימת יינות מזן הענבים ארגמן טעימה מסקרנת ומעניינת לבטח מאתגרת ליצור יינות נישה זניים מזן הענבים "ארגמן" מצד אנשי יקב עמק יזרעאל. אנשי היקב היינן ארי ארל ומנכ"ל היקב יהודה נהר, ביקשו לעצמם לקחת את זן הענבים הלא פשוט הזה, לעבוד אתו, ללמוד אותו, לטפח אותו, ולנסות ליצור אתו קו יינות שמיועד למסעדות מתוך שאיפה גם להגיע לאיכויות ולעקביות על ציר הזמן.

טעימת יינות הארגמן של יקב עמק יזרעאל שיקפה 4 בצירים על ציר הזמן כשגם עבור הטעימה הזו, אנשי היקב בעצמם הצליחו בקושי "לגרד" יינות מבצירים אחורה (2012-2013-2014-2015) ולו בשל העובדה שכמות הייצור הייתה נמוכה (כ-600 בקבוקים) ואו כל מה שהיה ביקב פשוט אזל ונמכר. גם היום עד לבציר 2015, היקפי הייצור של יינות הארגמן אינם גבוהים הם מגיעים עד לכ- 1500 בקבוקים ואלה נמכרים במסעדות וביקב כשהמגמה עם היינות של בציר 2015, להגדיל את היקפי הייצור.

זן הארגמן הינו הכלאה בין זן ענבי "קריניאן" Carignan לזן ענבים פורטוגזי הנקרא "סוזאו" Souzau שעל פיתוחו עמלו בשעתו ארוכות במכון וולקני ובמכון היין שלמה כהן ורועי שפיגל. במקור, נועד זן ענבי הארגמן להוסיף צבע ליינות ונטיעותיו נועדו היו לתת כמויות של אפילו עד 3 טון לדונם אם תיתנו להם מספיק מים ( אנשי יקב עמק יזרעאל מודים שהם בוצרים כ- 1.200 טון לדונם ). המטרה המוצהרת של אנשי יקב עמק יזרעאל היא לנסות ולקבל איכות מוקפדת על חשבון כמות ומכאן להוציא יינות נישה טובים שאינם בהכרח "זרם מרכזי" ושיהיו נעימים, נגישים, שתיים, ילכו טוב עם מטבח ואקלים ארץ ישראלי, וגם לא יהיו יקרים.

ולטעימת היינות:

ראשית אפתח ואומר שלא הצלחתי לזהות אחידות ועקביות על ציר הזמן בין יינות הטעימה אבל בהחלט ניכר היה ביינות סוג של שאיפה בלתי פוסקת להוציא יין טוב ללמוד ולעשות ולהשתפר.

יקב עמק יזרעאל ארגמן 2012
זהו הבציר הראשון של יינות הארגמן ולמעשה מכאן מתחילה הדרך הכרוכה בניסוי ותהייה ולפיכך 400 בקבוקים מהבציר הראשון היוו את פריצת הדרך. לא ממש התחברתי ליין. מצד אחד לא היה לו "הכוח" ומצד שני הוא "נגמר" לי מהר מדי בהיבט הסיומת.

יקב עמק יזרעאל ארגמן 2013
ביין הזה, עשו אנשי היקב מאמץ לתקן אי אלה "טעויות" של היין הקודם מבחינת ניסוי ותהייה מהיין מבציר זה יוצרו 1200 בקבוקים, אהבתי בו את הצבע, את האף הפרחוני עם נגיעה בשרנית ועם פה מתובל ופירותי.

יקב עמק יזרעאל ארגמן 2014
הפעם, כמות הייצור עלתה לכדי 1500 בקבוקים. ואנשי היקב ממשיכים לבדוק ולתהות ולעשות כל מאמץ להוציא מהיין את הכי טוב שאפשר. זהו יין שיצא למסעדות ולבתי מלון, הפגין "ארץ ישראליות" נושקת קו קולינארי ים תיכוני. מצאתי בו ביין חומציות טובה ותומכת, צבע נפלא חי וחיוני, פרי עוצמתי ותיבול נוכח ומשלים. יין טעים.

יקב עמק יזרעאל ארגמן 2015 – טעימת חבית
זוהי טעימת חבית וכמות הייצור עלתה לכדי 1800 בקבוקים ניכר בו ביין הפוטנציאל להיות יין טוב. פרי וחומציות טובה קיימים בו ובשפע.

יקב עמק יזרעאל

קיבןץ חנתון, ישראל 1796000

טלפון 04-8708701 / פקס 1534-8708701

לקבלת מידע על אירועים ביקב 054-3211345

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top