חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב עמק יזרעאל משיק לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח את יינות הבציר השלישי – 5 יינות ים תיכוניים – שילוו אתכם את סעודת החג

יקב עמק יזרעאל מתמחה ביצירה של יינות מזני ענבים אוהבי שמש המתאימים במיוחד לאקלים המקומי. העשייה הייחודית ואופיו של היקב משקפים עולם חדש של יין ישראלי מקורי. התכונות המובילות בתפישה הייננית הן סקרנות, חדשנות והקפדה על איכות. כל זאת במטרה ליצור יינות ישראליים חדשים שמשתלבים באופן הטוב ביותר עם התרבות , מזג האוויר והקולינריה הישראלית העכשווית. לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח, יקב עמק יזרעאל, ממליץ על 5 יינות בשלים וטובים, המפגינים קוו ברור עם מגמת איכות הולכת ומשתפרת שילוו אתכם את סעודת החג לכל אורכה. רוזה 2015, לבנים 2015, אדומים 2014, סירה 2014, קריניאן 2014.

יקב עמק יזרעאל רוזה 2015

היין עשוי בלנד המורכב מ – 50% סירה ענבים מכרם קדש בגליל העליון, 30% ענבי קריניאן מכרם שפייה, 10% ענבי ארגמן מגבעת ניל"י בשפלת החוף ו- 10% ענבי קולומבארד מכרם שפייה.

צבע וורוד כהה.

אלכוהול 13.3%

רשמי טעימה שלי: אף שופע, אקפרסיבי נוכח בארומאטיות מתפרצת. גוף קל עד בינוני. פה, פירותי, מריר קלות, נזהר מהטרנד של רוזה חנפן "טוטי פרוטי". יין מאוזן היטב בחמיצות נוכחת ותומכת גוו. יין של קיץ. יין של אוכל. יין של מנות ראשונות ואחר הצהרים על המרפסת.

מחיר לצרכן 70 ש"ח.

יקב עמק יזרעאל לבנים 2015

היין עשוי בלנד המורכב מ- 50% ענבי גוורצטרמינר, 30% ענבי סוביניון בלאן, 15% ענבי פרנצ' קולומבארד

כרמים גוורצרמינר מקדמת צבי, סוביניון בלאן מדלתון, פרנצ' קולומבארד מזכרון יעקב.

רשמי טעימה שלי: יין קל, לבן יבש. חד ורענן. מביא עמו אף ארומאטי של פרי ופרחוניות לבנים, עשב ירוק ורמיזה לליצ'י טרופי. הפה, יבש נקי. נעים לשתייה. החמיצות נוכחת ותומכת איזון. קחו אותו למנות הראשונות. שתו אותו בקיץ. שתו אותו בשקיעה ועם הפשטידות של שבת בבוקר.

צבע זהוב כעין הקש צלול ובהיר מאוד, שוליים בוהקים.

אלכוהול 11.75%

מחיר לצרכן 70 ש"ח.

יקב עמק יזרעאל אדומים 2014

היין עשוי מבלנד המורכב מ– 60% ענבי סירה, 25% ענבי קריניאן, 15% ענבי ארגמן.

כרמים סירה מעמק קדש, ארגמן מגבעת ני"לי, קריניאן משפייה.

יישון בחביות עץ אלון צרפתי 20 חודשים 15% מהן חביות חדשות והשאר בנות 2-6 שנים.

היקב מגדיר את היין כטביעת ה- DNA שלו. בזכות הבלנד המרכיב את היין העשוי משלושת הזנים העקריים שבהם מתמקד היקב.

צבע אדום ארגמני. מבריק. שוליים בוהקים.

אלכוהול 14.8%

מחיר לצרכן 90 ש"ח.

רשמי טעימה שלי: זהו יין בעל מקדם גסטרונומי נפלא הרבה בזכות היותו "ים תיכוני",  נגיש פירותי וטעים כאחד וכל זאת ללא תחושה של מועקה או הכבדה. האף והפה, פירותיים, מתובלנים, קצת טימין, קצת פלפל וזית שחור, על הצד הקליל וזאת חרף היותו של פרי טוב נוכח ועשיר בחך. חמיצות מאוזנת "מחביאה" היטב את האלכוהול. יין זה ילווה לכם את מנות הביניים לקראתה של המנה העקרית, אבל באותה מידה זה יין שיענג לכם כל ארוחת צהרים טובה לצידה של פסטה, וגבינה טובה.

יקב עמק יזרעאל קריניאן 2014

יין זני, היין עשוי מ– 100% ענבי קריניאן

כרמים כרם שפייה כרם ותיק בן 45 שנים התורם ליבול נמוך, ריכוז טעמים וארומות עוצמתיות

צבע סגול שחור ארגמני כהה ועמוק שוליים בוהקים

יישון בחביות בעץ אלון צרפתי נות 300 ליטר למשך 22 חודשים.

אלכוהול 14.25%

מחיר היין לצרכן 120 ש"ח.

רשמי טעימה שלי: אף, מביא עמו פרי אדום, תבלין ארץ ישראלי, טימין ועשבוניות חורש, נגיעות של זיתים ומרווה. יין רענן וקל עם בשומת של תבלינים ותות שדה. בפה, חמיצות נהדרת. כזו שיכולה להחזיק את היין שנים קדימה. נגיעה קלה של פרחוניות, פלפל שחור, נגיעות של עץ, ווניל ושפע של תבלינים המשתלבים היטב עם הפרי. קריניאן עשוי היטב, תרומת גיל הכרם עושה ליין הזה רק טוב. הסיומת ארוכה ומהנה. יופי של יין.

