חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הרי גליל משיק את בציר 2008 של יינות הדגל – יראון, מירון ואביבים

במסיבת עיתונאים שקיימו אנשי יקב הרי גליל במסעדת רוקח 73 בתל-אביב השיק היקב את יינות הדגל שלו מבציר 2008.

בה בעת, השיקה מסעדת השף אייל לביא המארחת תפריט חדש וכך חברו להם הצדדים לחגיגה מעוררת חושים של צבעים וטעמים ושילובים של יינות מוצלחים ואוכל משגע.

אומר מנכ"ל יקב הרי גליל  אורי טירולר : "כל שנה, אנחנו אומרים, משתדלים וגם עושים, יין יותר טוב, שגם יבטא את הגליל. אני מקווה שגם השנה נצליח לעשות יין טוב יותר, ממה שעשינו בשנה שעברה. זה שם המשחק מבחינתנו להתאמץ כל הזמן בכדי להיות יותר טובים".

אומר מיכה ועדיה, היינן הראשי ביקב הרי גליל אומר: "המקום ממנו בא היין, לא פחות חשוב מהזן. כשאני עושה את היינות, מה שאני באמת מחפש, זה את אותה שפה, את אותו משהו, השייך למקום. הסיבה העיקרית שבעטייה אני עובד עם בלנדים, היא החיפוש המתמיד שלי למצוא ולזהות את טביעת האצבע. היא היא, הנשמה של המקום. זה אמיתי לגמרי מבחינתי."

" עונת בציר 2008 החלה בחורף קר מאוד עם שתי מערכות שלג ומעט גשמים. בחודשי ינואר ופברואר היו מספר קרות, שנמשכו כמה ימים עם טמפרטורות שהגיעו ל -5 מעלות ואפשרו תרדמה עמוקה החיונית לגפנים. חודשי האביב המוקדמים התאפיינו בטמפרטורות גבוהות יחסית, דבר שהשפיע על התעוררות מוקדמת של הגפנים ובלבלוב מוקדם. חודש מאי שהיה קר מהממוצע האט את קצב התפתחות הגפן והחזיר את קצב העונה לממוצע הרב שנתי. בציר 2008 החל מעט מוקדם בהבשלת רוב הזנים ובמהלך העונה החלה האטה בהבשלה כך שהבציר הסתיים בדומה לשנים קודמות. הבציר התאפיין ביבולים נמוכים וביינות בעלי ריכוז טעם ומורכבות טובים".

מיכה ועדיה נולד בבאר שבע ב- 1966 וגדל בגני יהודה שבשרון. לאחר שירותו הצבאי בצנחנים, הוא החל ללמוד הנדסת חשמל, מקצוע משעמם וחסר השראה, עבור צעיר המוקסם מן הטבע" , לדברי ועדיה.

הוא עבר לפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית וסיים תואר ראשון בתחום גידול גפן. לאחר מכן פנה ועדיה לאוניברסיטת דיוויס בקליפורניה, ובשעה שהמתין לתחילת לימודיו עבד זמן קצר ביקבי רמת הגולן, שם התרשמו ממנו אנשי ההנהלה והחליטו לשלב אותו בצוות הייננים ולתמוך בלימודיו באונ' דיוויס.

לאחר שסיים תואר שני בלימודי ייננות, הרחיב ועדיה את הידע המעשי שלו בעבודה בתעשיית היין בקליפורניה, בחברת J.Wine Co.,Navaro  וLa Crema-; בניו זילנד ב- Cloudy Bay; ובארגנטינה ב- Catena. חשיפה זו לסוגי אקלים שונים וסגנונות ייצור יין תרמה לו ניסיון עולמי חשוב.

לאחר שבע עונות בציר ביקבי רמת הגולן וחמש עונות בציר בהרי גליל, הטבע עדיין משמש לועדיה אתגר ומקור השראה. "צריך לדעת לשמור על ראש פתוח באווירה השונה ובתנאים המשתנים בכל אחת מן התקופות- בסופו של דבר, הטבע הוא הקובע".

את סבב הטעימות ואת קבלת הפנים פתח הרוזה 2010 של יקב הרי גליל. יין מרענן, קיצי, מהנה, כיפי, נעים. ליין צבע ורוד מפתה עם גווני לילך בוהקים. ארומה של תות שדה, ורדים פרי הדר ותבלינים חמיצות מאוזנת עם סיומת רעננה.

רשמי טעימה שלי: אף פרחוני, ארומאטי, פירותיות וחמיצות מאזנת טעמי פרי, ושומרת על רעננותו של היין. סיומת רכה.

