חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב נבו משיק לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח יינות חדשים מבציר 2013

יקב נבו, הוא יקב בוטיק משפחתי המייצר יינות כשרים. היקב שהוקם בשנת 2002 שוכן במושב מטע בהרי ירושלים, חבל ארץ כפרי, אזור בו נטועים כרמים עוד מימי אבותינו. ביקב מייצרים יינות אדומים יבשים מזנים שונים – קברנה סוביניון, מרלו, פטיט ורדו ועוד. משנת 2013 החל היקב בייצור יינות לבנים מענבי ויונייה, ורוזה מענבי קברנה סוביניון. הכנת היין הנעשית בעבודת כפיים ונעזרת גם במכשור מתקדם, דבר המהווה שילוב של מסורות 'העולם הישן' וטכנולוגיות של 'העולם החדש'. היינות מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתיות במרתף היקב. יקב נבו משיק לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח יינות חדשים מבציר 2013. כל היינות של יקב נבו, כשרים למהדרים בהשגחת הרב אברהם דב חרל"פ. היקב סגור בשבת. החודש, ערך נבו חזן היינן של יקב נבו, השקה של היינות מבציר 2013, וההתרגשות ביקב לנוכח הקהל הרב שבא לחגוג עם המשפחה הייתה רבה. בשנים האחרונות, יש לי את הזכות ללוות מקרוב את יינות היקב, לטעום ולראות את תנופת העשייה ואת מגמת האיכות הבלתי פוסקת, ולו בזכות העובדה שאיריס ונבו, רואים בי חבר, ואני פוקד את היקב לביקורים, וזוכה להרגיש בין חברים.

יקב נבו Merlot 2013

רשמי טעימה שלי: צבעו כהה ועמוק. גופו מלא. יין עשיר ומורכב שעשוי היטב עם פרי דומיננטי ועוצמתי. זהו יין מרשים ולא ראוותני מחד, שניחן בעומק ואיזון ושפע של איכויות, מצד שני. ליין, יש מובחנות ואופי ברורים, והוא מייצג עשייה ייננית חפה מיומרה ופוזות. לטעמי, זה מהמרלו היותר טובים שלגמתי לאחרונה ומאלה שהייתי שמח לפגוש ולטעום אותם גם עוד כמה שנים. יופי של יין. לא פחות.

 100% ענבי מרלו, היין התבגר כ-20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. הוא בעל גוף מלא ומורכב ומתאפיין בטעמים עשירים של פרי אדום ושחור, בשילוב ניחוחות תבלינים המגיעים מהחבית. יין בעל סיומת ארוכה ומענגת מחיר לצרכן כ- 170 ש"ח.

 יקב נבו Cabernet Sauvignon 2013

רשמי טעימה שלי: אף, עשיר בפרי יער אדום ושחור. עמוד שדרה איתן נוכחות בולטת של מאפייני הזן. יין מדויק ושרירי. הטאנינים שלו רכים והוא שתי ונוח. יש בו מן האנינות, והאיזון, האופי וסגנון העשייה של נבו. אהבתי. 

 100% ענבי קברנה סובניון. היין התבגר כ-20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. הוא בעל גוף מלא ומורכב ומתאפיין בצבעים עמוקים, בניחוחות ובטעמים עזים של פרי שחור בשל, עם נגיעות וניל ושוקולד. יין בעל סיומת ארוכה ועגולה. מחיר לצרכן כ- 150 ש"ח.

 יקב נבו Cabernet Sauvignon Petit Verdot 2013

היין מורכב מ-90% ענבי קברנה סובניון ו-10% ענבי פטי ורדו. היין התבגר כ-22 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. הוא בעל גוף מלא, חומציות מאוזנת וטאנינים עשירים, המובילים לסיומת ארוכה ומורכבת. מחיר לצרכן כ- 150 ש"ח.