יקב עמק יזרעאל סירה 2014

יין זני, אדום יבש, עשוי מ- 100% ענבי סירה

כרמים כרם קדש גליל עליון

יין בחביות עץ אלון צרפתי 22 חודשים

אלכוהול 15.1%

מחיר היין לצרכן 120 ש"ח.

רשמי טעימה שלי: סירה עשוי היטב. פירותי. פרחוני. מביא עמו מאייפני זן טיפוסיים. אף אדמתי, בשר מיושן, פרי שחור, פטל טרי, נגיעות ירקרקות, מתובלות בטבק ופלפל ושזיף שחור. טאנין קטיפתי. עגול. פה, עם פרי אדום בפרונט טוב ומתובל נתמך בחמיצות טובה. אלגנטיות. סיומת טובה. יופי של יין.

צוות הייננים : יהודה נהר וארי ארל .

כמות ייצור שנתית :50,000 בקבוקים בשנה.

יינות היקב משווקים בישראל בעיקר למלונות מסעדות נבחרות וחנויות מתמחות  ומיוצאים לארה"ב אירופה וקנדה .

זני הענבים שבהם מתמחה היקב הם :

ארגמן – זן ישראלי מקורי

קריניאן– זן ים תיכוני בעל וותק משמעותי ביותר בישראל

סירה – זן ים תיכוני המתאים במיוחד לאקלים הישראלי

כמו כן מיוצרים ביקב יין לבן ויין רוזה .

אנשי היקב

יהודה נהר – מייסד ויינן

יהודה נהר נולד וגדל בירושלים. בעל תעודת cellar master ממכללת תל חי יהודה מתווה את הדרך ומוביל את עשיית היקב.                                              "המהות של יקב עמק יזרעאל היא חיפוש ויצירה של יין ישראלי. זו עשייה מרתקת שנמצאת בהתהוות מתמדת ואין לה מתכון מוכן מראש. המקור להשראה הוא אהבת הארץ ועבודה עם צוות מיוחד שבו לכל אחד יש משמעות והשפעה על מה שמגיע בסוף לבקבוק."

 ג'ייקוב נר דוד – מייסד

ג'יקוב הוא יזם סדרתי מצליח בתחום הסטארט אפ ואיש רוח שעלה לארץ מארה"ב. מוביל את היקב ביחד עם יהודה ומביא אתו את רוח החשיבה מחוץ לקופסא. "יש לישראל מה להציע לעולם בתחום היין בדיוק כמו בתחום ההיי – טק .מה שנראה היה לא הגיוני לפני 25 שנה הוא מובן מאליו היום. החזון של היקב שלנו הוא עשייה של יין שיתקשר את האיכות של ישראל במציאות שבה זמינות התקשורת מסביב לעולם הולכת וגדלה "

ארי ארל – יינן

ארי ארל עלה לארץ מקליפורניה.למד והתמחה בנאפה קליפורניה. ארי מלווה את היקב כיועץ ויינן מיום הקמתו והוא שותף מלא לחזון היקב, בחירת הזנים, והשקפת העולם הייחודית של היקב.  הוא מביא אתו קפדנות ומקצועיות לא פשרות המשתלבים בחשיבה יצירתית ומקוריות.

 היינות 

ADUMIM  – בלנד של שלושתהזנים בהם מתמחה היקב .קריניאן, ארגמן, וסירה. יין עוצמתי ונעים כאחד המתאפיין בטעמי תבלין ופרי שחור עם גוף מלא וסיומת ארוכה.

LEVANIM  – שילוב ייחודי של הזנים גוורצטרמינר, קולומברד וסוביניון-בלאן. יין לבן חד וארומטי, בעל חמיצות מרעננת וניחוחות פרי הדר,עשב ירוק , מעט ליצ'י, ופריחה.

רוזה – שילוב הזנים ארגמן קריניאן סירה ומעט פרנצ' קולומבארד. יין ארומטי ופירותי מאוד בעל חמיצות עדינה ומרעננת.

יינות זניים  –

ארגמן – כרם ניל"י . זן ישראלי מקורי, היוצר יין אדום רענן וארומטי. היין ניחן בטעמי פרי ותבלין עדינים, חמיצות מרענת וסיומת ארוכה ופרחונית .

קריניאן – כרם שפייה .הכרם הבוגר בן ה – 45 שנה מניב יבול נמוך מאוד היוצר יין מאוזן וקל עם ניחוחות של תות שדה ותבלין. המבנה מעט מחוספס והסיומת ארוכה ונעימה.

סירה – כרם עמק קדש . יין עשיר ומאוזן בעל עוצמות וטעמים מרוכזים של פלפל שחור, עשבוניות , לצד טעמי עץ קלוי . הסיומת ארוכה מינרלית מעט ומרעננת .

עוד ביקב : פלטפורמת ייצור יין בה משתמשים יקבים חיצונים לייצור היין מהכרמים שלהם :

יקב מאור (הסדרה הכשרה), יקבפלדשטיין, Covenanat Israel, כרמי בת שלמה.

יקב עמק יזרעאל 

[email protected]

קיבוץ חנתון

היקב כשר למהדרין בהשגחת OK

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top