המטבח של מסעדת רוקח 73 בניצוחו של אייל לביא הפליא להוציא מן המטבח שפע של מנות מתפריט המסעדה החדש.  

יראון 2008  – יין עשיר בניחוחות וטעמים של פירות יער, אוכמניות וקסיס ברקע ניחוחות וניל ועץ קלוי ורמז לחמאה, המורכב מ- 48% קברנה סוביניון, 33% מרלו, 10% קברנה פרנק ו- 9% פטיט ורדו. ליין צבע בורדו עוצמתי ובוהק בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומענגת. 15% אלכוהול.

המלצות הגשה: היין ישתלב היטב עם מגוון מנות בשר כגון: נתח בקר עסיסי, סינטה צלויה, אוסובוקו עגל או מגוון מנות עם עשירות בטעם.

אחסון ויישון: היין יתיישן היטב במשך חמש עד שבע שנים ממועד הבציר בתנאי אחסון נאותים.

מחיר מומלץ לצרכן – 106 ₪

רשמי טעימה שלי : היין צריך את הזמן שלו. כרגע מוקדם מדי. היין לגמרי צעיר וטאני. גם האף מאופק במעט. ניסיון העבר מלמד וחוויתי טעימות על ציר הזמן של יינות בסדרה הזו החל משנת 2001 . היין בעל פוטנציאל התיישנות גבוה כיתר קודמיו. לפיכך, השנים רק יעשו לו טוב. אל תמהרו. תחכו. זה כדאי. 

מירון 2008  – יין בעל ארומה עוצמתית של פירות יער, אוכמניות, ריבת שזיפים וקרם דה קסיס, עם רמזים לקקאו, המורכב מ- 69% סירה, 21% פטיט ורדו ו- 10% קברנה סוביניון. ליין צבע סגול עמוק בעל גוף מלא ועשיר וסיומת מלטפת וארוכה. 15% אלכוהול.

המלצות הגשה: היין ישתלב היטב עם מגוון מנות בשר עשירות כגון: קדירת בשר, שוק טלה ומנות כבש למיניהן.

אחסון ויישון: היין יתיישן היטב במשך חמש עד שבע שנים ממועד הבציר בתנאי אחסון נאותים.

מחיר מומלץ לצרכן – 99 ₪

רשמי טעימה שלי: גם כאן מדובר ביין צעיר. אם כי נגיש הרבה יותר מאחיו מסדרת יינות הדגל. המירון גם נפתח בכוס וחושף את צפונותיו. האף מצוין. פרחוניות ופרי שופע. פירות יער סגולים כאוכמניות ודומדמניות. איזון טוב לצד חמיצות נתמכת היטב.

בתערוכת וינאקספו 2011 שנערכה בבורדו שבצרפת, מירון 2007 זכה במדליית זהב בתחרות היוקרתית Les Citadelles du Vin 2011. בנוסף זכה המירון 2007 בתעודת הוקרה וציון מיוחד לשבח כ " יין הטוב ביותר מהמזרח התיכון", מטעם FIJEV, הפדרציה הבינלאומית של עיתונאים וכתבי יין.

 

אביבים 2008 – יין עשיר בניחוחות פרחים, אפרסק, תפוח ירוק, אגס ופרי טרופי לצד ניחוחות של וניל, דבש ועץ אלון קלוי. המורכב מ- 75% ויונייה ו- 25% שרדונה. ליין צבע זהוב ומרקם חמאתי, בעל חמיצות עדינה ומאוזנת, גוף מלא וסיומת מענגת. 15% אלכוהול.

המלצות הגשה: היין ישתלב היטב עם מנות דגים ברוטב שמנת או ריזוטו עשיר.

אחסון ויישון היין מוכן לשתייה כבר כעת ויתיישן היטב במשך שלוש עד שש שנים ממועד הבציר בתנאי אחסון נאותים.

מחיר מומלץ לצרכן – 77 ₪

רשמי טעימה שלי: אף מצוין פרי עם עץ נוכח ברקע תיבול וחמיצות תומכת גוף ענבי הויונייה העניקו מתיקות מדומה והעשירו את הארומאטיות.

מרתף חביות יין חדש – לאחרונה הושלם שלב ב' של יקב הרי גליל, בהשקעה של 4.2 מיליון ₪. ההרחבה כוללת מרתף חביות יין חדיש ומשוכלל, המשתרע על שטח של 800 מ'. במרתף החדש ניתן יהיה לאחסן 1200 חביות, בנוסף ל- 900 החביות במרתף הקיים.  חלקו השני של המבנה החדש מיועד להכיל בתוכו קו בקבוק ומחסן תוצרת גמורה.

