חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אורטל משיק לכבוד ראש השנה וחגי תשריי יין 1 לבן מבציר 2014 ו- 2 יינות אדומים מבציר 2013

אילן זעפרני חבר קיבוץ אורטל אוהב יין ותיק הפך את תחביבו ואהבתו לעיסוק ולמקצוע והוא היינן החביב שמייצר עבורכם את היינות הנהדרים של יקב אורטל. שרון איפלח המקסימה עם החיוך שובה הלב וטונות הנחמדות שהיא מחזיקה ברשותה, אחראית על שיווק והפצת היין עד לנקודות המכירה הכי רחוקות בארץ ולחנויות היין המובחרות. השניים, יקבלו את פניכם גם לסיור וטעימות יין במרכז המבקרים של היקב לאחר תיאום מוקדם. כרם אורטל, ניטע בשנת 1983 בקו השלג גובה 900 מטר למרגלות תל שיפון, בלב איזור היין האיכותי של רמת הגולן. בכרם אורטל, גדלים זני הענבים: קברנה סוביניון, מרלו, סירה, קברנה פרנק, פטי ורדו, ויונייה, סוביניון בלאן, רוסאן. אקלים קר ואדמת בזלת מיטיבים עם הגפן ומניבים ענבי יין איכותיים – סוד טעמם של יינות יקב אורטל. יקב אורטל משיק לכבוד ראש השנה וחגי תשריי, יין 1 לבן, מבציר 2014 ו – 2 יינות אדומים, מבציר 2013.

יקב אורטל ויונייה 2014

רשמי טעימה שלי: באף, בשומת של פירות לבנים, ופריחה רעננה. רמיזה לאפרסק לבן, פרי טרופי, עשבים וניחוחות קלים של חמאה ועץ אלון. בפה, הגוף בינוני עד מלא. החמיצות טובה נוכחת ותומכת מאוזנת היטב בפרי נוכח. מצאתי כאן ויונייה על הצד הנוטה לאיפוק ועידון מסוים, מבלי לפגוע ברעננות ובחיות של היין. . הסיומת טובה וארוכה.

זנים : יין לבן יבש זני – 100% ויונייה

אזור גידול : כרם אורטל ,למרגלות תל שיפון ,בצפון רמת הגולן – גובה 900 מטר.

תהליך הייצור : הענבים נבצרו ידנית והועברו לחדר קירור. לאחר 24 שעות נסחטו באשכולות שלמים. רק נוזל חופשי "FREE RUN" שימש ליין זה. לאחר שיקוע , המיץ הועבר לתסיסה בחביות צרפתיות בנות 400 ליטר. היין עבר תסיסה ממושכת בטמפ' של 18 מעלות ושהה בחביות על השמרים במשך 9 חודשים ללא תסיסה מלו-לקטית. לאחר מכן יוצב לקור וחום. היין עבר סינון ובוקבק.

אלכוהול – 13.5%

חלון שתיה: כיאה לייננות מהזן ויונייה, גם ויונייה אורטל מוכיח לאורך השנים כי הוא ארומטי ופריך בשנתיים הראשונות ומפתח בוקה מפתה בשנים שלאחר מכן.

רשמי טעימה מטעם היקב: צבע ירוק קש מבריק, ארומה בעלת עוצמה גבוהה ומורכבת, פירותית ומבושמת המזכירה ריחות אפרסקים, ליצ'י, ג'ינג'ר ופריחת יסמין. ליין גוף בינוני ,חמיצות חדה ומאוזנת וסיומת ארוכה ופריכה.

מחיר לצרכן: 89-99 ש"ח.

יקב אורטל  "געש" 2013

רשמי טעימה שלי: אף, פרי שחור עם נגיעות ירקרקות, נגיעות תיבול, פלפל שחור, קליית עץ אלון, שוקולד ו-וניל. פה, פירותי מרוכז, חף מריבתיות מורכב ומאוזן. חומציות נוכחת, תומכת גוו. לאורך הלגימה, מפגין גם רכות וגם נעימות מתונה לשתיה. אהבתי.

 יין אדום יבש מורכב מהזנים : קברנה סוביניון ,מרלו ,מעט קברנה פראנק

כרם : אורטל

התיישנות : 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אופי היין על פי היקב : ליין עוצמה גבוהה של פרי אדום ,תבלינים כציפורן ,פלפל אנגלי וריח של בשר מעושן ברקע. גוף בינוני ,טאנינים קשיחים ומוצקים עם חמיצות חדה וסיומת ארוכה ומתובלת .

מחיר לצרכן: 109-129 ש"ח.

יקב אורטל קברנה סוביניון 2013

רשמי טעימה שלי: אני אפתח ואומר שבפלייט הנוכחי הזה של טעימת שלושת היינות של אורטל, הקברנה סוביניון פשוט שבה את ליבי. אני אוהב אותם כאלה את הקברנה סוביניונים השרירניים, עזי הגוף, הפרי, האף והפה, הנתמכים בעמוד שידרה איתן ובחומציות תומכת ומאוזנת. יופי של פרי אדום ושחור, עם נגיעות של קאסיס, קפה ושוקולד מריר, ורמיזה לעור ולטבק. זהו יין, עם אופי משלו ונפח מובחן. הטאנינים דומיננטיים מאוד, והסיומת ארוכה. יופי של יין ויופי של פוטנציאל התיישנות.

זנים: יין אדום יבש – זני קברנה סוביניון 100%

אזור גידול: כרם אורטל, למרגלות תל שיפון, בצפון רמת הגולן – גובה 900 מטר

תהליך הייצור: הענבים נבצרו ידנית והותססו ביקב במכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה.

התיישנות בחביות: היין התיישן במשך 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, כשני שליש משימוש ראשון והשאר משימושים שני ושלישי. היין עבר סינון מינימלי ובוקבק.

אלכוהול – 15%

חלון שתייה: היין טעים גם בצעירותו, עם זאת צפוי להשתבח לפחות 5 שנים לאחר מועד הבציר.

מחיר לצרכן: 109-139 ש"ח.

יקב אורטל

יין טוב, מאדמה טובה.

קיבוץ אורטל רמת הגולן

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top