 יקב נבו Petit Verdot Merlot, 2013

רשמי טעימה שלי: אודה ואתוודה שעשיתי טעות וחטאתי ליין. כשהחלה חגיגת ההשקה ביקב נבו, הגעתי בין הראשונים. בעמדת ההטעמה היה מטעים חביב שהטעים לי ביד רחבה את המרלו כיין ראשון מבין 2 היינות שהיו בעמדה. כשסיימתי לטעום מהמרלו, מילא לי המטעים מהיין הנוכחי הפטיט ורדו מרלו, והיין לא הצליח "להתרומם", הוא היה מאופק מדי, צעיר מדי, ולא הרגיש לי מהנה כמו קודמו המרלו שעל ידו קצת "התגמד". מאותו הרגע, הייתי שבוי של המרלו אבל כפי שאמרתי, חטאתי לו ליין. השבוע, טעמתי את היין בשנית. ככה, לבד, אני והיין, או היין ואני. והרי זה לא פלא. מצאתי לי יין אחר. האף, קצת מאופק, ועדין. הפה, גדוש בפרי ראוי וטוב. חמיצות נעימה לצד ירקרקות ותיבול, עם מידה מסוימת של עגלגלות ודקות ראויה, שתתפתח עם הזמן, כך אני בטוח, לעושר ואקספרסיביות. יופי של יין.

היין מורכב מ- 70% ענבי פטי ורדו ו-30% ענבי מרלו. היין התבגר במשך כ-24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי  (GRAND RESERVE), בתהליך שהוביל לקבלת ממסך עשיר והרמוני. יין בעל גוף מלא ומורכב, המשלב את תכונותיו הייחודיות של כל זן וזן. מחיר לצרכן כ- 160 ש"ח.

גפני היין גדלות בכרמי המושב בגובה 700 מטר, חבל ארץ זה, אידיאלי לגידול כרמי יין, שילוב מבורך של שמש חמה, לילות קרים , קרקע עתירת מינרלים ומנות גשמים נאות. השלב הראשון הוא בחירת קרקע והתאמתה לכל זן וזן. הגפנים גדלות בחלקות קטנות וביבול מבוקר ונמוך גידול הגפנים בשיטה ייחודית המאפשרת שליטה מרבית על איכות הפרי, כך שבעת הבשלתו, מגיע הפרי לרמת סוכר וחומציות מאוזנת, מה שמקנה חומר גלם ברמה גבוהה ויצירת יינות עם חלון שתייה ארוך.

הפקת היין נעשית בעבודת כפיים ובטכנולוגיה מתקדמת, המשלבת עולם ישן ועולם חדש.

יקב נבו, מציע חווית אירוח, המשלבת סיור מודרך ביקב והסבר על תהליך ייצור היין מפי היינן, טעימות וסדנאות יין, בליווי גבינות מובחרות וכן לארוחות כיד המלך.

 ביקב נבו שני מתחמי אירוח, מרכז המבקרים בו מארחים כ-60 איש,  ומתחם אירוח נוסף בצמוד למרכז המבקרים- מתחם חוץ בנוי דק עץ , עשוי בטוב טעם , בו ניתן לארח כ-80 איש נוספים.

על מנת להעצים את חוויית האירוח, יצרנו תפריטים חדשים ובניהם ארוחות שף, אשר הותאמו בקפידה ליינות היקב. טעימות היין אשר משולבות בתפריט, מעצימות את טעם המנות ומוחמאות ממנו במקביל. ההתאמה בין היין לאוכל, יוצרת חוויה קולינרית מושלמת באווירת כפר קסומה.

 במרכז המבקרים, אמצעי מולטימדיה מתקדמים ליצירת אירוע מושלם, חניה בשפע ,מתאים לאירועים משפחתיים, ערבי גיבוש, ישיבות עסקיות, ישיבות הנהלה, אירועי חברה , אירועי בוטיק יוקרתיים, חגיגת ימי הולדת ועוד…

האירוח מיועד לקבוצות של 15-150 איש.

 סיורים ביקב וטעימות יין במרכז המבקרים – מיועד גם ליחידים ולזוגות .

 פתוח לקהל המבקרים והמתארחים במשך השבוע בתיאום מראש.

כשר, אינו פתוח בשבתות וחגים.

 לתיאום ביקורים ואירוח: 0526071780

יקב נבו

מושב מטע, משק 57

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top