המבנה המרשים אשר תוכנן על ידי האדריכלים גיל ועדיה ושי וינשטין ממשרד וינשטין-ועדיה אדריכלים, כחלק מהתכנון המקורי של יקב הרי גליל , שגם הוא נעשה על ידם לפני יותר מעשור, מחובר למבנה הייצור המרכזי של היקב בגשר עילי, המאפשר מעבר של מבקרים מאזור הייצור למרתף החביות.

המבנה המקורי של היקב ומרתף החביות החדש שונים באופיים: הראשון הנו מבנה עילי, קומפוזיציה של לוחות עץ אלון, מתכת וזכוכית, ואילו מרתף החביות נבנה לתוך האדמה וקירותיו החיצוניים הנם בטון חשוף וציפוי של אבן גיר לא מעובדת. הגג הנו משטח ירוק שישמש מצע לצמחיה מקומית ובמשך הזמן יקבל אופי של אחו פראי.

למרות השוני בין שני המבנים, האסטרטגיה האדריכלית דומה להציב את המבנה בהרמוניה עם הטבע. המבנה המקורי מאפשר מכל נקודה בו מבט פתוח לנוף הגלילי הדרמטי הסובב את היקב, המבנה החדש נטמע בתוך הסביבה הטבעית ויוסיף לה משלו ביצירת גג ירוק חי. 

כיום כולל יקב הרי גליל 3600 מ"ר של מבנים, אזור קבלת הענבים, אולם מכילי התסיסה ומרכז מבקרים גדול, חנות יין וטעימות. היקב השוכן בתוך אזור הכרמים שלו והנו ייחודי בכך שאינו שוכן באזור תעשייה כמו שאר היקבים הגדולים בארץ.

 על יקב הרי גליל –  הוקם בשנת 2000 בקיבוץ יראון בגליל העליון. היקב, פרי יצירה משותפת של יקבי רמת הגולן וקיבוץ יראון, ממזג בין המאפיינים הייחודיים של הרי הגליל העליון והמומחיות רבת השנים בייצור יינות איכות.

 ליקב שישה כרמים בעלי מאפיינים טופוגרפיים ואקלימיים שונים, כולם בהרי הגליל העליון. מבחר הכרמים מאפשר יצירת מגוון יינות, מתוך פסיפס רחב של ענבים.

90 אחוז מהגפנים הינם זנים אדומים: קברנה סוביניון, מרלו, פינו נואר, סירה, סנג'יובזה, ברברה, פטיט ורדו וקברנה פרנק. היתר לבנים: שרדונה, סוביניון בלאן וויונייה.

הכרמים מצויים בסביבתו הקרובה של היקב והמבקר באזור יכול לצפות בשורות ארוכות של גפנים המכסות את מדרונות ההרים המקיפים את קיבוץ יראון. ענבים נוספים מגיעים ממושב מירון, הקיבוצים יפתח ומלכיה בעמק קדש ומשגב עם, הכרם הצפוני ביותר בישראל.

יקב הרי גליל נטוע בלב האזור בו נמצאים כרמיו, פועל למען הקהילה החיה בו ומשלב בהווייתו תעשייה, חקלאות ותיירות.

היקב הוקם על פי תפיסה  ארכיטקטונית חדשנית, בה ניתן דגש על שילוב מסלול למבקרים לאורך תהליך ייצור היין ונעשה שימוש בחומרים מודרניים כפלדת אל- חלד, בטון  וזכוכית וחומרים מסורתיים כאבן ועץ אלון.

 תמצית נתונים:

שנת יסוד: 2000

 מיקום: קיבוץ יראון בגליל העליון.

 בעלים: יקבי רמת הגולן (2/3)  וקיבוץ יראון (1/3)

 כרמים: יראון, יפתח, מלכיה, האלה, מירון, משגב עם.

 בציר 2010: 1160 טון.

 ייצור 2010: כ 80,000 קרטונים.

 יצוא: כ 25% מיינות היקב מיוצאים לאמריקה הצפונית, אירופה ואסיה.

כל יינות "יקב הרי גליל" נקיים מחשש עורלה ורבעי וכשרים למהדרין מן המהדרין לכל ימות השנה, בהשגחת הרב א. ד. אויירבך רב ואב"ד לעיה"ק טבריה והרב ישי סמואל, ר' מח' הכשרות רמה"ג.

אתר יקב הרי גליל  – www.galilmountain.co.il

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top