חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שירן ממליץ לכבוד ראש השנה וחגי תשריי על "החזן" 2013, "המנצח ו-"הסופרן" 2014 יינות אדומים עם "טוויסט" של יקב בוטיק ביתי

יקב "שירן" של היינן אלי שירן, הינו בהגדרתו של אלי "יקב בוטיק משפחתי" כי "יין עושים עם המשפחה" וכל בני הבית שותפים בכל תהליכי ייצור היין. כל שלבי העשייה הם במלאכת יד החל מהבציר ועד הביקבוק. בגיל 52, החליט אלי ללמוד משפטים וללמוד "ייצור יין וניהול יקבי בוטיק". יצא ממנו, עורך דין וגם יינן. היינות של יקב שירן מבקשים לזהות עצמם כ"ישראלים" המביאים לידי ביטוי מצג טרוארי מאזורים שונים בארץ ויינות הבלנד שאלי עושה אינם שגרתיים בהכרח ולא אחת הם ייחודיים בהרכבם הזני. היקב מייצר עד 3000 בקבוקים בשנה והוא ממוקם בביתה של משפחת שירן באפרת. לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח טעמתי עבורכם 3 יינות אדומים של היקב"החזן" 2013 שעשוי ממרלו, קברנה סוביניון ומעט גרנש, "המנצח" 2014 שעשוי פטיט סירה ופטיט וורדו, "והסופרן" 2014 שעשוי גרנש ומעט פטיט סירה. תצטרפו אליי לטעימה, יהיה מעניין.

יקב שירן "החזן" 2013 – זהו יין הומג' שעשה אלי לכבודו של אביו שייבדל לחיים ארוכים מוזיקאי וזמר אופרה בעל קול נדיר.

רשמי טעימה: באף, פירות יער ורמז לתבלינים טריים ודובדבן. בפה, תחושה "רחבה וחמימה", עם טאנין נעים ובשל, לצד נגיעות תבלין ורמיזה לקליפת תפוז. הגוף בינוני, נוטה למלא והטעם נהדר. הסיומת טובה וממושכת. יין למנות בשר עקריות.

היין: יין אדום יבש המורכב מבלנד העשוי פסיפס טרוארי של ענבי 25% ענבי קברנה סוביניון מגבעת ישעיהו, 65% ענבי מרלו מכפר תפוח, 10% ענבי גראנש מגוש עציו (הקברנה סוביניון והמרלו, יושנו 16 חודש בחבית אמריקאית וצרפתית ישנה) ו-ענבי גרנאש מגוש עציון 10% (לא עברו חבית ).

דבר היקב : צבע נוטה לאדום בהיר, אם כי יפה וצלול. הגרנאש תורם פרחוניות מעניינת. יש גם נגיעה עשבונית קלילה. בפה המרלו דומיננטי, מביא פרי עשיר וסמיך, עם נפח מצוין. הטאנינים עוצמתיים אבל ללא גסות יתרה. עשוי היטב.

אלכוהול 14.5%

כשר למהדרין בהשגחת הרבנות אפרת

מחיר לצרכן 115 – 120 ש"ח.

יקב שירן "המנצח" 2014 

רשמי טעימה שלי: תבלינים, קקאו, מלווים בריכוז של פרי באף, עם גיבוי הנוגע בבשרניות קלה ובאדמה רטובה. עושר של צבע עמוק סגלגל כחלחל, בפה, תיבול וחמיצות ערה, גווני פירות יער ורמיזה לשוקולד ואגוזי מלך. גוף נוכח, שופע פרי עוצמתי. יין שינצח כל מנת בשר דשנה ושמנה, שתעז להתמודד מולו.  "מנצח". אמרו כבר לפניי.

גם יין זה מהווה הומג' לכבוד אביו של אלי היינן שעסק במוסיקה.

היין עשוי בלנד ענבי פטיט סירה וענבי פטי וורדו שניהם מגיעים מכרמים בכפר קיש.

התיישנות היין התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.

אלכוהול 13.9%

מחיר לצרכן 115 – 120 ש"ח.

יקב שירן "הסופרן" 2014 

רשמי טעימה שלי: זהו יין קל אבל "חם" ונוכחות האלכוהול שבו מביאה אותי להמליץ בפניכם על המלצת הגשה של 12-14 מעלות המתחילות בקירור מעט מקדים של היין במקרר הביתי קודם לפתיחתו, ומכאן הוא ילווה אתכם על שולחן הארוחה לכל אורכה אם לא תסיימו אותו הרבה קודם.  צבעו אדום בהיר שחוזק והועמק בתוספת של ענבי הפטיט סירה. באף, דובדבן ותות אדום. בפה, טעם בולט של תות שדה, גוף קל, חמיצות טובה וטאנין עדין בסיומת. ככל שהיין נפתח אם תירצו תקראו לו "מתחמם" לטמפרטורת החדר, באים ועולים תבלינים ונגיעות שזיף. אם חיפשתם יין שישיר איתכם כבד ובומבסטי, זה לא הסופרן הזה. אם חיפשת קל ונעים וטעים. זה זה.

גם יין זה מהווה הומג' לכבוד אביו של אלי היינן שעסק במוסיקה.

דבר היקב היין עשוי מענבי גראנאש מגוש עציון ומעט פטיט סירה מכפר קיש פסיפס של טרואר.

הגראנש, בעל טעמי פירות כגון תות שדה והפטיט סירה הוסיף עומק וצבע. יין בעל חומציות נעימה , קל ורך לשתיה.

התיישנות היין התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות

אלכוהול 15.3%

מחיר לצרכן 115 – 120 ש"ח.

יקב שירן

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top