חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הרי גליל עם יין הפרימיום "כרם יפתח 2013", מרלו ופטי ורדו

כרם יפתח, שוכן בעמק קדש, המצוי מערבית לעמק החולה, הקרקע חרסתית אדומה. גובה כרם יפתח 420 מטר מעל פני הים. כרם זה, הנקרא על שם הקיבוץ השכן "יפתח", הנו למעשה הכרם הראשון שניטע, בד בבד כשעלתה המחשבה, להקים את יקב הרי גליל. השנה הייתה שנת 1996 ובכרם ניטעו זני הענבים קברנה סוביניון, ומרלו שאמורים היו להיות הענבים הראשונים לבציר הראשון של היקב החדש. בשנת 2000, השיק יקב הרי גליל את יין הדגל "יראון" שעם השנים הפך ליין אייקוני ולקלאסיקה של איכות שם ועשייה ייננית. היינן דאז, היה גבי סדן והיראון הראשון הכיל בלנד של קברנה סוביניון כ-60% והשאר מרלו. "כרם יפתח 2013" – יין פרימיום זה, מבטא את שיתוף הפעולה רב השנים בין מיכה ועדיה היינן הראשי של יקב הרי גליל ודוריס פארן כורמת כרם יפתח. השניים עובדים יחד כ- 10 שנים, ועבודתם מתרכזת בשיפור איכות גידול הענבים בכרם המביאה ישירות לשיפור איכות היין.

בשנת 2013 איכות הענבים מרלו ופטי ורדו בלטה במיוחד והביאה אופי פרי מיוחד אותו בחר מיכה לבטא ביין.

כרם יפתח, מבטא יותר מכל את סגנון היינות ואופיים המיוחד של יינות יקב הרי גליל עם זיקה לאזור עמק קדש רב העוצמה.

הייתה לי השבוע, כמעט ערב החג, חוויית טעימה ייחודית עם 2 מחבריי, שבמהלכה לצד נשנוש קל של גבינות יבוא איכותיות, "חיסלנו" די בקלות אני חייב לציין, בקבוק יין "כרם יפתח 2013", המהווה ביקב הרי גליל, סוג של ״יריית פתיחה״ ולראשונה היקב משיק יין פרימיום הנמצא מעל ליין הדגל האייקוני "יראון".

מדובר ביין אדום יבש, עשוי לעילא, המגיע כולו מכרם יחידני SINGEL VINYARD כרם יפתח, והיין נקרא: ״כרם יפתח 2013".

 אמנם היין נחשב ליין זני, והוא עשוי 92% מרלו ו- 8 % ענבי פטי ורדו, אבל אם תשאלו את מיכה היינן, הוא יקרא לזה בלנד ולו על שום העובדה שלפטי ורדו שנוסף למרלו, תרומה לתוצאה בכוללת שאין להתעלם ממנה.

רשמי טעימה שלי : ראשית, אני אוהב אותם כאלה. "כבדים", "תרצו תכנו אותם "בומבסטיים", מצאתי ביין צבע כהה עז ועמוק, עם שוליים סגולים בוהקים. באף, פרי יער דובדבן ושזיף, וברקע אלון קלוי, ווניל, ורמזים למוקה. בפה, היין עשיר ובעל אופי של מרלו עם מבנה ונוכחות, טאנינים מוצקים, מתקתקים משהו, וטעמי טבק וזפת. הגוף מלא. נוכחות נפלאה של פרי. רמיזה לאלגנטיות. רכות. חמיצות תומכת, ותחושה של ״חמימות״ אלכוהולית מאוזנת היטב ולא ריבתית. יין נעים והכי חשוב מה-זה טעים. פוטנציאל התיישנות נפלא. ויין לא פחות מנהדר!

כיין פרימיום, במקום תיבת עץ מהודרת, או מארז קרטון קשיח, עטוף היין במעטפת חובקת עשויה שק יוטה, עם שרוך קשירה בחלק העליון. יש במעטפת השק בכדי ליצור סוג של "חיבור" ל"ירוק", לטבעי ולפשוט, ועדיין לשוות ליין נוכחות מושכת, עין הוד והדר, ועל הדרך להוזיל באופן יחסי את המוצר כולו.

התיישנות : ליין 18 חודשי יישון בחביות. חלקן חדשות.

אלכוהול :  15.5%

המחיר לצרכן : כ 180 ₪.

כשרות : היין כשר.

יקב הרי גליל

קיבוץ יראון ד.נ. מרום הגליל ישראל 1385500
טלפון 04.6868740 פקס 04.6868506

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top